S
Sweet
Har funderingar på att beställa en sadel från Börjes för att prova på min häst om den kan tänkas passa. Jag skickade ett mail till Börjes och frågade hur jag skulle gå tillväga när jag provade sadeln, vad jag fick och inte fick göra. Fick svar i dag att jag fick lägga på sadeln på hästen och sitta i den men jag fick inte spänna fast den med sadelgjord eller hänga på stigläder för det kunde bli märken på sadeln!
Ok, stiglädrena förstår jag väl men visst måste man få spänna fast sadeln! Hur ska jag annars kunna se om den passar??!!
Blir det verkligen märken på sadelgjordsstropparna om man använder en resårgjord med rullspännen och inte spänner för kung och fosterland? Det tar ju inte någon längre stund att prova en sadel.
Man brukar ju få spänna fast sadeln när man provar, även om det är en ny sadel.
Ok, stiglädrena förstår jag väl men visst måste man få spänna fast sadeln! Hur ska jag annars kunna se om den passar??!!
Blir det verkligen märken på sadelgjordsstropparna om man använder en resårgjord med rullspännen och inte spänner för kung och fosterland? Det tar ju inte någon längre stund att prova en sadel.
Man brukar ju få spänna fast sadeln när man provar, även om det är en ny sadel.
Senast ändrad av en moderator: