Hur få ihop vardagen med sambo?

Sv: Hur få ihop vardagen med sambo?

Tack Lilla Grodan! :)
Det rullar på i livets vanliga takt. Vi tar inte upp ev. flytt så ofta, och då är allt bra mellan oss. Han hör numera av sig när han är på väg hem/är sen, jobbar inte över så mkt. Jag har ett mer späckat schema och är inte lika uttråkad. Vi roar oss både på varsitt håll och ihop. Så vardagen känns ganska trevlig nu.

Men så ibland kommer storstadsflytt på tal, jag beklagar mig över den extremt långa restiden som jag har ibland och brist på frihet att bara åka och hänga med en kompis ett par timmar när som helst (pga restider). Han vet var jag står och förstår mig, men blir lite småsur när jag klagar och har sagt (igen) att jag "kan ju flytta själv om det är så hemskt"... Vilket förstås gör mig ledsen och jag hoppas att han inte menar det egentligen...

Vi får se när våren kommer, för han har sagt -liiite mer tydligt nu, att han ska söka nytt jobb så att vi kan flytta sen... men vi får se. Jag orkar inte ta nåt för givet, eller ta alla hans ord/löften som sant, utan vi får se vad som händer. Just nu rullar det på.
 
Sv: Hur få ihop vardagen med sambo?

Läst igenom delar av min gamla tråd och gör en uppdatering om det är nån som minns och bryr sig...

Vi kommer förmodligen inte flytta till min hemstad, i alla fall inte under min studietid. Men de goda nyheterna är att min sambo har börjat samåka igen så nu kommer han hem ungefär samma tid, så vi slipper de tjafsen. Är han ändå sen har han blivit duktig på att höra av sig. :D Jag jobbar nästan halvtid (och pluggar heltid) så jag håller mig sysselsatt och blir inte lika rastlös som för ett halvår sen. Jag hjälper fodervärden med min häst ett par dagar i veckan, en härlig vana som jag känner att jag saknat. Dessutom har jag bestämt mig för att ta tillbaks henne i höst och ställa henne här i min stad! :) Ett skönt beslut när jag kom på att det faktiskt löser sig ekonomiskt om jag jobbar extra.

Jag kan fortfarande känna mig ensam och beroende av min sambo eftersom jag fortfarande saknar egna vänner och hobbys här. Så därför gnisslar det lite ibland. Men jag försöker åka till hemstaden regelbundet och träffa mina kompisar och familj där. Dessutom tror jag det kommer bli en förbättring när jag får hit min häst, min ögonsten. Så jag försöker se positivt på framtiden.
 
Sv: Hur få ihop vardagen med sambo?

Det kan bli en förbättring på det sättet att du får vänner i stallet:)
Jag var länge utan vänner efter jag flyttade till sambons hemmaby, men efter jag blev medryttare har jag vänner att umgås med på dagarna!
 
Sv: Hur få ihop vardagen med sambo?

Det är ganska litet stall men man kan ju hoppas. :) Om inte annat är kvalitetstid med min häst värt GULD och det mår jag bra av.

Glömde säga att jag börjat träna också. Många av mina ursäkter har varit att jag inte har råd, men jag jobbar så pass mkt extra så jag absolut har råd med egna intressen! Har liksom förträngt att pengarna finns eftersom de gått direkt in på ett (bostads-)sparande.

Vi planerar att flytta större om ca 1 år. Kvar här. Men det blir bättre på så sätt att det inte längre blir hans "domäner" som nån uttryckte sig här i tråden, vilket iofs inte är lika märkbart nu efter 1 år som sambo. Men faktum kvarstår ju att jag flyttat in i hans lgh.
 
Sv: Hur få ihop vardagen med sambo?

Ni som lever i ett samboförhållande (utan barn); hur får ni vardagen att gå ihop? Vad har ni för överenskommelser, "regler" och rutiner?
Tex vad gäller att meddela varann om övertid, ägna tid åt varann vs få egentid, olika sovtider...

/Ellyne som varit i förhållandet i 2 år men sambo i 6 mån. Älskar min sambo men hatar tjafset på vardagarna. Vi har så olika behov av egentid, närhet, kommunikation.

Det fanns inte så mycket tjafs och regler egentligen... i alla fall inte uttalat. Ha var FÖR att jag gjorde egna saker, men vi pratade alltid med varandra i telefon när den andra gjorde något. :o Det kan jag sakna ibland- att sakna honom när han gjorde något annat, att längta efter att han kom hem.

Det värsta tyckte jag dock var sovtider. Han la sig tidigare än vad jag gjorde, han behövde mer söm,n än vad jag gör så det blev ju tjafs om det då han ville lägga sig med mig och jag inte ville eller kunde sova så tidigt. Jag vill ju trots det sova samtidigt som honom ibland ändå. Att ligga och sova halva dagen sedan är inte riktigt min grej.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 513
Senast: Whoever
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 881
Senast: monster1
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 587
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 264

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp