Bukefalos 28 år!

Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, han har ju aldrig fått haft sina känslor eftersom jag blir så rädd.... Så jag är ju alltid i centrum och det har alltid varit så, iaf de senaste 10 åren..
Meeeeen så skönt nu då för honom som kommer få slippa det och kunna få ägna sig åt sig själv i stället då...:rolleyes::wtf::banghead:

Min exman (som verkar dela många personlighetsdrag med ditt blivande ex) konstaterade när jag sa att jag ville skiljas typ att "jag har ju aldrig egentligen älskat dig (tack för det efter 10 år - varför gifte vi oss då? :yuck:) men du verkade så skör att jag trodde du skulle gå sönder om jag sa att jag ville skiljas" och så tycke han ju att vi borde fortsätta tillsammans "för barnens skull" - en klassiker. Att jag hade mått dåligt kunde ju inte ha berott på att jag fick dra hela lasset med barnen och samtidigt utstå hans psykiska misshandel? (Och sen fick jag hålla på i flera ÅR efteråt att betala HANS skulder: han bodde kvar i lägenheten och jag flyttade ut, han kunde inte ta över några abonnemang men lovade konstant att hans mamma skulle skriva på men det visade sig att han hade massiva skulder, vi hade gemensamt lån på huset vi hade flyttat från och skulle sälja och han saboterade försäljningen så det slutigen såldes på exekutiv auktion med förlust - pga bankens klanterier, och slutligen så lurade i mig att han hade skött företaget som han övertalade mig att starta när jag var sjuk och höggravid och företaget i jobbade för gick i konkurs och ALLA papper som han sa att han skickat till företaget som skött bokföring och bokslut existerade inte ens.)

Du kommer ha det så enormt mycket bättre när du slipper honom! Tro mig. Been there osv....
:heart
 
Vill också påminna igen om att du inte har någon skyldighet att prata med honom om er avslutade relation. Du måste inte förklara dig, ge några skäl eller ens lyssna på honom. Jag fattar att det är skitsvårt men du ska veta att du har fullständig moralisk rätt att säga nej tack det där får du ta med din terapeut och lägga på om han börjar snacka om annat än sånt som rör barnen. Han hade sin chans att prata om er relation när ni var ihop. Du har sagt att du inte vill vara gift med honom längre.
 
Nej, han har ju aldrig fått haft sina känslor eftersom jag blir så rädd.... Så jag är ju alltid i centrum och det har alltid varit så, iaf de senaste 10 åren..
Ditt ex låter precis som mitt.
Samma jäkla manipulativa smörja och skuldbeläggande. Samma offerkofta och samma retorik.
I egentligen var det HAN som var en väldigt liten person med kass självkänsla och mycket bitterhet och misslyckande i bagaget. Men ist för att ha lite ryggrad och reda ut sig själv försökte han spegla det på mig.

När jag skilde mig fick jag så många flaskor bubbel av folk som ogillat honom i det tysta att jag kunde ha varit full i flera dagar.🙄
 
TS, jag förstår att han hade sidor när ni var unga som gjorde att du föll för honom. Så detta är inte kritik av dig och din smak. Men: Han är en tönt. Vad är det för klyschigt dravel han kommer med? Har förstått att ni pratar engelska med varandra men det blir inte bättre om man översätter/läser i en anglofon kontext. Vilken daytime soap tror han att ni är med i?
Det är ju pinsamt. Spara du din energi till annat än att förhålla dig till vad han säger. Han har inget att säga som är relevant för dina nästa steg.

Och du, du gör ett fantastiskt jobb!
 
TS, jag förstår att han hade sidor när ni var unga som gjorde att du föll för honom. Så detta är inte kritik av dig och din smak. Men: Han är en tönt. Vad är det för klyschigt dravel han kommer med? Har förstått att ni pratar engelska med varandra men det blir inte bättre om man översätter/läser i en anglofon kontext. Vilken daytime soap tror han att ni är med i?
Det är ju pinsamt. Spara du din energi till annat än att förhålla dig till vad han säger. Han har inget att säga som är relevant för dina nästa steg.

Och du, du gör ett fantastiskt jobb!
Men oj vad jag hade missat inlägg.

Tönt är ett alldeles, alldeles för snällt ord för att beskriva den mannen. Jag blir illamående av att läsa ikapp tråden. Det finns inga gränser för hur vidriga saker han kan tänka sig att säga om han tror att det kan gagna honom.

Snälla snälla TS, släpp inte in honom i ditt huvud. Nu är tiden att sätta hårt mot hårt.
Kan inte nog understryka vikten av ombud & minimal kommunikation.
 
Håller med om ovanstående. Varför ska du lägga en massa tid på att lyssna på den där skiten? Det finns en knapp med en röd telefonlur i mobilen, använd den. Ofta. Och som övriga påpekat, det är bättre att ta de praktiska detaljerna via sms. Lätt att kolla upp vad man kommit överens om. Och så har man hot och manipulation dokumenterat och klart.
 
@Framtiden Jag tycker du är helt fantastisk! Du är fan min idol som orkar resa dig och lämna trots att han försöker sitta på dig som en jäkla tyngd! :heart
Han har haft sina chanser och sumpat dem, och inget han säger nu ändrar på det. Nu försöker han bara trycka till dig på alla sätt han kan.
Vissa människor tycker aldrig de är aldrig ansvariga när dåliga saker händer i deras liv, det är alltid någon annans fel. De ändrar sig aldrig.
 
Fy fan vad arg jag blir när jag läser vad han skriver. Vilken satans jävla rövhatt, det är så vansinnigt sjukt hur han uttrycker och beter sig!

Du är en kämpe som försöker ta dig loss från det här, jag fattar att det är tungt och svårt. Men fortsätt kämpa, vi finns med dig. Och skåla (eller äta tårta) ska vi göra, när du har skickat in pappren. När bodelningen är gjord. När du fått ut honom ur huset. När betänketiden är slut. Många skålar/tårtbitar kommer det bli, för jag tror på att fira varje litet framsteg!
 
Ju mer jag läser av dina inlägg @Framtiden , desto ledsnare blir jag, desto argare - och desto starkare känner jag din kraft och styrka att bryta dig loss med dina barn och gå mot en ny framtid, fri och stark och med massor av livslust och framtidstro. Ditt förhållande är definitivt över och inget du faktiskt ska sörja - man kan sörja något som inte blev, men det här hade aldrig kunnat bli. Jag får ont i maggropen av att läsa flera av dina citat.

Känn att du bärs framåt och uppåt nu, av dina vänner här på Buke, av dina barn - och av dig själv, din inre enorma kraft och din längtan efter något nytt och annorlunda! Du har inget att förlora, bara massor att vinna - och det kan bara, bara bli bättre. SÅ mycket bättre!

Kämpa! FLYG!!
 
Håller med om ovanstående. Varför ska du lägga en massa tid på att lyssna på den där skiten? Det finns en knapp med en röd telefonlur i mobilen, använd den. Ofta. Och som övriga påpekat, det är bättre att ta de praktiska detaljerna via sms. Lätt att kolla upp vad man kommit överens om. Och så har man hot och manipulation dokumenterat och klart.
För att jag inte orkar lägga på. För då får han mer att argumentera kring. För att vi varit ihop i för många år. Om jag tidigare var en gryta, är jag ett såll nu ...
 
Han har noll självinsikt och kommer därför inte att ändra sig öht.
Tror det är viktigt att komma ihåg att TS och hennes ex har två helt olika agendor, och antagligen har haft det hela tiden. Den här mannen vill inte ha ett partnerskap. Han vill ha en så fördelaktig situation för sig själv som möjligt, oavsett alla andra faktorer. Där TS månar om relationen, barnen, familjen, partnern och sig själv månar exet endast om sina egna intressen. Att knäcka TS psykiskt är alltså en godtagbar konsekvens för honom om det gör att hans intressen säkras. Att utnyttja sina egna barn som spelbrickor är en godtagbar konsekvens. Självinsikt är för dem som bryr sig om huruvida de är bra partners eller inte och som bryr sig om huruvida deras partner och barn mår bra.

Jag tror tyvärr inte det är en slump att TS ex sökte sig till henne när hon mådde dåligt och hade självskadeproblematik. Det är rätt vanligt att den här sortens män ser en massa fördelar i att ha en så sårbar partner som möjligt.
 
För att jag inte orkar lägga på. För då får han mer att argumentera kring. För att vi varit ihop i för många år. Om jag tidigare var en gryta, är jag ett såll nu ...
Du. Ge dig själv lite credd. Du har koll på läget, det är bara han som grumlar till det. Du kan och orkar visst, men du orkar inte allt på en gång och du orkar inte om han får tillfälle att dränera dig och fortsätta bryta ner. Du är inte den han påstår att du är och du är inte den han får dig att känna dig som.

Du behöver heller inte orka allt på en gång, men det är viktigt att du stryper hans tillgång till dig. Vitsen med uppbrottet är ju att han inte ska kunna skada dig nåt mer ❤️
 
Tror det är viktigt att komma ihåg att TS och hennes ex har två helt olika agendor, och antagligen har haft det hela tiden. Den här mannen vill inte ha ett partnerskap. Han vill ha en så fördelaktig situation för sig själv som möjligt, oavsett alla andra faktorer. Där TS månar om relationen, barnen, familjen, partnern och sig själv månar exet endast om sina egna intressen. Att knäcka TS psykiskt är alltså en godtagbar konsekvens för honom om det gör att hans intressen säkras. Att utnyttja sina egna barn som spelbrickor är en godtagbar konsekvens. Självinsikt är för dem som bryr sig om huruvida de är bra partners eller inte och som bryr sig om huruvida deras partner och barn mår bra.

Jag tror tyvärr inte det är en slump att TS ex sökte sig till henne när hon mådde dåligt och hade självskadeproblematik. Det är rätt vanligt att den här sortens män ser en massa fördelar i att ha en så sårbar partner som möjligt.
Kan så vara. Kan också vara att han är totalt omedveten om sitt eget beteende och har noll självinsikt och empati. Rätt vanligt. Många rövhattar planera inte utan deras brister gör dem till rövhattar utan att de har vett att fatta. Och de skulle aldrig vilja inse det heller.
 
Kan så vara. Kan också vara att han är totalt omedveten om sitt eget beteende och har noll självinsikt och empati. Rätt vanligt. Många rövhattar planera inte utan deras brister gör dem till rövhattar utan att de har vett att fatta. Och de skulle aldrig vilja inse det heller.
Min poäng är inte att det är planerat, det kan vara omedvetet eller medvetet, utan att det är väsensskilda saker som driver TS och hennes ex i detta.

Om man själv är ute efter en ömsesidig relation och utgår ifrån att den andra parten också är det, men denne är ute efter en ensidig utnyttjanderelation till sin egen fördel, då riskerar man att agera annorlunda än vad som krävs.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
3 285
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
2 999
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 280
Senast: Jahaja
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 607
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Semestertips
  • Betyg idrott högstadiet
  • Växtnäring

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Föl 2020
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp