Hur delar ni pizza?

Hur skall pizza delas?

  • Med pizzaskärare

    Röster: 58 21,7%
  • Med sax

    Röster: 103 38,6%
  • Med kniv och gaffel

    Röster: 74 27,7%
  • Med kökskniv

    Röster: 14 5,2%
  • Med annat verktyg

    Röster: 0 0,0%
  • Rivs i bitar

    Röster: 9 3,4%
  • Dela?

    Röster: 9 3,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    267
Alltså jag ÄLSKAR denna nivå på nörderi. Full-on besatthet! :heart
Jag tror att jag förbisåg att det fanns en pizzanördcertifierad process ihop med att använda saxen! Nu verkar det plötsligt helt rimligt och jag får nog avstå pizzaskäraren när jag gör mina experiment med kalljästa pizzadegar.
Alltså jag inser ju hur mycket tid jag spenderat tillsammans med min sambo det senaste året när jag tycker sånt här är fullt normalt att veta och utan vidare kommer med sådana där utläggningar utan att ens reflektera över vilken nörd-nivå det är på. Herregud, jag måste umgås med någon annan ett tag tror jag!

Det där nörderiet hade gärna min sambo fått haft :cautious: :love:
Ja, surdegsbröd och pizza har varit hans största nördprojekt det senaste året. Det hade definitivt kunnat vara värre!

*viskar* Men ibland blir jag faktiskt lite trött på pizza, något som många ställer sig helt oförstående till, så då brukar sambon ragga upp några andra frivilliga som får komma och hämta pizza hos oss så att han ändå får en anledning att baka. :p (han kan ju göra till bara sig själv alltså, men att värma upp en ugn till 500 grader för en enda pizza känns inte riktigt okej ur ett klimatperspektiv)
 
Tror aldrig jag ätit pizza med någon förut som delat med sax. Buke är helt fascinerande och fantastiskt på att ge en nya perspektiv och infallsvinklar.
Älskar även @Mineur sambos nörderi som dessutom gav lite djup till tråden. :D
Jag är lite besviken på att ingen röstat på 'med annat verktyg'. Jag som tänkte att det nog fanns de som prompt skulle göra det med svärd eller nåt
 

Liknande trådar

Tjatter Inspirerad av tråden om karriärbyte slänger jag ut frågan till allvetande buke; Vilket jobb skulle passa mig? Lite "kort" info om min...
Svar
2
· Visningar
469
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 810
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Jag får frågan ibland om vilka butiker som tar just kontanter av olika skäl men det är långt ifrån lätt att hitta informationen...
2
Svar
23
· Visningar
5 002
Senast: Krålus
·
  • Omröstning
Samhälle Jag är nyfiken på hur etablerad den här traditionen av trick-or-treating, där barn klär ut sig, går från hus till hus och ber om godis...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
10 687
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp