Bukefalos 28 år!

Hur "blygsamt" klär ni er?

Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Exempel på shorts som är i mitt tycke "för" korta:
9r0i3h-l-610x610-shorts-denim-short.jpg

Exempel på tröja jag inte vill se någon bära utan bh och vederbörande böjer sig framåt:
ps20iv-l-610x610-blouse-open-side-shirt-shirt-tank-top-white-white-t-shirt.jpg

Fan också, vad ska jag nu ha på mig på jobbet imorgon:nailbiting:

Seriöst, hur ofta ser man någon som visar så mycket av rumpa eller bröst? Jag har aldrig någonsin sett shorts och linnen som de där, inte ens på stranden. Och då bor jag ändå i Göteborg, staden där Rubinen säger sig ha fått en massa rumpor i ögonen.

Kunde du inte ha valt bilder med shorts och linnen som är mer representativa än de där? Fast det är klart, då hade det blivit ännu tydligare att niffe har rätt på varenda punkt.;)
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Lucky you.
Här var det åtminstone i somras mode med såna linnen, fast de flesta var lösare = hängde fram (ifrån brösten) ännu mer när bäraren böjde sig framåt. Majoriteten hade förstås någon typ av bh under och då slipper man naturligtvis se tuttar, men några såg jag som inte hade något under och jo, då såg jag mer än jag ville...
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Måste säga att jag tycker såna linnen är skitsnygga, tycker "side-boob" är ganska snyggt:o Men jag är lite för blyg för att ha såna linnen på mig tyvärr.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Ja, exakt, de flesta har behå under. Det man ser på dina bilder är inte särskilt vanligt. Men om du hade valt representativa bilder, istället för extrema, så hade det blivit jättetydligt att dina synpunkter är ungefär som en pensionärsgubbes som gnäller på dagens ungdom.

Och jag förstår helt ärligt inte hur det kan störa dig att se en del av ett bröst.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Fast va, jag fattar inte vad du tjafsar om? Jag har väl aldrig påstått att en majoritet eller ens många går omkring klädda så?

Sen om du tycker att mina åsikter är som en gnällig pensionärsgubbe så får du tycka det, det kvittar liksom.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Tja, för min del handlade det om att du valde extrema bilder för att stötta din uppfattning om att det är "respektlöst" med viss klädsel, du förklarar vad du "inte vill se". På det viset försöker du begränsa andra tjejers sätt att klä sig. (Vilket väl är det som är respektlöst, om nu något är det).
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

På det viset försöker du begränsa andra tjejers sätt att klä sig. (Vilket väl är det som är respektlöst, om nu något är det).
Och med en mening (och en parentes) lyckas du få fram vad jag försökte säga i jag vet inte hur många inlägg :D
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Tja, för min del handlade det om att du valde extrema bilder för att stötta din uppfattning om att det är "respektlöst" med viss klädsel, du förklarar vad du "inte vill se".
Ja, för din del.
För min del handlade det om att illustrera vilken typ av kläder jag pratar om, eftersom somliga verkade tro att jag menade "normalkorta" shorts, "normaldjupa" urringningar och sånt.

På det viset försöker du begränsa andra tjejers sätt att klä sig. (Vilket väl är det som är respektlöst, om nu något är det).
Gaah. Nej. Att jag tycker att något ser lite respektlöst ut betyder inte att jag försöker begränsa andra tjejers (eller killars) sätt att klä sig. Det betyder just det: att jag tycker att det ser lite respektlöst ut. Du får gå runt i superkorta shorts eller så om du vill, jag skiter väl i det, jag kanske tänker "det där såg ju lite tacky ut" och tittar på något annat eftersom jag inte vill se din röv, men mer än så bryr jag mig faktiskt inte.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Varje gång man säger/skriver något så hörs det ju. Eller syns. Och folk tar intryck av det.

Så nästa gång en random tjej står framför spegeln så riskerar hon tänka "visst nä, det där kanske nån inte gillar. Det kanske är respektlöst." Voila, du har begränsat någons klädval.

Niffe: äsch då, du var fullständigt tydlig även på ditt sätt;)
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

kl

Bh-band etc tänker jag aldrig ens på, så linnen med tunna axelband osv skulle jag nog kunna ha precis var som helst (om det nu är väder till det...). Urringat kan jag också ha i princip hur mycket som helst, men som jag ser ut så skulle jag kunna ha urringat ner till naveln utan att man ser något "mjukt" eller hur man ska säga :p
Är det riktigt varmt kan jag också gå runt i shorts och bikinitop/sportbh på t.ex. tävlingar och även på Falsterboläktaren.

Sedan har jag haft lite svårt för mina lår så länge vägrade jag ha något kortare än piratbyxor, nu har jag slutat bry mig så shorts kan jag ha sälänge de går nedanför skinkorna medans kjol/klänning vill jag gärna ha en bit längre ner så att man kan böja sig fram utan "risk".

Och för övrigt tycker jag att folk överreagerar något extremt på Sparrisens kommentar. Och vaddå "valde extrema bilder för att stötta din uppfattning", det var ju just dessa "extrema bilder" som hon tyckte var lite respektlösa, allt utöver det tyckte hon ju var OK? O_o
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Och då kan jag ju välja en nakenbild och säga att "såhär tycker jag verkligen inte att man ska gå på Nobelmiddagen, det var bara så jag menade" - för att liksom mörka att jag hade kritiserat folk som hade "för korta" shorts. Och för att få andra att hålla med om det orimliga med viss klädsel.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Så nästa gång en random tjej står framför spegeln så riskerar hon tänka "visst nä, det där kanske nån inte gillar. Det kanske är respektlöst." Voila, du har begränsat någons klädval.

Okej, så man får inte yttra någon åsikt alls då? För det kan ju gubevars påverka någons val i någonting :nailbiting:
Det kan ju dras till precis allt då. Jag hoppas du inte säger att någon mat är äcklig/en färg är ful på hus/en inredningsstil inte passar dig/något annat för tänk om någon tänker "nej just ja, någon kanske tycker den maten är äcklig/den husfärgen är ful etc." och blir begränsad.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Och då kan jag ju välja en nakenbild och säga att "såhär tycker jag verkligen inte att man ska gå på Nobelmiddagen, det var bara så jag menade" - för att liksom mörka att jag hade kritiserat folk som hade "för korta" shorts. Och för att få andra att hålla med om det orimliga med viss klädsel.

Ja, för att säga att man inte tycker att helnaket passar på en tillställning som har klädkod högtidsdräkt (jag antar att det är klädkoden på nobelmiddagen) är ju verkligen samma sak som att visa bilder på just det jag sa att jag tycker kan se lite respektlöst ut:

Nu pratar jag alltså om shorts/kjolar som visar halva rumpan eller killar som går utan kläder på överkroppen, helt enkelt sånt jag tycker hör hemma på stranden eller hemma.

Jag visade bildexempel på den typ av klädsel jag menade. Fattar verkligen inte varför du fritt tolkar in det som att jag vill "liksom mörka att jag hade kritiserat folk" samt "få andra att hålla med om det orimliga med viss klädsel".
Vad är det orimliga förresten?

Tillägg: Jag stör mig enormt mycket på att ni hakat upp er så jävligt på att jag anser vissa tjejers kläder är i mitt tycke "för korta", men ni vägrar konstant läsa/se/kommentera att jag tycker detsamma om killar med bar överkropp. Why? Är det okej att jag begränsar killarnas klädval men inte tjejernas?
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Majoriteten hade förstås någon typ av bh under och då slipper man naturligtvis se tuttar, men några såg jag som inte hade något under och jo, då såg jag mer än jag ville...

Kan inte låta bli att undra, vad är det som är så hemskt med att råka få se någon annans bröst? Jag kan förstå att folk kan reagera om någon går på stan med helt bar överkropp. Men om hon som bär linnet där brösten visas väldigt mycket, råkar visa hela tutten/tuttarna när hon böjer sig framåt är det väl bara för dig att titta bort? Problem solved? Eller? Antagligen så var det ju säkert inte med mening som hon flashade boobsen för dig.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Kan inte låta bli att undra, vad är det som är så hemskt med någon annans bröst? Jag kan förstå att folk kan reagera om någon går på stan med helt bar överkropp. Men om hon som bär linnet där brösten visas väldigt mycket, råkar visa hela tutten/tuttarna när hon böjer sig framåt är det väl bara för dig att titta bort? Problem solved? Eller? Antagligen så var det ju säkert inte med mening som hon flashade boobsen för dig.

Det är just det, du skriver själv att du kan förstå om man reagerar på helt bar överkropp. Då tycker jag att det kan verka lite respektlöst/obetänksamt/you-name-it, att bära kläder som (lätt) visar i princip lika mycket som om man gått med bar överkropp. Förstår du hur jag menar?
Det är ju liksom jättelätt att prova t.ex. böja sig fram hemma, då märker man om tuttarna/rumpan flashar. Då vet man och slipper flasha sig om man inte hade för avsikt att göra det.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Jag förstår vad du menar men jag förstår inte varför du väljer att störa dig så mycket på det? Precis som jag skrev, vad är det som är så hemskt med bröst? Det är väl bara att titta bort som sagt? Det kanske kan ses som lite respektlöst att stå och stirra om någon ofrivilligt råkar flasha sig?

Visst finns det saker jag tycker är fult och saker jag aldrig själv skulle ta på mig. Men jag tycker ingen beter sig respektlöst mot mig bara för att dom bär kläder jag tycker är fula. Likaså lägger jag inte ned ngn energi på att älta det. Och skulle ngn råka flasha sin boob för mig skulle jag personligen inte vara stött över det ett halvår senare.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

KL

Haha menar ni alltså att BH-band är opassande att visa för vissa? Är det för att man då kan se att man har en bh på sig? Det kan nog de flesta lista ut ändå kan jag tycka.

Jag har på mig precis vad jag känner för. I kyrkor, både i Sverige och utomlands, tänker jag på att klä mig lite mer täckande (om jag inte bara ser en fin kyrka i Sverige och bestämmer mig för att gå in och kolla mitt i sommaren. Händer då och då!)

Men normalt sett har jag omväxlande väldigt korta klänningar/kjolar eller urringade tröjor. Eller kombination. Varför inte liksom? Jag tycker aldrig jag ser särskilt utmanande ut i min klädstil.

Jag bor i Stockholm och har nog aldrig sett nån som har för utmanande kläder på sig. Tycker dock inte det är så kul när folk går runt med t ex shorts + bikiniöverdel (eller bar överkropp på män) på stan. Det är verkligen gränsfall för mig.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Och för övrigt tycker jag att folk överreagerar något extremt på Sparrisens kommentar. Och vaddå "valde extrema bilder för att stötta din uppfattning", det var ju just dessa "extrema bilder" som hon tyckte var lite respektlösa, allt utöver det tyckte hon ju var OK? O_o

Men är det inte lite konstigt att ingen av oss andra har sett nån som har såna kläder på sig och hon påstod att hon såg sånt jämt i Göteborg..?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp