Hur bor vi?

Åh! Så vill ju jag bo! 😍

Eftersom vi har skog på ena sidan (kantareller, blåbär och lingon på tomten) så saknar jag inte trädgård. Vi odlar i pallkragar.
Kvällsbild
20210605_225732.jpg
 
Vad fint ni alla bor :)!
Jag skulle vilja se en herrgård, gärna ljusgul om någon bor så?
Själv bor jag i ett vanligt rött med vita knutar från 30-talet. Precis lagom stort för någon som mig som gillar att sprida ut saker 😅😂
Får se om jag vågar lägga in någon bild kanske

Huvudhuset på vår fastighet är ett ljusgult, herrgårdsliknande hus, men jag tror inte att resterande som bor här skulle bli så glada över att få det publicerat :p


Jag bor i ett gult hus, byggt 1917. Lagom stort för mig och mina fyra hundar, men tyvärr otroligt opraktisk planlösning för dito nämnda djur. Det bästa med mitt hus är hundhuset, som är i en förlängd del av garaget :D
 
Huvudhuset på vår fastighet är ett ljusgult, herrgårdsliknande hus, men jag tror inte att resterande som bor här skulle bli så glada över att få det publicerat :p


Jag bor i ett gult hus, byggt 1917. Lagom stort för mig och mina fyra hundar, men tyvärr otroligt opraktisk planlösning för dito nämnda djur. Det bästa med mitt hus är hundhuset, som är i en förlängd del av garaget :D
Er fastighet är otroligt vacker, jag har blivit lite tagen av fastigheten och omgivningarna varje gång!
 
Eftersom vi har skog på ena sidan (kantareller, blåbär och lingon på tomten) så saknar jag inte trädgård. Vi odlar i pallkragar.
Kvällsbild
Visa bifogad fil 71421
:love: Jag pratade med mamma häromdagen om hur vi ville bo i framtiden, jag nämnde då ett attefallshus (efter ha bott i stugan så kände jag att det var rätt skönt att bo avskilt) men jag vill absolut inte ha en trädgård som jag måste underhålla (gräsklippning). Då nämnde jag altan överallt istället och min mamma ville isåfall gärna bo på klippor och sånt. Så din bild dök upp bara dagen efter samtalet och var ju en perfekt kombination :laugh::love:
Synd bara att det är andra sidan av Sverige :cautious:
 
Vilket häftigt hus!
Det måste finnas en historia bakom det. Vad har det varit ursprungligen?
Tyvärr inget roligare än ett fd garage om jag minns korrekt 😅 Hälften är fortfarande ett förråd. Men det kan man ju inte tro! Ena ägaren var nog intresserad av inredning och sånt för det var fint inomhus också. Så de renoverade väl så att de skulle slippa se på något tråkigt och som var någorlunda likadant som huvudhuset (som också är rappat vitt och så). Det är ju även det första man ser när man kör in så det är ju roligare med något fint :up:
 
:love: Jag pratade med mamma häromdagen om hur vi ville bo i framtiden, jag nämnde då ett attefallshus (efter ha bott i stugan så kände jag att det var rätt skönt att bo avskilt) men jag vill absolut inte ha en trädgård som jag måste underhålla (gräsklippning). Då nämnde jag altan överallt istället och min mamma ville isåfall gärna bo på klippor och sånt. Så din bild dök upp bara dagen efter samtalet och var ju en perfekt kombination :laugh::love:
Synd bara att det är andra sidan av Sverige :cautious:
Vi uppskattar ju att resa, både i och utanför landet och gillar att dra iväg oförhappandes på MC, till vänner eller liknande så gräsklippning och trädgårdstvång vill vi inte ha. Jag jobbar dessutom varannan helg så mina lediga helger VÄGRAR jag allt som rör hushåll. Däremot vill vi ha friheten med hus och utomhusytorna. Så detta är perfekt 🙂
Iom att vi har natur runt knuten så blir det ändå "naturnära".
 
Jag kan tyvärr inte lägga ut bilder då övriga boende i husen behöver sin integritet.
Men det ena huset är rött med vita knutar och det andra är gult med vita knutar. Så kan det i alla fall läggas till statistiken.
Det är gräsmattor runt båda husen och sammanlagt har vi nog 2 ha gräsmattor campingen inräknad.
Om jag skaffar något annat hus i framtiden så skall det vara utan trädgård. Skogstomt eller klippor blir bra.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 468
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Vi har köpt ett litet hus och ”alla” vill plötsligt komma och hälsa på. Vi ser det som sådär roligt att ha hela huset fullt med folk om...
2
Svar
27
· Visningar
2 670
Senast: Breaktown
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 427
Senast: Ramona
·
Juridik & Ekonomi Jag bor i en hyr lägenhet. En sambo som absolut aldrig kommer vilja köpa en lägenhet eller hus. Jag är dock sugen på köpa NÅGOT att...
Svar
13
· Visningar
1 947
Senast: Plantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp