Bukefalos 28 år!

Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Synd att han inte tänkte det när ni var ihop. Eller betyder "göra det ihop" att du ska dra det tyngsta lasset?
Troligen är han en sådan där "man" som inte förstår någonting för de har ju alltid haft det så bra ihop. Som sådana "män" gör så har han helt missat att hon slitit häcken av sig och han bara glassat runt. Så JA det bet han säger betyder att allt ska fortsätta som förut och hon ska slita ihjäl sig.
 
Vet du @Framtiden - den här tråden har gett mig mängder av insikter om mitt äktenskap. Saker han sa och saker han gjorde. Vi har varit skilda sedan 2006 men en massa saker har jag inte insett förrän nu.
Så TACK för att du startade tråden. :heart :heart

(ja, jag är lyckligare nu än jag nånsin varit - trots sjukdom och skral ekonomi)
 
Han tycker vi har hamnat fel i tid liksom. Att det känns så dåligt att hamna i skilsmässa pga att vi haft dålig kommunikation, istället för att jobba på det
Det kommer aldrig finnas en "bra" tid att skiljas på. Så det är bara bullshit, liksom allt annat han hävt/häver ur sig. För han vill inte ta ansvar för de 10 åren han satt på arslet och spelade bort er relation istället för att ta alla de chanser du gav honom att se till att få erat äktenskap att fungera.

Du är värd mycket bättre än så. Intala dig det hela tiden nu. Du är värd att få må bra. Du är värd att få ha vuxna relationer och du är värd att få ta hand om dig.
 
Jag hade självskadebeteende tidigare när vi träffades. Därför tar han
Så han menar på att för att du hade ett självskadebeteende när ni träffades som han kanske hjälpte till med så ska du stå i skuld till honom resten av ditt liv ekonomiskt och känslomässigt? Hans jävla spelande och tonårsfasoner då? Det faktum att du fått vara hans stöttepelare med allt vad gäller hans känslor?

GUD så fruktansvärt arg jag blev nu på honom! :rage:
 
Det kommer aldrig finnas en "bra" tid att skiljas på. Så det är bara bullshit, liksom allt annat han hävt/häver ur sig. För han vill inte ta ansvar för de 10 åren han satt på arslet och spelade bort er relation istället för att ta alla de chanser du gav honom att se till att få erat äktenskap att fungera.

Du är värd mycket bättre än så. Intala dig det hela tiden nu. Du är värd att få må bra. Du är värd att få ha vuxna relationer och du är värd att få ta hand om dig.
Om vi byter ut ordet spela mot dricka alkohol så inser man kanske hur "lätt" det är att ändra sig.

@Framtiden - han är den han är.
Luras inte att tro att han är nån annan, bättre, trevligare. Det kommer aldrig att hända.
 
Men fy satan vad illa han beter sig nu :eek:
Jag tänker fortsätta tjata om att det är HAN SOM HAR VALT DETTA! Och det är ingen överraskning att du vill skiljas, han har fått orimligt många förvarningar och chanser att jobba på relationen men han väljer fortfarande att bara förvärra allt med varje kontakt ni har.

Be din mamma att hjälpa dig skicka in skiljsmässopappren via e-tjänsten nedan idag, sen köper ni tårta!

Heja dig du klarar detta!
 
Om du ändå föredrar kontakt via telefonsamtal och inte sms: lägg på direkt något gnäll/skuldbeläggande/annat än kontakt kring barnen kommer upp kanske kan vara ett sätt? Han lär sig kanske snabbt, eller inte men du behöver inte höra eller triggas att svara.

Min ex vrakte ur sig bade det ena och andra till mig i telefon. Tills en dag da jag forklarade for honom att om han vrakte ur sig liknande saker som antingen inte var sanna eller bara elaka sa tankte jag lagga pa luren. "Jag accepterar inte att du behandlar mig sa langre!" har jag for mig var det ordagranna slutet pa harangen.

Han fortsatte sa klart ... och jag la pa. Om jag inte missminner mig behovde jag lagga pa tre ganger innan han slutade hava ur sig fast jag sa att jag inte tankte "prata om det" innan vi kunde fora nagot sa nar normala samtal.
 
Jag tycker faktiskt att det är viktigt att också poängtera att man får göra dåliga/"fel" val (så länge vi är inom lagens råmärken då). Alltså, nu tycker ju att ditt val att få tillbaka ditt liv är ett fantastiskt bra val, men jag tänker bara allmänt.

Var och en äger sina val. Ingen annan har rätten till dem. Han har inte en suck att göra med ifall han tycker ditten eller datten om det DU väljer för DITT liv.
 
Han har ju inte varit intresserad av att jobba på kommunikationen innan så det verkar lägligt att han vill det nu då.
Eller inte.
Han gör verkligen allt för att du ska stanna och ångra dig.
Jag skulle tro att det är för att han nu har panik över att han inser att han helt plötligt måste klara sig själv och därmed även försörja sig själv. Hade han varit intresserad av att ha en bra relation hade han jobbat på det för länge sedan.
 
Så han menar på att för att du hade ett självskadebeteende när ni träffades som han kanske hjälpte till med så ska du stå i skuld till honom resten av ditt liv ekonomiskt och känslomässigt? Hans jävla spelande och tonårsfasoner då? Det faktum att du fått vara hans stöttepelare med allt vad gäller hans känslor?

GUD så fruktansvärt arg jag blev nu på honom! :rage:
Nej, han har ju aldrig fått haft sina känslor eftersom jag blir så rädd.... Så jag är ju alltid i centrum och det har alltid varit så, iaf de senaste 10 åren..
 
Nej, han har ju aldrig fått haft sina känslor eftersom jag blir så rädd.... Så jag är ju alltid i centrum och det har alltid varit så, iaf de senaste 10 åren..
Martyrskap klär honom oerhört dåligt, kan du hälsa. :meh:

Är en partner rädd för den andra är det något fundamentalt fel i relationen och då kan han ju verkligen glömma att du ska komma tillbaka. För då lever du farligt.
 
Jag har läst tråden i det tysta och hållt mig till att gilla andras inlägg, men nu kan jag inte hålla mig längre. Vill egentligen skriva en lång harang och upprepa vad många andra redan skrivit, så jag gör det kortfattat istället:

1) han är dummare än en överkörd snigel!
2) sköt all kontakt via sms/text, ingen telefon.
3) det kanske inte känns så just nu, men det kommer ordna sig. Du är grym och vi är stöttar dig!
 
Nej, han har ju aldrig fått haft sina känslor eftersom jag blir så rädd.... Så jag är ju alltid i centrum och det har alltid varit så, iaf de senaste 10 åren..
Varför tror män att deras ex ska komma tillbaka om de talar om att hon är hemsk och att de minsann mest stått ut med henne. Att du vill skiljas måste ju vara kanon för honom så han slipper tassa på tå hela tiden (alltså utifrån hand perspektiv).
Att hela tiden få höra hur hemsk man är och att de stått ut måste ju vara det mest avtändande man kan få utstå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
3 227
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 045
Senast: Jahaja
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 120
Senast: Whoever
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 003
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp