Bukefalos 28 år!

Hur får man det att gå runt?

Tror du att en torsk får utlösning hos en sexolog? Och är där för att utnyttja den möjligheten?
Tänker inte lägga mig i prostitutionsdiskussionen, men detta tror jag faktiskt händer, ja inte att personen får utlösning/orgasm just där och då kanske, men det finns personer som har udda sexuella böjningar och söker sig till icke-sexuella funktioner av den anledningen. Att bli sexuellt upphetsad av gynekologundersökningar/läkarundersökningar förekommer ju. Finns t.om vissa som anammat den typen av fetish och erbjuder folk att komma hem till dom där dom satt upp någon form av lekmannamässigt undersökningsrum och utför diverse undersökningar på "patienten" som följdaktligen går igång på det. Men det tillhör väl kanske inte det vanligaste här i Sverige.
 
Åh, det är alltså utlösningen som avgör saken!

Nej, jag tycker inte att det är ett roligt yrkesval men jag gillar inte att skambelägga prostituerade. Och jag kan mycket väl tänka mig att sitta och snacka i telefon samtidigt som man surfar på buke eller kollar på tv är bra mycket trevligare än typ telefonförsäljare eller McDonalds.
Det senare måste jag nog hålla med om faktiskt. Det är nog mycket trevligare att sitta och prata med en trevlig (oftast) person i syfte att personen ska få dra en handtrallare än att sitta som telefonförsäljare och bli utskälld, svuren och skriken åt åtskilliga gånger om dagen. Tom som mötesbokare, där jag inte ens försöker sälja något utan erbjuder en gratistjänst, blir jag utskälld och får ta emot allsköns svordommar och glåpord på daglig basis. När man blivit kallad "telefonförsäljarfitta" för tredje gången den dagen så är man inte så jävla munter sen. Då står jag hellre i kassan på McDonalds (som jag förövrigt lyckats söka jobb hos nu, 10 min promenadavstånd från min bostad).
 
Åh, det är alltså utlösningen som avgör saken!

Nej, jag tycker inte att det är ett roligt yrkesval men jag gillar inte att skambelägga prostituerade.

Jag tror nog att de flesta torskar köper sex för att få utlösning.

Jag tycker inte heller om att skambelägga, och ägnar mig inte heller åt det. Men att försöka glorifiera prostitution känns så vansinnigt fel att det inte får stå oemotsagt.

Om man sedan hellre väljer att prostituera sig än jobba på McDonalds är det ett personligt val.
 
Jag tror nog att de flesta torskar köper sex för att få utlösning.

Jag tycker inte heller om att skambelägga, och ägnar mig inte heller åt det. Men att försöka glorifiera prostitution känns så vansinnigt fel att det inte får stå oemotsagt.

Om man sedan hellre väljer att prostituera sig än jobba på McDonalds är det ett personligt val.

Fast det är flera som ringer in som inte vill ha telefonsex. Som är ensamma och har svårt att ta kontakt med folk.

Jag glorifierar inte prostitution.
 
Lite uppdatering.

Mina älskade föräldrar... Till slut så sa jag precis som det var till mamma, hur det ligger till, att jag inte har råd med mat osv och nästa dag gjorde hon en insättning på 10'000 kr till mig.

Vad skulle man gjort utan sina älskade föräldrar som hjälper en även om dom är långt borta och har egna räkningar att betala.

Fortsättningsvis så söker jag allt som dyker upp under näsan och som det kan kännas rimligt att jag skulle ha en chans på. Personlig assistent, kundtjänst, städare, snabbmatskedjor, affärer, receptionistjobb, brevbärare, lager, allt.

Frågan är nu. Jag jobbar 100% och ibland mer än det. Efter en massa avbokningar så tjänade jag under juni månad 2800 kr, före skatt, trots att jag jobbat närmare 150%. Dom ringde mig gällande ett brevsorteringsjobb, men efter en del pratande så kom vi fram till att det inte funkar att ha det extrajobbet ihop med ett annat jobb eftersom tiderna är väldigt oregelbundna och man kan bli inkallad med väldigt kort varsel (dagen innan, samma dag osv).

I mitt läge, hade ni tagit risken och sagt upp er från nuvarande jobbet för att kunna få en chans på detta extraknäcket eller hade ni hållit fast i nuvarande skitjobbet för att iaf ha chans att tjäna ett par tusen kr i månaden efter mer än ett heltidsslit?
 
Lite uppdatering.

Mina älskade föräldrar... Till slut så sa jag precis som det var till mamma, hur det ligger till, att jag inte har råd med mat osv och nästa dag gjorde hon en insättning på 10'000 kr till mig.

Vad skulle man gjort utan sina älskade föräldrar som hjälper en även om dom är långt borta och har egna räkningar att betala.

Fortsättningsvis så söker jag allt som dyker upp under näsan och som det kan kännas rimligt att jag skulle ha en chans på. Personlig assistent, kundtjänst, städare, snabbmatskedjor, affärer, receptionistjobb, brevbärare, lager, allt.

Frågan är nu. Jag jobbar 100% och ibland mer än det. Efter en massa avbokningar så tjänade jag under juni månad 2800 kr, före skatt, trots att jag jobbat närmare 150%. Dom ringde mig gällande ett brevsorteringsjobb, men efter en del pratande så kom vi fram till att det inte funkar att ha det extrajobbet ihop med ett annat jobb eftersom tiderna är väldigt oregelbundna och man kan bli inkallad med väldigt kort varsel (dagen innan, samma dag osv).

I mitt läge, hade ni tagit risken och sagt upp er från nuvarande jobbet för att kunna få en chans på detta extraknäcket eller hade ni hållit fast i nuvarande skitjobbet för att iaf ha chans att tjäna ett par tusen kr i månaden efter mer än ett heltidsslit?
Skönt att det löste sig för tillfället!

Jag hade sagt upp mig, visst ett jobb är ett jobb. Men jag skulle aldrig jobba 150% och få ut 2800:- före skatt. Får du bara in någon fot på ett annat jobb behöver du inte jobba många pass för att få ut samma summa.
 
Skönt att det löste sig för tillfället!

Jag hade sagt upp mig, visst ett jobb är ett jobb. Men jag skulle aldrig jobba 150% och få ut 2800:- före skatt. Får du bara in någon fot på ett annat jobb behöver du inte jobba många pass för att få ut samma summa.
Nä jag tänker det. Ska prata lite med mamma också. Jag märker nämligen att många extrajobb backar när dom märker att man redan har ett jobb iom att dom gärna vill kunna ringa in en på kort varsel, och det funkar inte riktigt när man har ett annat jobb att ta hänsyn till.
 
Lite uppdatering.

Mina älskade föräldrar... Till slut så sa jag precis som det var till mamma, hur det ligger till, att jag inte har råd med mat osv och nästa dag gjorde hon en insättning på 10'000 kr till mig.

Vad skulle man gjort utan sina älskade föräldrar som hjälper en även om dom är långt borta och har egna räkningar att betala.

Fortsättningsvis så söker jag allt som dyker upp under näsan och som det kan kännas rimligt att jag skulle ha en chans på. Personlig assistent, kundtjänst, städare, snabbmatskedjor, affärer, receptionistjobb, brevbärare, lager, allt.

Frågan är nu. Jag jobbar 100% och ibland mer än det. Efter en massa avbokningar så tjänade jag under juni månad 2800 kr, före skatt, trots att jag jobbat närmare 150%. Dom ringde mig gällande ett brevsorteringsjobb, men efter en del pratande så kom vi fram till att det inte funkar att ha det extrajobbet ihop med ett annat jobb eftersom tiderna är väldigt oregelbundna och man kan bli inkallad med väldigt kort varsel (dagen innan, samma dag osv).

I mitt läge, hade ni tagit risken och sagt upp er från nuvarande jobbet för att kunna få en chans på detta extraknäcket eller hade ni hållit fast i nuvarande skitjobbet för att iaf ha chans att tjäna ett par tusen kr i månaden efter mer än ett heltidsslit?

Skulle sagt upp mig. Ta chanser till andra jobb, kontakta soc om det krisar.
 
Har du tittat på jobb i Köpenhamn? Jag vet att det inte finns lika mycket jobb i dk nu som innan, men någon chans kanske det finns!? :)
 
Jag skulle också ha sagt upp mig. Jobba 150% och få en sån liten lön?? Helt ofattbart. Och för att länka det till titeln, nej det går inte att få det att gå runt med den lönen...
 
Bra att du tar tag i saken!
Mitt tips är att du kommer igång med jobbsökande direkt så msn kommer in i de vanorna.
Bestäm att du ska ringa X antal företag om dagen.
 
150% och får ut 2800 före skatt, aldrig i livet att jag skulle jobba så mycket för dom pengarna. Tjänar mer om du får tag på en hund som behöver en lunchpromenad dagligen. Lägg till samla pant på det så kanske du har en chans att gå runt iaf tills dess att du får tag på ett mera vettigt jobb.
 
Bra att du tar tag i saken!
Mitt tips är att du kommer igång med jobbsökande direkt så msn kommer in i de vanorna.
Bestäm att du ska ringa X antal företag om dagen.
Har sökt jobb regelbundet (aka dagligen) sen slutet av april när jag fortfarande pluggade, så att söka jobb är inget nytt för min del.
 
150% och får ut 2800 före skatt, aldrig i livet att jag skulle jobba så mycket för dom pengarna. Tjänar mer om du får tag på en hund som behöver en lunchpromenad dagligen. Lägg till samla pant på det så kanske du har en chans att gå runt iaf tills dess att du får tag på ett mera vettigt jobb.
Ja! Kan man inte ta några hundar att gå ut med?
Har en kollega som betalar 2500 månaden för att en dam går ut en timme om dan.
 
Är medlem på en facebook-sida där folk söker dagmattar och hundar att passa, dock söker de flesta långvariga sådana och iom att jag troligen kommer ha ett jobb där jag är borta på dagarna om någon månad eller så, så är det oftast inte så intressant, men jag håller ögonen öppna efter folk som ska på semester och behöver passning under tiden.
 
Är medlem på en facebook-sida där folk söker dagmattar och hundar att passa, dock söker de flesta långvariga sådana och iom att jag troligen kommer ha ett jobb där jag är borta på dagarna om någon månad eller så, så är det oftast inte så intressant, men jag håller ögonen öppna efter folk som ska på semester och behöver passning under tiden.

Har du gjort en egen annons om att du finns?
 
Har du gjort en egen annons om att du finns?
Japp, fick ett svar men det rann ut i sanden. Jag får en känsla av att folk blir lite avskräckta av att jag redan har en stor hund redan. De flesta vill helst att man inte ska ha hund alt att det ska vara en liten hund.
 
Vikarie i skola? Båda mina syskonbarn anmälde sig hos kommun och hade nog kunnat jobba heltid som vikarie på låg/mellanstadieskolorna i kommun, slutade med att den ena nu pluggar till lärare... men hon jobbar fortfarande en hel del på två av skolorna
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 707
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 819
Senast: Grazing
·
Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
28 210
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 210
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp