Hur farlig är din hund?

Sv: Hur farlig är din hund?

1. Ras och kön på din hund
Papillon hane

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Det tror jag inte han älskar barn men man kan nog aldrig vara
nog försiktig.

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen
Nej, inte det heller

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Han gillar inte svarta katter, men skulle aldrig göra nått, det är han inte nog modig till.

5. Är din hund arg på andra hundar?
Nej

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Nej

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Tror inte det

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej
 
Sv: Hur farlig är din hund?

1. Ras och kön på din hund

Beatnik: 10 årig Cavalier, hane
Warro: 10 årig Cavalier, hane
Homer: 10 månaders Dvärgschnauzer, hane

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?

Beatnik: Nej
Warro: Inte bita, men kanske nafsa av rädsla (om han blir riktigt trängd)
Homer: Tror inte det, skulle om möjligt springa därifrån

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?

Beatnik: Nej
Warro: Nej
Homer: Nej

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?

Beatnik: Endast mot andra hundar om de kommer nära hans mat
Warro: Nej
Homer: Nej


5. Är din hund arg på andra hundar?


Beatnik: Lite gruffig ibland
Warro: Bryr sig inte ett enda dugg om andra hundar, går helst åt andra hållet om han ser en :D
Homer: Vill bara leka

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?

Nej på alla tre

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?

Nej

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?

Beatnik: Aldrig
Warro: Blir lätt osäker med okända människor och hundar
Homer: Lite osäker vid vissa tillfällen
 
Sv: Hur farlig är din hund?

Bits din hund? Är bara hundarna i media farliga?

1. Ras och kön på din hund
En hane av blandning jämthund och vit älghund. Dock härstammar vita älghunden från jämten så för ca 20 år sedan hade han varit renrasig. Han är nu 2 år gammal.

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Han skulle aldrig kunna bita ett barn. Inte ens när barnen kommer och tar hans tuggben ifrån honom kommer han på att vara arg eller bitas.. han hoppas på att de ska hålla i benet åt han så han kan tugga eller kasta iväg det så han kan hämta upp det.

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Skulle de provocera honom extremt mycket, men det ska vara länge och riktigt jävligt innan han skulle säga ifrån. Skulle någon i familjen vara i fara så kanske han skulle säga ifrån men det finns verkligen inget ont i han. Sambon har aldrig haft problem att ta han ifrån en fäld älg eller så. bara han får lugga älgen lite och sova brevid den medan dom slaktar är han nöjd.:laugh:

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?

Nej när han började bli könsmogen så provade han väl om husse och matte verkligen var de som bestämde men det togs snabbt ur han..

5. Är din hund arg på andra hundar?
Hanhundar över huvud taget ligger aldrig på hans topplista. han tror han ska vara härre på täppan och vara coolast på stället. finns speciellt en gråhund som han hatar över allt annat.. (när den hunden går förbi låter det som att vår lilla vill ha ihjäl han) varför det är så vet vi inte. måste ha hänt något vi inte har sett. Dock älskar han alla tikar, om de så är en liten nakenhund eller en stor grand danios tik så e dom de bästa som finns.. :grin: tyvärr säger inte tikarna alltid detsamma om Trolle..;)

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Nej inte vad jag vet. självklart så blir det så att något finger kommit i kläm när vi lekt någon gång men det har alltid varit vårt eget fel och inte hans. han är väldigt duktig på att sluta leka när man säger åt honom.

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Skulle någon vara riktigt dum mot honom och slå honom skulle han försvara sig själv. självklart skulle det bero på situationen men jag tror att det skulle krävas riktigt våld innan han skulle gå till attack.

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej det har jag inte märkt av.
 
Sv: Hur farlig är din hund?

1. Ras och kön på din hund
Samojed - Tik

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Jag hoppas & tror inte hon skulle göra de, hon är ju väldigt van vid småbarn som hon tillåter göra de mesta med, men de beror nog på barnens ålder & storlek!!


3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
NEJ, de är jag rätt säker på att de skulle hon inte!!

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Nepp! Inte som ja varit med om!

5. Är din hund arg på andra hundar?
Både ja & nej..... hon är inte arg på dem från början, då vill hon bara leka men försöker den hunden att bestämma över henne eller utmana henne så tackar hon inte NEJ till en fajt!

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Nej de har hon inte!

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Nej!

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej!
 
Sv: Hur farlig är din hund?

Svarar för min senaste hund (har ingen just nu)

1. Ras och kön på din hund
Bullterrier, tik

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Nej

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Nej

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Började vakta dottern när hon var nyfödd, och kunde då visa starkt vaktbeteende mot dem som hon ansåg vara ett hot (därför lämnade vi bort hunden)

5. Är din hund arg på andra hundar?
Nej

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Nej

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Förstår inte riktigt vad du menar med "själv"...
I rent självförsvar, ja, men då skulle det få ha gått väldigt långt och hon skulle inte ha hoppat på dem om hon hade en chans att ta sig undan istället. (finns den hund som INTE skulle försvara sig själv? Även mina andra hundar jag haft skulle gjort det, cairnterrier och västgötaspets)

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej
 
Sv: Hur farlig är din hund?

1. Ras och kön på din hund
Rottweiler, hane.

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Svårt att säga till 100% förrän den situationen verkligen uppstår (vilket jag hoppas aldrig händer), men så är det ju med allt.
Men jag har väldigt svårt att tro att han skulle kunna det.
Han älskar verkligen allt och alla.
Och är han lika försiktig och förstående mot barn, som han är mot mina kaniner, så är jag enormt tveksam på att han ens skulle tänka tanken.

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Bita - nej.
Markera (naffsa i armen) att han känner sig trängd - ja.

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Aldrig någonsin.

5. Är din hund arg på andra hundar?
Han älskar andra hundar! :)

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Av ilska, nej.

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Är människan enormt hotfull och håller på att försöka skada de han älskar (mig & matte, eller liknande), så ja.
Eller om personen är ute efter att skada honom, då skulle han också försvara sig.
Men då är det inte ren attack.
Attack låter i mina öron som när de försöker slita en person sönder och samman.
Då blir det nog snarare att han biter ifrån.


8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej.
 
Sv: Hur farlig är din hund?

Bits din hund? Är bara hundarna i media farliga?

1. Ras och kön på din hund
Border Collie, hane.
2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Han är inte van vid små barn och tycker dom är jobbiga, han skulle nog kunna nafsa till om han blev trängd
3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Aldrig, vuxna avgudar han.
4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Nej
5. Är din hund arg på andra hundar?
Nej han kommer bra överens med dom.
6. Har din hund någonsin bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Nej, ryckt ihopp nån gång har han gjort med någon annan spännig hane.
7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Jaddu, finns det ingen annan utväg så kanske men jag tvivlar på det.
8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nja.

Man ska aldrig säga aldrig.
 
Sv: Hur farlig är din hund?

(Inte egen hund men tar ofta hand om den åt släkting så jag känner honom väl ! )

1. Ras och kön på din hund- Jakt Labrador, hane

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn? - Nej, aldrig

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen? - Nej

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt? - Nej, han är alltid glad

5. Är din hund arg på andra hundar? - Nej

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)? - Nja.. en enda gång i sitt liv har han blivit arg och då vare en annan hund, en valp, men den var nästan lika stor som honom som varje g¨ång de träffades bråkade, skulle leka, knuffas, naffsas och allt. "min" hund ville inte mer och visade detta genom att gå undan och sedan morra. Till slut så blev det för mkt när det hållit på vääldigt länge och han nafsade valpen, men ändå inte speciellt hårt.

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig? - Nej, han skulle hellre ge sej och springa iväg

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad? - Nej, det gör han inte
 
Sv: Hur farlig är din hund?

Bits din hund? Är bara hundarna i media farliga?

1. Ras och kön på din hund
Schäfer Hane

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Jag har svårt att tro det. Men han fäller dom utan pardon och med en boll i närheten så är fingrar i farozonen.

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Nafsa efter ja, men bita nej.

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Han visar hela registret - glädje, lufthugg - hot, gnyr, vrålskäller så fort han ser en hund och inte får gå fram direkt - han är rejält felprogrammerad under uppväxten, med galler emellan så han kan hälsa o nosa direkt är han inte det minsta aggresiv eller stollig.

5. Är din hund arg på andra hundar?
Inte egentligen - men har han några jämnåriga granngrabbar som han har byggt på lite emot - skulle inte släppa ihop dom.

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Nepp

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Jag tror inte det - men han är extremt jobbig med mig så det skulle vara kul o testa om han går i försvar om någon hotar mig.
Någon som vill vara buse??:D


8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej, han har ett jäkla självförtroende - alla ska gå undan för honom - stolar o bord inget undantag.[/QUOTE]
 
Sv: Hur farlig är din hund?

Bits din hund? Är bara hundarna i media farliga?

1. Ras och kön på din hund Chow Chow, hane

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn? Nej! Det har han även fått bevisa då han hamnat i ett mkt knepigt läge med ett litet barn.

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen? Nej! Han har varit i flera trängda lägen hos veterinär men hur stressad han än blivit så har han inte tagit till tänderna.

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt? Nej aldrig.

5. Är din hund arg på andra hundar? Nej.

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)? Nej.

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig? Nej.

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad? Nej.
 
Sv: Hur farlig är din hund?

Får väl svara igen eftersom jag har ny hund:D


1. Ras och kön på din hund
Blandras, så kallad "Lurcher" dvs vinthund (greyhound) med antingen BC eller terrier i. Tik

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Ja det tror jag, men inte för att vara elak utan snarare av rädsla.

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Samma som ovan.

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Aldrig

5. Är din hund arg på andra hundar?
Nej

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Nej

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Nej hon flyr hellre. Vek.

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej jag har aldrig märkt det hittills.
 
Sv: Hur farlig är din hund?

1. Ras och kön på din hund
Dansk/Svensk Gårdshund, hane

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Har aldrig gjort det eller ens visa några som hellst tendenser, och jag litar på honom. Men man ska aldrig säga aldrig, oavsett hund.

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Samma som ovan

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Inte agrisivitet, däremot dominans... men det tillåter jag inte och försöker jobba med det och tillrättavisa, även om det händer VÄLDIGT sällan.

5. Är din hund arg på andra hundar?
Kan bete sig dominant mot yngre hanhundar, men har aldrig någonsin startat ett bråk eller varit med i något bråk. Äldre han hundar går han gärna omvägar runt :angel:

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Nej

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Det tror jag inte att han skulle göra

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej
 
Senast ändrad:
Sv: Hur farlig är din hund?

kl
1. Ras och kön på din hund[/B]
kinesisk nakenhund, hane

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Det beror på hur trängt läge det är. Jag vet att han inte biter i ett normal trängt läge. Men eftersom han trots allt ser dåligt så är man såklart extra försiktig. Han är väldigt "barnvan"

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
I en situation när någon faktiskt tränger honom är det större chans att han blir en blöt fläck på marken än faktiskt göra något skulle jag tro

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
han är väl glad för att morra när han är osäker. Eftersom han är omplacering så är det något jag inte kunnat träna fören nu. Jag tolererar inte "för säkerhetsskull" morrningar.

5. Är din hund arg på andra hundar?
Även här förekommer morrningar. Men jag har aldrig märkt någon riktig ilska

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
vad jag vet, nej

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Nej det är han alldeles för vek för


8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Njaa.. svår fråga. Han är något mellanting mellan förvånande modig och otroligt mesig :D
 
Sv: Hur farlig är din hund?

knapp*

1. Ras och kön på din hund
Vit Herdehund, tik 2,5 år

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Nej. Men man ska aldrig säga aldrig, oavsett hund.

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Nej. Men man skall aldrig säga aldrig.

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Nej.

5. Är din hund arg på andra hundar?
Nej. Hon är en alfa och ''alla'' accepterar henne.

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Nej. Men hon skyddar sin syster till 1000%, hon är en alfatik och behöver inte slåss, räcker med att visa ena hörntanden.

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Nej.

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nja, om någon håller fast henne blir hon lite ängslig.
 
Sv: Hur farlig är din hund?

Bits din hund? Nej

Är bara hundarna i media farliga? Nej, men farliga hundar hamnar i media

1. Ras och kön på din hund? Jämthundar, finsk spets, Basset fauve de bretagne, australist terrier och border collie

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn? Nej

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen? Nej

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt? Nej

5. Är din hund arg på andra hundar? Nej

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)? Nej

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig? Tveksamt, men möjligt

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad? Nej
 
Sv: Hur farlig är din hund?

1. Ras och kön på din hund
Lapsk Vallhund, hane

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Yes, men han använder alla medel för att tala om att han inte vill, morrar, gnyr, gör allt för att först fly då han besitter en stark flyktreflex. (Har dock aldrig gått så långt, jag hoppar alltid emellan i god tod när jag ser att han börjar känna obehag.)

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Om dom inte lyssnar på hans varningssignaler, ja.

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Svår fråga.. han överreagerar på vissa saker när han får sina återfall med spänningar i ryggen och verkar då super aggro. Men han behöver oftast bara vråla lite för att försöka komma undan smärtan.

5. Är din hund arg på andra hundar?
Rottisar och Labradorer tack vare tidigare olyckor.

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Han har nafsat folk av frustration när dom inte lyssnat när han bett dom lämna honom ifred och han till slut känner att inget hjälper.

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
I ett trängt läge, absolut.

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej, tack och lov inte. Och smidig som han är flyr han hellre när det väl blir så.
 
Sv: Hur farlig är din hund?

Bits din hund? Är bara hundarna i media farliga?

1. Ras och kön på din hund
- Rottweiler hane 8 år
- Blandras pittbull, amstaff, labrador osv. 7 år
- Rottweiler hane 3 år
- Rottweiler hane 1,5 år


2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Absolut inte vill jag påstå. Barn är heliga för dem!

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Blandis skulle nog kanske kunna göra det, beroende på situation. Men hundar är hundar, beroende på situation.

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Nej, inte än så länge.

5. Är din hund arg på andra hundar?
Blandis ogillar långhåriga hundar men morrar bara.

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Nej, inte ännu peppar peppar ta i trä.

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Det är ju hundar så i ett sådant läge att det gäller människa eller hund - det skulle jag tro.

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej, tack och lov är ingen av dem speciellt känsliga.
 
Sv: Hur farlig är din hund?

1. Greyhound, Tik

2. Kanske. Har inga barn själv. Hon är barnsäker (med andra ord varken rädd eller spänd i sitt umgänge med barn). Får hon nog morrar hon till och försöker gå därifrån. Vad som händer sen vet jag inte. Har inte velat prova ;)

3. Nej

4. Nej

5. Vissa tikar

6. När hon har bråkat med någon tik, eller sagt ifrån till jobbiga hanar.

7. Mycket tveksamt. Hon kan springa ifrån alla.

8. Nej
 
Sv: Hur farlig är din hund?

*KL*

1. Ras och kön på din hund
Chihuahua, tik
Jack Russell terrier, tik

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Ja, hon drar sig inte om hon blir tillräckligt irriterad.
Nej, hon är otroligt snäll och tålmodig med barn.

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Ja.
Nej, tvivlar enormt mycket på att hon skulle bita någon.

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Hon gillar inte när främlingar vill klappa och ta i henne. Dock är jag ju medveten om det, så jag tillåter det inte.
Aggressiva tendenser kan hon visa. Men det arbetar vi på hela tiden att hon ska ge sig med. Det är dock smågrejer egentligen såsom att morra åt chihuahuan när de får dela på någonting gott. Det är dock väldigt sällan hon gör det.


5. Är din hund arg på andra hundar?

Nej, men hon ogillar främmande hundar. Det tar ett tag innan hon värmer upp och vill leka eller umgås.
Hon älskar alla hundar, utom grannens pomeranian tik.

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Ja, när någon dyker på henne och ska klappa henne har hon bitit ett flertal människor.
Nej, inte bitit någon, däremot hotat att bita sambon när hon var unghund.

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Hon hade nog försökt, men hon hade ju inte lyckats speciellt bra.
Ja, det skulle hon nog.

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Trängd känner hon sig nog, men inte hotad. Så långt tillåter jag det inte att gå ifall jag ser på henne att hon tycker att någonting är obehagligt.
Nej.

Summan av kardemumman är att min Jack Russell tik har mycket bättre temperament än vad min chihuahua har.
 
Sv: Hur farlig är din hund?

--------------------------------------------------------------------------------

Bits din hund? Något fruktansvärt:D Men inte på allvar.

Är bara hundarna i media farliga? Alla hundar är väl potentiellt farliga om det sker en yttre påverkan eller sjukdom. Men vissa raser är mer omskrivna än andra.

1. Ras och kön på din hund 9månader, Borzoi, hane

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn? Om han behöver försvara sig så troligen ja. I dagens läge - nej! Han är uppväxt med bebisar och är en mycket stabil och mjuk hund i sättet.

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen? Som ovan - behöver han försvara sig så troligen ja. i nuläget - nej!

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt? Han har huggit efter människor som kommit för nära hans tuggben, dock något som träning snabbt tog bort innan det blev en vana.

5. Är din hund arg på andra hundar? nej, men han är inte könsmogen ännu så annat vore konstigt!

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)? Nej!

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig? I ett trängt läge är alla djur farliga. inklusive människan.

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad? Det beror på vilka hundar han umgås med, men med tydligt ledarskap och gott om yta tror jag risken är minimal. Han känner sig trygg med dem flesta situationer.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 285
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 724
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 678
Senast: Hellhound
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 196
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • Gråter du?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp