Bukefalos 28 år!

Hur får man det att gå runt?

Fast i princip så är det värre villkor så som du har det än att tjäna 14 kr i timmen. Att inte få betalt för möten som inte blir av osv är förkastliga arbetsvillkor hur mkt du än kan lyckas tjäna när det går bra. Skulle nog säga att det tom är bättre att ha en skit dålig timlön som man får i vilket fall än att jobba så här. Bra att sagt upp dig nu i alla fall. Jag tjänar 129 kr i timmen som pa på vaken tid, mindre vid sovande jour men med ob så ligger det ändå på ca 70 kr i timmen. Jobbar 30% och får ut runt 7000 efter skatt i månaden. Jobbar vid sidan av studier. Hoppas nu verkligen att du hittar ngt som ger en vettig inkomst ☺
Har räknat ut att med hunden så klarar jag mig på 8000 kr i månaden, om man låter bli att shoppa och spendera pengar på onödiga grejer, så rent tekniskt skulle jag kunna klara mig på bara ett deltidsjobb om timlönen är bra nog.
 
Har räknat ut att med hunden så klarar jag mig på 8000 kr i månaden, om man låter bli att shoppa och spendera pengar på onödiga grejer, så rent tekniskt skulle jag kunna klara mig på bara ett deltidsjobb om timlönen är bra nog.

Du har säkert fått tipset redan innan, men vården. Här finns det alltid jobb!
Ta kontakt med hemtjänsten, där behövs ofta ingen erfarenhet alls utan du får gå intro innan och få delegering av ssk. Samma med Personlig Assistans och/eller Ledsagning.
 
Du har säkert fått tipset redan innan, men vården. Här finns det alltid jobb!
Ta kontakt med hemtjänsten, där behövs ofta ingen erfarenhet alls utan du får gå intro innan och få delegering av ssk. Samma med Personlig Assistans och/eller Ledsagning.
Jadå, det är det många som tipsat om :p
 
Så himla synd att jag inte sett denna tråden innan! Vi har precis tillsatt 11 nya assistenter hos mina två brukare. MEN, om du vill så kan jag höra med min chef om hon behöver en till assistent! Det är ett privat företag i Trelleborg. Förstår att du inte har bil iofs.. Men kanske kan få ihop till ett busskort i så fall.. Jag tjänar 130kr/h och 180kr/h på helgen. Till hösten är jag nästan helt övertygad om att vi kommer behöva mer hjälp hos min ena brukare! Jag och en tjej till delar på 300% ungefär nu under sommaren. Jag kommer gå ner till 40% och hon ska åka utomlands. Om det är intressant så hör av dig!

Jag har även en hund som ev skulle behöva nattmatte i höst när jag jobbar. Kommer visserligen bo i Ystad och Alice är en ganska speciell hund, men om du vill kan vi kanske hitta en lösning där också.

Om din hund (och du) gillar katter så skulle min Lava behöva ha kattvakt några veckor framöver. Världens snällaste katt!

Vill gärna hjälpa till om jag kan, vet hur det är när livet inte går runt.
Kram
 
Uppdatering: Idag ringde dom och erbjöd mig jobb som säsongsarbetare på kyrkogården i Limhamn! Så fom 24 augusti har jag jobb! Förvisso är det bara fram till slutet av november, men då kan man känna sig lugn att ekonomin är säkrad iaf några månader framöver, så blir det till att söka jobb/studier till våren under tiden och hoppas på det bästa.

Så nu är planen att jobba stenhårt och spara ihop pengar så jag kan åka ned till Portugal och hälsa på mina föräldrar i december när säsongsjobbet är slut. Har inte träffat mina föräldrar på två år.
 
Vad skönt, hoppas att allt löser sig nu. Att inte kunna få in de pengar som krävs för att gå runt är hemskt.
 
Vad skönt, hoppas att allt löser sig nu. Att inte kunna få in de pengar som krävs för att gå runt är hemskt.
Minst sagt. Normalt ska sommaren vara en skön dit där man kan njuta av fint väder (mellan lågtrycken) men denna sommaren har varit en ren pina.
 
Uppdatering: Idag ringde dom och erbjöd mig jobb som säsongsarbetare på kyrkogården i Limhamn! Så fom 24 augusti har jag jobb! Förvisso är det bara fram till slutet av november, men då kan man känna sig lugn att ekonomin är säkrad iaf några månader framöver, så blir det till att söka jobb/studier till våren under tiden och hoppas på det bästa.

Så nu är planen att jobba stenhårt och spara ihop pengar så jag kan åka ned till Portugal och hälsa på mina föräldrar i december när säsongsjobbet är slut. Har inte träffat mina föräldrar på två år.
Told you so ;)

Grattis!!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 707
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 819
Senast: Grazing
·
Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
28 210
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 210
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp