Hur bör man hälsa...?

Sv: Hur bör man hälsa...?

Vad kul det är att så många svarar, även fast man egentligen inte behöver bry sig om andras problem. Tack för alla svar. Och som jag trodde så finns det väl inget exakt sätt att bete sig på, men jag är nu övertygad om att jag inte ska fundera så mkt på det här nu innan, utan helt enkelt bara se hur det går när jag väl är där. Men jag ska använda mig av era råd, och se till att hälsa på ägaren först och främst och, så att säga, "inte bry mig om hunden". Så får man väl se hur det går sen.

Och prinsessfeminist, jag kan berätta sen hur det gått. Och just det, en collie är det, av den långhåriga varianten :) .
 
Sv: Hur bör man hälsa...?

knapplån: för att klara tandvisningen i LKL1 bör ju hunden tåla att en främmande människa lutar sig över hunden och tar tag om nosen på den. förhoppningsvis gör de flesta domare så att de först hälsar på föraren och sedan låter hunden nosa på dem. det bör räcka som hälsning innan man hanterar hunden.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
731
Senast: Trassel12
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 328
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 721
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 149
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp