Hur byter man ut sin bekantskapskrets?

Ackio

Trådstartare
Ja som frågan lyder: Hur byter man ut sin bekantskapskrets?

Jag har tagit en paus från det sociala en tid pga hälsan och nu när man börjar umgås igen, festa, fika osv osv så inser man att man har fått ett nytt perspektiv på de sk "vännerna". De enda de gör är skvallrar, snackar skit bakom ryggen på varandra och skapar intriger. Så tröttnat på dem helt.

Så hur hittar man en ny bekantskapskrets? :) Jag sportar inte, är rätt blyg och osäker med nya människor osv. Finns det ingen typ mötesplatsen men för vänner? :D
 
Sv: Hur byter man ut sin bekantskapskrets?

Jo, det finns det. Har dock inte provat själv, men sett på nätet en sida som heter aktivitetssidan, finns säkert fler.
 
Sv: Hur byter man ut sin bekantskapskrets?

Jag gick med i en läscirkel på mitt bibliotek och lärde där känna en massa människor där. Det är inte bara via sporten man träffar nytt folk.

Jag har själv tidigare varit jätte blyg men tvingar mig själv att i små skala söka kontakt med människor ofta genom intressen. Så mitt råd är att titta i närmiljön utifrån dina intressen och våga samtala. Har man samma intressen kan man alltid prata om det :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 125
Senast: Pratsch
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 795
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 148
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 441
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp