Hur får denna ryttare rida denna propp?

Sv: Hur får denna ryttare rida denna propp?

Jag vet inte om jag missuppfattade detta på svenska lektionen, men för mig står det:
Översätter man denna mening till begriplig svenska läser man; Propp: Ryttare (oavsett licenstyp) får ej ha segrat i 10 montélopp till och med den 31/12 2008.

...jag läste och tolkade detta precis som du, tills jag såg vilka som kom i fråga för att rida dessa lopp, därav denna något "annorlunda" tolkning.

Visst hade det varit enklare om de skrivit att "ryttare får ej ha segrat i 10 lopp under 2009":idea:
 
Sv: Hur får denna ryttare rida denna propp?

Vad jag kan läsa så har segrarna under 2009 inte med saken o göra övehuvud taget.
 
Sv: Hur får denna ryttare rida denna propp?

Nu måste väl alla frågetecken om vem som får rida i ett visst lopp eller inte, vara uträtade en gång för alla....

såg att på www.montetravsport.se finns det en länk till licensierade ryttare och hur många segrar de har till och med 31/12-2008.
 
Sv: Hur får denna ryttare rida denna propp?

Jag tror jag vet vilken ryttare ni menar, hon hade blivit informerad om att B lopp inte räknades in men senare så gjorde det tydligen det ändå. Det kan bli så här tokigt när seketariatet säger en sak och STC en annan. När ryttaren och den drabbade tränaren blev informerad ströks hästen som hon skulle rida på Hagmyren, hon han dock rida hästen som hon var uppsatt på i Gävle.
 

Liknande trådar

Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
27 947
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar heter ett gammalt drama av William Shakespear.....Merchant of Venice var väl originaltiteln. Det är också namnet på en ny avelshingst...
Svar
2
· Visningar
1 712
Senast: F-Blod
·
Trav Jag är sjuk och uttråkad, så lite inspirerad av auktionskatalogen gjorde jag en genomgång vad som finns i Humlans stam för intressanta...
Svar
7
· Visningar
2 004
Senast: Netted
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 140
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp