Bukefalos 28 år!

Hur delar man mappar via MSN numera?

Yossarian

Trådstartare
Jag har bytt dator och nu installerat det allra nyaste MSN (Windows live messenger). Var ett tag sen jag använde MSN men då kunde man i a f skicka/dela mappar lätt. Man kunde t o m bara dra en mapp till konversationsrutan (när man vill dela med sig av en hel massa bilder på en gång). Det går inte nu, och jag hittar inget alls i menyerna.

Det tar en faslig tid att dra ett stort antals semesterbilder fil för fil... :(

Nu finns det ju lagring på SkyDrive på Live. 25 GB, där man kan dela mappar med alla, eller en grupp. MEN man kan bara ladda upp filer på max 50 MB. Så det funkar inte med videofilmer, inte heller att ta en hel mapp åt gången. Och det är jättelångsamt! Det blir ju svårt att dela nedladdade filmer och musik också, om man nu sysslade med sånt:angel:
 
Sv: Hur delar man mappar via MSN numera?

Operativsystem?

Är den i FAT32 eller NTFS? Det går inte att dela mappar om den är i FAT32.
 
Sv: Hur delar man mappar via MSN numera?

FAT32 och NTFS är filsystem. Om du i Utforskaren/Explorer högerklickar på en disk/partition, exempelvi C: , och väljer Egenskaper/Properties får du upp ett fönster där typen av filsystem/file system bör stå :)

Om du däremot högerklickar på Den här datorn/(My) Computer och väljer Egenskaper/Properties bör du få reda på operativsystemet du använder. Fast just det var väl inte så relevant här, utan huruvida du använder FAT32 eller NTFS :)
 
Sv: Hur delar man mappar via MSN numera?

Aha, nu har jag kollat och det är NTFS. Det borde alltså gå att dela mappar...

Tack för förklaringen:laugh:
 
Sv: Hur delar man mappar via MSN numera?

enligt utvecklarna på microsoft, som pysslat med bytet från msn messenger till windows live messenger, så har de tagit bort den funktionaliteten. så du får hitta ett annat sätt att "dela stora filer", tex Direct Connect?
 
Sv: Hur delar man mappar via MSN numera?

enligt utvecklarna på microsoft, som pysslat med bytet från msn messenger till windows live messenger, så har de tagit bort den funktionaliteten. så du får hitta ett annat sätt att "dela stora filer", tex Direct Connect?

Okej, vad tråkigt. Det var så himla bra att dela semesterbilder (och hästbilder:D) och egna filmer med. Att inte kunna dela "stora filer":angel: gör mig mindre. DC har jag aldrig använt, kanske vågar mig på det nån dag.

Tack för hjälpen!
 
Sv: Hur delar man mappar via MSN numera?

Annars har de ju skapat SkyDrive på msn som man kan dela mappar där.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har köpt en ny Acer Aspire V5-552 med 8 GB, 1 TB. Från första början har den börjat med startreparation när man trycker igång den...
Svar
11
· Visningar
1 037
Senast: dpmatte
·
IT & mobiler Hur gör man för att få det att funka?? Det står bara "det finns inte stöd för delade mappar" när jag försöker.. Och går jag in på...
Svar
10
· Visningar
2 314
Senast: sweep
·
C
IT & mobiler Sitter vid min mammas dator, internet har inte fungerat på månader, nu har jag fått igång det (tillfälligt, mycket strul, går inte att...
2
Svar
34
· Visningar
3 020
Senast: Ragatan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp