Hur delar ni pizza?

Hur skall pizza delas?

  • Med pizzaskärare

    Röster: 58 21,7%
  • Med sax

    Röster: 103 38,6%
  • Med kniv och gaffel

    Röster: 74 27,7%
  • Med kökskniv

    Röster: 14 5,2%
  • Med annat verktyg

    Röster: 0 0,0%
  • Rivs i bitar

    Röster: 9 3,4%
  • Dela?

    Röster: 9 3,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    267
Delar i 6-8 slice med lämpligt verktyg eftersom det är lättast att äta så plus att man kan lägga slicen omlott på tallriken för att få bra plats på tallriken. Åttondels slice är lätta att hålla i och när man bitit av den ostiga spetsen har man en tillräckligt stabil bit för att kunna äta kanten först och det gottiga sen.
 
Här hemma blir det med kökskniv, av den enda anledningen att inget annat alternativ här är vasst nog för att det ska gå smidigt. Struntar i hur, bara det blir bra bitar. Självklart ska det vara 8 bitar som är så nära på exakt lika stora som möjligt.
 
Jag är brutal och river samt äter med händerna,. , oftast, är det calzone händer det att jag äter civiliserat med kniv och gaffel men oftast kör jag samma ät metod även då 😁 kanske inte på resturang dock 😅😇
 
Jag äter med kniv och gaffel, som all annan mat som behöver delas. Pizza ingår för mig i "mat man inte äter med fingrarna" trots att det finns människor som har den i "mat man äter med fingrarna". Jag skulle möjligtvis kunna ta och spetsa en lite längre bit av kanten på gaffeln och ta och bita av tuggor på som om jag höll den i handen, men det är väl det närmaste jag kommer i så fall.
 
Glad att Dela? finns som alternativ.
Pizza trycks naturligtvis bara in i ansiktet när den tagits ut från ugnen. Det är ändå dags att ömsa skinn på gommen.
Ja, jag är väldigt nyfiken på hur de som valt det alternativet faktiskt gör. Gör alla som du, eller kör de som @Lycan s kompis, eller något helt annat sätt?
 
Beror helt på vad det finns för "verktyg" att tillgå och om pizzas ska delas mellan flera olika personer eller om det är en och samma person som ska äta den.

Äter jag pizza själv är det kniv och gaffel som gäller för det brukar alltid finnas till hands här.
När jag varit hos kompisar och det ska delas, har det varit lite olika, kniv och gaffel, pizzaskärare, knivar. Helt beroende på vad de har tillgång till.
Personligen bryr jag mig inte bara det får jobbet gjort så att säga. :)
 
Man ber att få den delad vid beställning för att kunna äta den med händerna i bilen eller på lämplig rastplats e.dyl. Genom att vika spetsen mot kanten kan man få tuggor som är lagom blandning av klegg och kant.

Har man glömt att säga till får man riva den och det blir mycket sämre (plus att man spiller mer fyllning).
De gånger jag använt fyrkantig färdig-deg i långpannan hemma så används kökskniven.
 
Jag trodde inte det fanns någon som åt pizza med kniv och gaffel 😁
Jag måste umgås med massa luffare, självklart sliter man den i bitar med händerna och moffar i sig.
Detta oavsett om man är hemma eller äter ute 😁
Flöt äts flötigt!
 

Liknande trådar

Samhälle Så var det dags för sommartid i natt. Det har varit en del diskussioner om att slopa sommartid, vad tycker Buke? Själv är jag nog ganska...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 037
Senast: Sedna
·
Tjatter Inspirerad av tråden om karriärbyte slänger jag ut frågan till allvetande buke; Vilket jobb skulle passa mig? Lite "kort" info om min...
Svar
2
· Visningar
480
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 946
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Jag får frågan ibland om vilka butiker som tar just kontanter av olika skäl men det är långt ifrån lätt att hitta informationen...
2
Svar
23
· Visningar
5 226
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp