Hur fäster jag QH på en ny Roadcart???

N

Natali

Har köpt mig en ny roadcart och fick då med QH, för att min sele är en QH sele. Efter att ha tittat på dem en stund så kliade jag mig lite i huvudet och undrar nu hur i tusan fäster jag dem på vagnen??? Någon som kan förklara detta för mig? Ska jag ta bort "gummit" längst framme för att kunna fästa QH, och hur fäster jag dem?
Tack för hjälpen. Mvh Natali
 
Sv: Hur fäster jag QH på en ny Roadcart???

Rockard med gummi på?

Vilket märke är det? Normalt sett så borrar man bara rakt genom skalmen och fäster QH'n
 
Sv: Hur fäster jag QH på en ny Roadcart???

har du två "rörliga gummigrejer" ?? isåfall sätter du bara QH'n i mellanrummet...de är för att man skall kunna flytta på vagnen, alltså ha olika långt ifrån hästen...rörigt :D
 
Sv: Hur fäster jag QH på en ny Roadcart???

..eller skall du FÄSTA fast dom på en gammal vanlig vagn menar du??
 
Sv: Hur fäster jag QH på en ny Roadcart???

Roadcarten är i stål, men typ skydds gummi framme (stål under gummit). Mannen som äger butiken jag köpte den ifrån sa att skydgummit skulle av före jag satt på QH. Han kunde inte visa mig hur jag skulle göra då jag fick den hemskickad - och nu är jag ett stort frågo tecken på hur jag ska fästa QH på min nya vagn. Någon närbild på hur dem ska sitta på?
 
Sv: Hur fäster jag QH på en ny Roadcart???

HPIM1288crop.jpg


den bästa bild jag kunde hitta med qh'n någotsånär synlig......
 
Sv: Hur fäster jag QH på en ny Roadcart???

Ser ut som om dom sitter fast på "under sidan" och inte på sidan liksom, stämmer det eller tar jag helt fel nu? Hmmm, detta var inte lätt och jag som vill ut och köra snart med min nya vagn. Tack för hjälpen och din tid iallafall - skit snällt :bow:
 
Sv: Hur fäster jag QH på en ny Roadcart???

ja, dom skall sitta på undersidan, och dom skall sättas fast med genomgående bult..jag bad erfaret folk att fästa mina på speedcarten.....nu beror det på var och hur du ska köra med din vagn, men oftast så rekommenderas inte QH på tyngre vagnar....
 
Sv: Hur fäster jag QH på en ny Roadcart???

Att jag inte fick reda på det när jag köpte vagnen, den blir ju en tyngre vagn när jag, min man och vår som ska sitta i den. Hmmm...Då struntar jag i att sätta på QH på den vagnen och köper en ny sele istället som passar till vagnen, blir dyrare men men. Kanske du eller ni andra vet om någon som har en "old school" sele till salu? Bättre begagnad som ska passa ett Franskt Vbl. Bor i Norge, men betalar frakt. Tusen tack för hjälpen och goda råd :) jätte snällt /Nat
 

Liknande trådar

Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 178
Senast: Destiny_D
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
2 901
Senast: Grazing
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 415
Senast: liiinnea
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 668

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp