Bukefalos 28 år!

Hur bor vi?

Sv: Hur bor vi?

*haha* nä de som bodde här innan har haft kennel. så det var nog en hundlucka tror jag :)
Men i huset vi bodde innan hade vi höns i pannrummet efter att hönshuset blåstsönder :D
 
Sv: Hur bor vi?

Här bor jag och min man och här har vi bott sen Oktober -06. Renoverar för fullt..

DSC_6493.jpg


DSC_6473.jpg


Närmsta grannen..
DSC_6492.jpg


Och såhär såg det ut förra vintern när vi blev insnöade... Det finns en väg under all snön... Bilen som syns på bilden står på åkern för den kasade lite brevid vägen..!
IMAG0013.jpg
 
Sv: Hur bor vi?

Vilket mysigt ställe du verkar bo på! :love::bow:
En fullpoängare i mysfaktor. Helt klart.
 
Sv: Hur bor vi?

Hehe - jag är hemmablind.
Jag satt en gång o svamlade hemma hos svärmor om hur mysigt det var i Dalarna, knuttimrade hus o stenmurar, små grusvägar som slingrade sig mellan husen, backar m enebuskar o björkar.
Svärmor tittade på mig, skakade på huvudet och sa med förbryllad min.
-Men du bor ju så?
 
Sv: Hur bor vi?

Åh, det var jättefint, sådär skulle vi vilja ha vår köksträdgård, men det tar tid.
Hönorna fattas oss, vi ar pratat om det i flera år men det blir aldrig av.
 
Sv: Hur bor vi?

Rätt dyigt i den pölen (men öringen trivs där) men vi har en damm till som är mer badvänlig. Dock brast vallen efter regnet i somras men är fixad nu så det ska väl bli vatten där igen.
Observera vägen som nästan går på trappan. Förr gick vägen PÅ trappan och det var t om en som cyklade på den, skadade sig och blev sig aldrig lik igen. (För 60 år sen alltså).
 
Sv: Hur bor vi?

Vilket underbart stilfullt hus!! Ser fint renoverat ut.. precis lagom. Och vilket vackert läge!! :love:


Nirak
 
Sv: Hur bor vi?

Här e vår villa som vi hyr.. :) Men letar efter eget o köpa..


Väldigt gul bild å solen lyser..

Garaget


En av våra grannar :p
 
Sv: Hur bor vi?

Varför inte bara slänga ut grannarna och flytta in där vettja?!:idea:;)

Hahaa. ja visst ;) Det bor bara en gammal gubbe i det vita(han som äger hela fröllinge,godset, säkert runt 10 hus med hur mkt mark som helst. e rik o snål o tvär gubbe:crazy:) o o det till höger bor en stor barnfamilj... :)
 
Sv: Hur bor vi?

E gubben singel?

Kan man sexa in sig hos honom tror du? Hehehehe

Japp han e singel. o har inga barn. har haft en massa fruar men han ahr dumpat dem då han upptäckt att de gift sig för pengarnas skull :p
 

Liknande trådar

Övr. Barn Några här läste kanske min tråd om att jag och barnen ska flytta så fort vi får lägenhet på närliggande orten. Jag har 7 år efter min...
2
Svar
27
· Visningar
3 394
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Ikväll höll jag på att köra på en liten tax som sprang ut mitt framför bilen på en 90-väg. Jag tvärnitade såklart och stannade bilen och...
Svar
11
· Visningar
1 030
M
Övr. Katt Sitter här i lugn och ro och kikar runt lite på buke när det helt plötsligt utbryter kaos bakom ryggen på mig och närapå ger mig en...
Svar
2
· Visningar
793
Senast: Mimmi81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp