Bukefalos 28 år!

Hur får man det att gå runt?

Japp, fick ett svar men det rann ut i sanden. Jag får en känsla av att folk blir lite avskräckta av att jag redan har en stor hund redan. De flesta vill helst att man inte ska ha hund alt att det ska vara en liten hund.

Men om du bara rastar så kan väl din hund vara hemma under tiden?
 
Vikarie i skola? Båda mina syskonbarn anmälde sig hos kommun och hade nog kunnat jobba heltid som vikarie på låg/mellanstadieskolorna i kommun, slutade med att den ena nu pluggar till lärare... men hon jobbar fortfarande en hel del på två av skolorna
Jag har en släkting som fick lärarjobb (ej fastanställning) på mellanstadiet direkt efter gymnasiet. Lite häftigt med en 18-19-årig lärare... :D
 
Jag har en släkting som fick lärarjobb (ej fastanställning) på mellanstadiet direkt efter gymnasiet. Lite häftigt med en 18-19-årig lärare... :D
Alltså det där med lärare är nog det kan känner mig mest anti inför faktiskt. Visst, förskola/dagis skulle jag kunna fixa, men jag har oerhört svårt med barn som börjar bli lite äldre. Vet liksom inte hur jag ska bete mig ö.h.t. Men absolut, är det sista utvägen så är det ju bara att bita ihop, men om jag får välja så xD
 
Lite OT, men det är så sjuk irriterande med extrajobb som drar sig ur bara för att en redan har jobb/plugg. Var likadant när jag sökte extrajobb i höstas när jag började plugga. Du får bara jobba om du är tillgänglig hela tiden, dvs. du måste vara arbetslös typ.... Men samtidigt får inte extrajobbet vara din huvudsakliga sysselsättning utan du måste ha något annat också, alltså hur tänker de att det ska gå ihop??:banghead::banghead:

Håller tummarna för att du hittar något snart!!:up:
 
Lite OT, men det är så sjuk irriterande med extrajobb som drar sig ur bara för att en redan har jobb/plugg. Var likadant när jag sökte extrajobb i höstas när jag började plugga. Du får bara jobba om du är tillgänglig hela tiden, dvs. du måste vara arbetslös typ.... Men samtidigt får inte extrajobbet vara din huvudsakliga sysselsättning utan du måste ha något annat också, alltså hur tänker de att det ska gå ihop??:banghead::banghead:

Håller tummarna för att du hittar något snart!!:up:
Precis, blir också irriterad på extrajobb för studerande där man måste ha minst 1-1½ år kvar av sina studier. Visst kan jag förstå att dom helst vill ha folk som kan tänka sig att jobba där längre än några månader, men det innebär att det kan vara nästan omöjligt för folk som har mindre tid kvar att hitta extrajobb, speciellt om man vill ha extrajobb som är relevanta.
 
Japp, fick ett svar men det rann ut i sanden. Jag får en känsla av att folk blir lite avskräckta av att jag redan har en stor hund redan. De flesta vill helst att man inte ska ha hund alt att det ska vara en liten hund.

Är du i Malmö? Vad är det för hund du har? Hur är den med andra hundar? Jag söker dagmatte/husse/rastning i minst en månad framöver. Betalning enligt ök. (Vilken grupp är det du skrivit i, känner inte igen det från Hundvakt i Malmö?)
 
Är du i Malmö? Vad är det för hund du har? Hur är den med andra hundar? Jag söker dagmatte/husse/rastning i minst en månad framöver. Betalning enligt ök. (Vilken grupp är det du skrivit i, känner inte igen det från Hundvakt i Malmö?)
Bor i Rosengård, Malmö ja. Har en snart 14 månader gammal borzoi hane, ej kastrerad. Funkar bra med andra hundar men kan bli lite blyg och rädd om hunden är för bufflig och leker för aggressivt. Han vill gärna springa och rejsa, att brottas och buffla är inte hans grej, då försöker han gå undan. I övrigt har det aldrig varit några problem med andra hundar, verken hanar eller tikar, stora som små. Men det vill ju till, om det är en liten hund, att den inte blir rädd för hans storlek, så om det är en liten hund är det nog bra om den inte är allt för ängslig av sig iom att han naturligt kommer "uppifrån" vilket vissa kan uppleva som läskigt.

Det är Hundvakts-gruppen för Malmö jag är med i. Skrev om hundrastning tidigare i våras när jag fortfarande pluggade och la in en annons om dagmatte för någon månad sedan. Iom att jag jobbat heltid, under juni så har jag inte kunnat erbjuda rastning iom att jag måste jobba, även om jag är hemma, så då har dagmatte varit bättre så att hunden kan vara här och rastas efter behov. Även om man jobbar hemifrån så har man ju ändå arbetstider som ska följas och man kan inte åka iväg hur som helst om det inte är väldigt nära.

Bor på bottenplan med många trevliga promenadslingor runt hörnet, har Östra Kyrkogården som granne så bor precis i utkanten av Rosengård.
 
Helt vansinnigt att man kan jobba så mkt och inte få ut mer, inte konstigt att det inte går ihop för dig. Jag hade utan tvekan sagt upp mig. Nu har du ju lite pengar från dina föräldrar och det räcker att du blir inkallad som vikarie någonstans 1 gång i veckan så har du redan där mer pengar än vad ditt nuvarande jobb ger. Jobb som personlig assistent får du garanterat någonstans, ofta jobbar man 12-24 timmars pass och då har du mer pengar på 1-2 arbetspass än vad du har i månaden nu. Hoppas verkligen du hittar ngt vettigare jobb snart!
 
Jag tycker du gör rätt i att säga upp dig.

Hoppa på brevsorteringsjobbet. Extrajobb utvecklar sig alltid om man är rätt person och meddelar att man vill ha så mycket jobb som möjligt. Dessutom finns det ju goda chanser att få ett fast jobb på stället man extrajobbar, de känner en redan och vet vad man kan.
 
Jag jobbar 100% och ibland mer än det. Efter en massa avbokningar så tjänade jag under juni månad 2800 kr, före skatt, trots att jag jobbat närmare 150%.

Dvs du får 14 kr timmen före skatt för ditt jobb :eek:

Jag skulle aldrig i livet jobba för en så låg summa, man får ju mer i a-kassa även på deras lägstanivå.
 
Bor på bottenplan med många trevliga promenadslingor runt hörnet, har Östra Kyrkogården som granne så bor precis i utkanten av Rosengård.
Kan du något om trädgård/grönytor? Jag har ganska många kyrkogårdskontakter i Malmö (känner alla:p), kanske kan tipsa om dig? De söker alltid folk. PM:a isåfall
 
Dvs du får 14 kr timmen före skatt för ditt jobb :eek:

Jag skulle aldrig i livet jobba för en så låg summa, man får ju mer i a-kassa även på deras lägstanivå.
Det är provisionslön, inte en timlön, så jag får 350 kr för varje möte jag bokar och som faktiskt blir av. Om kunden ringet återbud och mötet blir inställt så drar dom tillbaka den summan jag skulle fått för det mötet.

Om man bokar bra så kan man tjäna ganska ordentligt, men om man inte gör det, vilket är extremt svårt denna tiden på året, då är det en helt annan sak.
 
Jag tycker du gör rätt i att säga upp dig.

Hoppa på brevsorteringsjobbet. Extrajobb utvecklar sig alltid om man är rätt person och meddelar att man vill ha så mycket jobb som möjligt. Dessutom finns det ju goda chanser att få ett fast jobb på stället man extrajobbar, de känner en redan och vet vad man kan.
Ja, jag ska ringa dom igen på måndag. Dom sa det att ingen får heltidstjänst direkt hos dom utan alla som jobbar där heltid har kommit in via extrajobb.
 
Det är provisionslön, inte en timlön, så jag får 350 kr för varje möte jag bokar och som faktiskt blir av. Om kunden ringet återbud och mötet blir inställt så drar dom tillbaka den summan jag skulle fått för det mötet.

Fast om du lagt ner 150% i arbetstid, dvs 200 arbetstimmar på en månad, så blir din lön faktiskt inte mer än 14 kronor per timme före skatt om man slår ut det per timme och inte per bokat möte och det finns det ju ingen som kan leva på i det här landet. Din hela månadslön efter 200 arbetstimmar tjänar jag personligen in på ca 15,5 arbetstimmar om jag jobbar dagtid. Kortare om jag jobbar kvällstid för då läggs ob på.

Ohållbart är bara förnamnet att jobba för så lite som du gör.
 
Fast om du lagt ner 150% i arbetstid, dvs 200 arbetstimmar på en månad, så blir din lön faktiskt inte mer än 14 kronor per timme före skatt om man slår ut det per timme och inte per bokat möte och det finns det ju ingen som kan leva på i det här landet. Din hela månadslön efter 200 arbetstimmar tjänar jag personligen in på ca 15,5 arbetstimmar om jag jobbar dagtid. Kortare om jag jobbar kvällstid för då läggs ob på.

Ohållbart är bara förnamnet att jobba för så lite som du gör.
Självklart, tänkte mer så ingen missuppfattar och tror att jag har en fast lön på 14 kr per timme.
 
Självklart, tänkte mer så ingen missuppfattar och tror att jag har en fast lön på 14 kr per timme.
Fast i princip så är det värre villkor så som du har det än att tjäna 14 kr i timmen. Att inte få betalt för möten som inte blir av osv är förkastliga arbetsvillkor hur mkt du än kan lyckas tjäna när det går bra. Skulle nog säga att det tom är bättre att ha en skit dålig timlön som man får i vilket fall än att jobba så här. Bra att sagt upp dig nu i alla fall. Jag tjänar 129 kr i timmen som pa på vaken tid, mindre vid sovande jour men med ob så ligger det ändå på ca 70 kr i timmen. Jobbar 30% och får ut runt 7000 efter skatt i månaden. Jobbar vid sidan av studier. Hoppas nu verkligen att du hittar ngt som ger en vettig inkomst ☺
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 712
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 300
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 825
Senast: Grazing
·
Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
28 263
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp