Hur fan löser man detta??

K

KaZa

Imorgon ska jag ju till veten med hunden. Jag misstänker urinvägsinfektion och har bokad tid imorgon. Veten ville att jag skulle fylla en mugg med morgonens urin.
:crazy:
Någon som har tips på hur detta ska gå till?? Tiken lär inte kissa om jag springer bakom med en kopp och dessutom måste sambon hålla henne kopplad så hon inte springer iväg och kissar.

Tips, någon? :confused: :angel:

Undra vad grannarna säger när en håller hund och den andra försöker pricka rätt. :o Det kommer ju stänka urin överallt. :crazy: :(
 
Försök att tejpa/fästa på koppen på en lagom lång och tjock pinne :idea:
Se bara till att den sitter ordentligt :D
 
Det var ingen dålig idé! Den ska jag spinna vidare på. Då slipper jag ju kiss på händerna. :D
 
Det är löst. :p

Ingen pinne utan det blev så att matte fick stoppa in burken under hunden och hoppas på att hon prickade rätt, vilket hon inte gjorde kan jag säga. :crazy:

Hon tyckte matte var lite störande så det blev bara en lite skvätt. Men jag hoppas det räcker. Annars får veten stå där själv. :D
 
hahaha! jag har oxå jagat tik som ska lämna prov. Brukar ta med en stor bunke som jag sticker in under henne precis när hon satt sig. Gäller att vara snabb....
 
Min kissade ju bara tre droppar varje gång men tio gånger i minuten, det blev ett himla jagande av ytterst besvärad valp kan jag berätta...
Körde med en flat tallrik för att störa så lite som möjligt, funkade faktiskt riktigt bra. Ganska stor "felmarginal" på en sån också, slapp få allt på fingrarna...
 
Det sägs vara värre med hanhund :crazy: även veternären sa det till mig. Var glad att du har en tik....
Fast på pojkarna borde man kunna hänga en påse runt den :idea: :devil:
 
Ja en påse runt magen bara på grabbarna så skulle saken vara ur världen. :D

Men nu är det gjort och vet. besöket är avklarat. Hon hade lite bakterier i urinen, men med lite medicin i 10 dagar och nytt urinprov om 8 dagar så skulle hon vara som ny. :)
 
Ojoj, nu vet du hur roligt jag hade i flera veckor förut :crazy: 4 urinprov lämnades in av mig, och 2 st togs direkt ur blåsan med hjälp av spruta.

Min är ju fortfarande valp, och speciellt då, så hon satte sig direkt på morgonen och där kissade hon klart allt. Stoppade in en 2 liters glassbunke, och 2 gånger svämmade den faktiskt över :o :crazy: :D Jag fick många konstiga blickar av grannarna första gången, så efter det gick jag ut vid 05 på morgonen istället, när i princip alla sov :D
 
Ha ha....ja det måste sett skoj ut! :rofl: Fylla en hel 2 liters :eek: Min kissade i en Abba´s sillburk. :angel: och det blev en tredje del. Men med tanke på hur blöt jag blev så rann det nog förbi minst det dubbla. :crazy:
 
ett tips ifall du ska ta fler prov.

Jag brukar lägga en plastpåse i burken. Bara att ta upp och knyta när hon kissat i den!!!
 
Japp, platshandskar blir det nästa gång. Måste ju göra om allt om 8 dagar för att se att de vita blodkropparna har försvunnit. :crazy: :D
 
Djuptallrik i papp brukar vara bra, den är lite lägre kant och större prickyta än en mugg.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en tik på 11 månader som droppat urin ända sedan vi hämtade hem henne. Vi har kopplat detta till att hon varit valp, icke...
Svar
2
· Visningar
1 056
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 476
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
2 415
Senast: NotlikeI
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 012
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp