Hur förklarar man sin längtan efter barn?

Sv: Hur förklarar man sin längtan efter barn?

Förändringarna ett barn gör tycker jag är en fullgod orsak till att inte skaffa barn, man vill helt enkelt inte ha just de förändringarna.!

Så tänker jag också, det handlar om just DE förändringarna som barn innebär inte att man inte vill/klarar förändringar i sitt liv! Jag har ett kul jobb, med bra lön och vill resa mycket, jobba i spännande projekt och tusen saker till. Livet och världen har tillräckligt mycket intressanta saker att bjuda på att jag kan leva ett varierat och förändringsbart liv många livslängder om. Hade jag dubbla liv kan jag mycket väl tänka mig att lägga ett antal år på barn, men nu finns det så mycket annat i livet jag hellre lägger min tid på. Det betyder inte att jag inte tycker om barn, eller att jag inte vill ha förändring. I mitt fall betyder det endast att jag prioriterar andra saker framför barn, och att jag insett att livet trots allt är rätt kort.

Liknande trådar

Övr. Barn Små barn små bekymmer, stora barn stora. Känns det som. Dottern går i åttan och umgås rätt intensivt med ett par killar och en... 7 8 9
Svar
163
· Visningar
9 151
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 178
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Min äldsta fyller 6 år till sommaren. Hittills har vi "bara" haft födelsedagskalasen för närmsta släkten, men det har ändå blivit mellan... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 880
Senast: Kilauea
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 041
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025
  • Bärväska för liten hund