hur bygga box?

Sv: hur bygga box?

Oj vad snyggt!!:)

Var väggarna uppmurade från början eller har du gjort det själv oxå? Jag funderar själv på hur jag ska göra med väggar nämligen. Det är träväggar (gammal ekonomibyggnad) men jag skulle egentligen vilja ha uppmurade väggar (som det är på dina bilder)...

Och boxväggarna i trä - är det bara "en planka tjockt" eller vad man ska säga? Hur tjocka brädor har du då använt?

Är super imponerad! Och avundsjuk:o :D ...

Kom på en grej till som jag undrar. Hur har du satt fast den tjocka gröna vertikala stolpen i golvet? Jag tänker att är det trä ända ner så ruttnar det kanske bort efter ett tag om hästarna ställer sig och kissar precis där t.ex. Hur har du gjort med det?

*lånar knapp*

får/kan man använda tryckimpregnerat virke till boxar? det var svärfar som undrade nyss o jag hade ingen aning. men eftersom det är han som bygger mitt stall nu så är det en rätt viktig fråga.
hittade inget i de skrifter jag har från SRF och boken bygga stall.

Jag kan tänka mig att det inte är speciellt bra att hästen knaprar på tryckimpregnerat trä.

Hej! när vi byggde boxar så skulle vi göra en stor lösdrift box och två ´vanliga´ boxar.vi gjorde en cement botten och sen gjorde väggar och dörrar av trä.Vi tog 2 normal tjocka brädor och satte ihop som väggar,box dörren minns jag inte hur vi gjorde men vi tog bara brädor och satte ihop.Tyvärr blev lösdriftboxens dörr lite klen så den sparkade en häst sönder för vi hade bara 1 bräda där men två brädor går inte sönder om dem sparkar.Så vi gjorde den nya lösdrift boxens dörr av två brädor nästa gång.
En bräda är väl ca.5 cm tjock. Vi gjorde lösdrift boxen 4x4,5 m och dem andra boxarna 3x3m.Lösdriftboxen får det plats ungefär 2 stora hästar i samtidigt,eller en stor häst och 2 ponnyer.I dem andra boxarna så får det plats ett halvblod på 165cm utan problem,i den andra har vi en mindre häst.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 994
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 329
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 513
Senast: Ceta
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 642
Senast: 13579vas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka