Hur bor vi?

D25F76E9-E9C4-4692-84F8-94E33C7B5037.jpeg

Sommarängen
 
Bor i bostadsrätt, våra hus är alla i olika färger och vi delar en underbar gård. Kallas en oas i staden av många. 91 lägenheter men känns mycket mindre.
20210607_162510.jpg
Jätte fin grannstämning och vi hjälps åt, lugnt och skönt, finns saker jag vill renover i badrummet men det är ok så avvaktar lite. Allt renoverades helt 2017-2018

Jag skulle till viss del vilja bo i hus på landet och har letat lite men inget är på samma nivå som lägenhet. Lägenheten i sig, läget (perfekt och nära till allt), parker och vägar perfekta för hundpromenader och jag kan gå till allt som är viktigt för mig och i och med att det är en av stadens äldst och rikaste föreningar har vi superlåg hyra. Kan inte bo billigare än så här
 
Här bor vi och hästarna. Stallbyggnaden är trelängad så jag står alltså inne på vår innergård där vi har vårt sommarhäng.
Visa bifogad fil 71764
Gården är från 1886 och ägarhistoriken finns målad i trappen inne i huset - förutom vi och de vi köpte gården av. Min plan är att göra en tilläggstavla med dem och oss så ägarlängden blir komplett (tre generationer av samma släkt + förra ägarna + vi).
 
Gården är från 1886 och ägarhistoriken finns målad i trappen inne i huset - förutom vi och de vi köpte gården av. Min plan är att göra en tilläggstavla med dem och oss så ägarlängden blir komplett (tre generationer av samma släkt + förra ägarna + vi).
Så häftigt! En sådan hade jag velat hitta här, jag undrar ofta över vilka som bodde här på 1800-talet och hur det var då.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
607
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 652
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Vi har köpt ett litet hus och ”alla” vill plötsligt komma och hälsa på. Vi ser det som sådär roligt att ha hela huset fullt med folk om...
2
Svar
27
· Visningar
2 740
Senast: Breaktown
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 606
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp