Bukefalos 28 år!

Hur farlig är din hund?

Sv: Hur farlig är din hund?

1. Ras och kön på din hund
Schäfer, tik.

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Nej, det tror jag inte. Kanske att hon skulle nafsa i kläder eller så vid lek. Har visat lite sådana tendenser mot framför allt små barn.

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Ja, det har hänt, men jag tror inte att det skulle inträffa i dagsläget eftersom hon är en mycket tryggare individ nu. Men jag kan inte svara säkert.

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Nej.

5. Är din hund arg på andra hundar?
Ytterst ytterst sällan.

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Ja, en full människa som kom in i hemmet. (Hos tidigare ägaren.)

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Nej.

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej.
 
Sv: Hur farlig är din hund?

Eftersom du så kategoriskt påstod att: "ALLA hundar kan bita barn Utan undantag" och att: "man kan ALDRIG garantera någonting. Och jag skulle ALDRIG lämna en hund utan tillsyn med ett barn" mm, så förstod jag det som att du ville påpeka för alla oss som anser oss ha "bitsäkra hundar", att vi har fel.
Så bra om det inte var din mening.

LIA

Jag anser att nej man kan inte lita på någon hund nej. Men inlägget var inte menat som provokation mot de/er av annan åsikt. Det har redan diskuterats i andra trådar.
 
Sv: Hur farlig är din hund?

Bits din hund? Är bara hundarna i media farliga?

1. Ras och kön på din hund
Flatcoated retriever,tik

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Ja, i försvar skulle hon kanske det men jag är inte säker

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Man ska aldrig säga aldrig men jag tror inte det

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
hårfönen :D

5. Är din hund arg på andra hundar?
Aldrig

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Nej aldrig!

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Nej

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Har aldrig hänt
 
Sv: Re: Hur farlig är din hund?

1. Ras och kön på din hund Långhårig dvärgtax, hane på 1år


2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
jag tror inte det,Han är väldigt snäll mot barn, men i en trängd sitivatioun så kanske han skulle kunna göra de.

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Tror inte det.

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Nej inte än iaf;)

5. Är din hund arg på andra hundar?
Nej! han tror bara att han är störst,bäst och vackrast :smirk:

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Nej bara nafsats lite när man leker med han men aldig bititt ngn.

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Nej.

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej
 
Sv: Hur farlig är din hund?

1. Ras och kön på din hund

Golden Retriever, Hane, 6,5 mån

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?

Har väldigt svårt att tänka mig det. Men under lek kan det nog gå för häftigt til.

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?

Har väldigt svårt att tro det. Men man vet ju aldrig...

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?

Aldrig någonsin. Men han är ju ganska liten också...

5. Är din hund arg på andra hundar?

Nej, snarare otroligt underlägsen, både mot valpar och vuxna

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?

Nej.

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?

Knappast. Han går med på allt vi gör, hur obehagligt det än är. Men som sagt, försöker någon bränna hans trampdynor elle rnågot annat tortyrliknande, så hoppas jag för hans skull att han biter hårt!

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?

Inte alls. Bara en gång, i en fotostudio, har han verkat trängd.
 
Sv: Hur farlig är din hund?

kl
. Ras och kön på din hund
blandras mellan dvärgpudel och papillon
2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
japp, gjort flera ggr, min lillebror var mkt elak mot henne när hon var liten, använde henne som bandyboll :eek: har upprepade ggr bitit henne och varit extremt elak mot henne!
3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
japp, brorsan, och alla andra barn, dock går hon undan så mkt hon kan, biter bara när hon måste

5. Är din hund arg på andra hundar?

blev jagad och biten ett antal ggr som valp och som vuxen, på anan mark drar hon sig undan, på hennes mark biter hon om de kommer i närheten men hon reagerar inte om vi möter nån när vi är ute o går, så länge inte ägaren släpper fram sin hund

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
med tanke på mina tidigare svar så jag självklart
7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?japp, fast först drar hon sig undan, utom om jag är i fara för då slänger ho sig i kampen som värsta kamphunden!

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
det händer


nu vill jag oxå tillägga att jag har koll på min hud och hon är extremt lydig! hon väger oxå bara 2-3 kg, hade hon varit en stor hund så hade hon varit avlivad för länge sen!
 
Sv: Hur farlig är din hund?

1. Ras och kön på din hund
BC-korsning. Border Collie 80%, Schäfer och Golden.

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Man kan ju förstås aldrig veta men det skulle jag inte kunna tro ens min djupaste fantasi.

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Samma som ovan.

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Han har morrat åt andra hundar när de hotat honom i en situation där han inte kan fly och där vi (matte och husse) är i ett hotat läge. Han går egentligen bara i försvarsställning när vi är nära honom. Men han bits inte, attakerar inte och flyr även om han blir attakerad själv.

5. Är din hund arg på andra hundar?
Nej. Bara i situationer som ovan, då kan han morra. Annars är han väldigt ointresserad av andra hundar och tar inte kontakt med dem varken med blicken eller genom att komma nära, om en hund inte inbjuder till pos. lek.

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Inte vad jag vet. När han i en lägenhet blev trängd och attakerad av ett rottweiler så vet jag att han försökte försvara sig. Gubben min blev biten av rottisen men jag vet ej om våran hund kan ha bitit. Men han försökte vid det laget efter som att han inte kunde fly.

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Mycket tveksamt. Men som sagt kan man ju aldrig veta. Han är MYCKET förarvek - lite för förarvek - så jag tror inte att han skulle göra det. Han har mycket BC och den rasen får ju absolut inte visa aggressivitet i något läge.

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej. Efter ett par attakerande rottweilers så är han försiktig med just rottissar (dock inga andra liknande hundar) om de hotar/dominerar där han inte har möjlighet att fly och vi är närvarande.
 
Sv: Hur farlig är din hund?

1. Ras och kön på din hund
labradortik
2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
nej
3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
nej
4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
nej
5. Är din hund arg på andra hundar?
nej
6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
nej
7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
kanske vid plågerier och omotiverade bestraffningar.
8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
nej
 
Sv: Hur farlig är din hund?

Men inlägget var inte menat som provokation mot de/er av annan åsikt. Det har redan diskuterats i andra trådar.
Då förstår jag inte varför du uttryckte dig som du gjorde.
TS lista frågar om "din" hund och inte hur man ser på andras/alla hundar.

LIA
 
Sv: Hur farlig är din hund?

1. Ras och kön på din hund
American Staffordshire Terrier, hane
2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Nej! Han är så van vid småbarn och han älskar dom!
3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?Nej, tror inte det.
4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?Nej!
5. Är din hund arg på andra hundar?
Nej. Han vill bara fram och hälsa.
6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?Nej!
7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?Nej, tror inte det.
8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej!
 
Sv: Hur farlig är din hund?

1. Ras och kön på din hund - Labrador, hane (19 månader)

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn? - nej

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen? - nej

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt? - nej

5. Är din hund arg på andra hundar? - nej, men är lite osäker på okända vuxna hanar (blev attackerad vid ett års ålder)

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)? - nej

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig? - nej

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad? - nej

Mina svar ovan är naturligtvis inte helt säkra, jag kan aldrig vara helt 100% på att han inte skulle bita om han skulle bli extremt rädd och överraskad, det är trots allt en levande varelse vi talar om. Han är dock väldigt stabil i temperamentet (godmodig som de flesta labbar) och har dock aldrig visat några som helst tendenser på aggressivitet.
 
Sv: Hur farlig är din hund?

Bits din hund? Är bara hundarna i media farliga?

1. Ras och kön på din hund E Setter hane

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn? Nej
3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen? Nej såvitt jag bedömmer

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt? Nej

5. Är din hund arg på andra hundar? nej

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)? nej

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig? man ska aldrig säga aldrig men såvitt jag bedömmer nej

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
sådär

Sammanfattningsvis förtydligar jag med att min hund lever efter måttot "bättre fly än illa fäkta" han är harig men går undan och har aldrig påvisat ett enda uns av aggressiva tendenser han känner sig dock hyfsat lätt obekväm och söker ledarstöd eller går undan...
 
Sv: Hur farlig är din hund?

Bits din hund? Är bara hundarna i media farliga?

1. Ras och kön på din hund E Setter hane

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn? Nej
3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen? Nej såvitt jag bedömmer

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt? Nej

5. Är din hund arg på andra hundar? nej

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)? nej

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig? man ska aldrig säga aldrig men såvitt jag bedömmer nej

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad? sådär

Sammanfattningsvis förtydligar jag med att min hund lever efter måttot "bättre fly än illa fäkta" han är harig men går undan och har aldrig påvisat ett enda uns av aggressiva tendenser han känner sig dock hyfsat lätt obekväm och söker ledarstöd eller går undan...
 
Sv: Hur farlig är din hund?

Ras och kön på din hund
Flatte Hane

Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Nej det tror jag faktiskt aldrig han skulle kunna.

Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Nej inte det heller

Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Han morrade åt en en stor leksakstraktor på gården en gång när han var typ 12 veckor å gläfsde. Annars har jag aldrig hört han morra alls förutom på lek


Är din hund arg på andra hundar?
Arg?? Han lägger sej på rygg för okända hundar även valpar på 20 meters avstånd.

Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
som valp var han väldigt bitig allmänt, men det var nog bara på lek.

Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Nej det skulle jag inte tro.


Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej han tror bara att allt å alla leker med han.

Nu låter jag jättesäker på att min hund Aldrig skulle göra något. Det är klart att han skulle kunna göra. Inte attackera någon men vid tillräckligt mycket påfrestning ex smärta så skulle nog även han bita för att säga ifrån. men det är inget jag är rädd för skulle hända.
 
Sv: Hur farlig är din hund?

Då förstår jag inte varför du uttryckte dig som du gjorde.
TS lista frågar om "din" hund och inte hur man ser på andras/alla hundar.

LIA

Du vill verkligen ha en diskussion??

Eftersom jag anser att 'alla hundar..' så faller båda mina in inom det. Jag kan som sagt inte se någon enda situation där mina skulle bita ett barn eller en människa oavsett läge (exkl för riesenhanen om han vaktar), men eftersom alla hundar rent teoretiskt kan bita, och mina hundar innefattas under alla hundar, så kan jag inte garantera. De har förmågan att göra det, men jag tror inte att de någonsin skulle ta till det i de situationer som beskrivs. Men det finns tyvärr inget sätt att omvandla tro till säkerhet där (tyvärr, det skulle vara skönt & bekvämt)
 
Sv: Hur farlig är din hund?

1. Ras och kön på din hund
Yakima: Sheltie/BC-blandis på 7,5 år
Ruby: Jaktcockerspaniel på 2 år

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Yakima skulle bita, hon har dåliga erfarenheter av barn som plågat henne och därför får barn aldrig klappa henne, för HENNES skull. Hon tycker de är obehagliga. Ruby är supersnäll mot barn och skulle inte bitas.

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Yakima skulle bita om hon satt fast och hade ont, annars inte. Ruby skulle inte bita alls.

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Ja, Ruby vaktar sin mat och sina tuggben och vill inte bli störd när hon äter. Då morrar hon och markerar hit men inte längre. Yakima är rädd för män och vill valla bort dem, så hon skäller och morrar och nafsar dem i hasorna (vallbeteende) om de kommer in på tomten och hon är lös. Inbjudna gäster och folk hon känner bryr hon sig inte om utan det är bara okända män som hon tycker verkar farliga.

5. Är din hund arg på andra hundar?
Ruby vaktar som sagt sin mat och sina tuggsaker mot både människor och andra djur.
I övrigt kommer båda hundarna otroligt bra överens med andra hundar och de har ett väldigt bra och tydligt hundspråk.

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Ja Ruby nafsade min pappa när han klappade henne då hon vaktade ett grisöra, och Yakima bet en gubbe i vaden när han klampade in i trädgården som hon vaktade. Yakima nafsade även min bästa kompis son i kinden när han slängde sig över henne då hon låg och sov.

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Yakima vaktar som sagt tomten och vill valla bort objudna gäster. Ruby skulle aldrig attackera, bara bita om någon försöker ta ifrån henne mat eller tuggben. JAG kan ta ifrån henne mat & tuggben men ingen annan.

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej, de är relativt trygga hundar med hög retningströskel.
 
Sv: Hur farlig är din hund?

Bits din hund? Är bara hundarna i media farliga?

1. Ras och kön på din hund, whippet, hane

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn? ALdrig,skulle gå undan!

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen? Aldrig, skulle gå undan

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt? Bara tomten som kom på besök

5. Är din hund arg på andra hundar?Aldrig,tror att alla vill leka

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?Nej

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?ALdrig

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej, inte när det gäller familjemedlemmar, men gillar inte när utomstående klappar eller tar i honom, men han gör absolut ingenting!
 
Sv: Hur farlig är din hund?

1. Ras och kön på din hund
Pointer/flat coatedretriver okastrerad hane 1,5 år

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Tror jag inte

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Tror jag inte

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Inte emot någon person någon gång, förutom att han är väldigt vaktig i huset. Kommer någon han inte känner in är han väldigt misstänksam tills vi säger att det är okej och han hälsar. Han skulle möjligtvis bita om någon stormade in i huset och skrek och han inte visste vem det var. Man kan gå fram och ta matskålen, dra benen ur munnen på honom osv och han tror bara att det är på lek.
Han rök ihop med en lite äldre(ca 3-4år) okastrerad hunhund när han var 1 år ca och bet honom i halsen, men då tror jag bara att han var dum och trodde att han var större än han var, efter det har han aldrig varit aggressiv emot någon hund förutom just den.


5. Är din hund arg på andra hundar?
Nej.

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Han har sagt ifrån ett antal gånger till hundar han har lekt med, men aldrig huggit för att BITA. Aldrig bitit en människa på allvar.

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Jag tror inte det. Möjligvis i sådant läge som jag beskrev högre upp.

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej. Han går iväg om han blir obekväm.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur farlig är din hund?

1. Ras och kön på din hund
Hane, Goldenretreever

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Aldrig!

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Aldrig

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Nej, eller jo! En gång. Han morrade och högg efter handen när han hade fått ett stooort ben. Men han fick en knäpp på nosen och massa skäll. Har aldrig upprepats efter det.

5. Är din hund arg på andra hundar?
Nej, bara på de som gör utfall.

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Nej aldrig.

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Ja. Troligtvis.

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nepp. Han är glad jämt.
 
Sv: Hur farlig är din hund?

Bits din hund? Är bara hundarna i media farliga?

1. Ras och kön på din hund
Dalmatiner tik

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Nej, mkt svårt att tro

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
kankse om människan visade aggresivitet

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Hon skäller mer på män

5. Är din hund arg på andra hundar?
morrar lr förösker ofta göra utfall om amn möter andra hundar, får hon träffa dom och lukta på dom är hon undegiven

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Hon har nafsat en annan hund när hon har blivit trängd


7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
ja

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
av andra stora hundar kan hon göra det, men isånnafall om hon verkligen blir trängd mot en vägg lr liknande
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 435
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 237
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 776
Senast: Hellhound
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 663
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp