Hur fort somnar du?

Hur fort brukar du somna?

  • Direkt inom ett par minuter...

    Röster: 64 31,8%
  • Ca 15 minuter

    Röster: 40 19,9%
  • Ca 30 minuter

    Röster: 24 11,9%
  • Ca en timme .

    Röster: 19 9,5%
  • Mer än en timme...

    Röster: 19 9,5%
  • Vet inte....

    Röster: 3 1,5%
  • Det varierar stort...

    Röster: 32 15,9%

  • Antal omröstningsdeltagare
    201
Igår på några minuter i förrgår 3h så varierar stort men standrad skulle jag vlja säga ca 30 min för att ligga ned och slappna av.
 
Beror på när ifrån man räknar?
Om jag är trött och blundar somnar jag på någon minute, om jag vill kolla lite på film innan brukar jag somna efter typ halva filmen:)
 
Det varierar, kan vara svart att definera nar man ska borja rakna tiden, iom att jag ofta har telefon eller laptop i sangen.
Har lange anvant TV repriser som ett satt att stanga av hjarnan och har i manga ganger somnat framfor TVn i sangen. Skulle tro att inte mer an 30 minuter ofta.
Daremot had jag ibland problem med att jag vaknar mitt i natten, och da har jag ofta stora svarigheter med att somna om, vilket kan ta timmar.
Ja det där när man somnar till en serie eller film och sover gott några timmar för att sedan vakna och absolut inte kunna somna om känner jag igen, det känns som man djupsovit några timmar då kroppen är inställd på att vakna.
 
Valde en timme men är inte helt säker. Vet inte hur länge det tar … ligger ju inte och tittar på klockan tills jag somnar. :confused:
Har flera mediciner för sömnen, brukar slumra till med tv:n på, vakna, ta nattmeds och somna på riktigt. Fast ibland glömmer jag insomningstabletten (tagit sån varje kväll i mer än 5 år så det är kul när jag glömmer och kan somna ändå).
 
Jag är skapligt avis på många av er. Jag somnar i genomsnitt efter 56 min. Givetvis händer det fortare ibland, och långsammare ibland.
Upplever att om jag är pigg när jag går o lägger mig så somnar jag fortare. Är jag för trött så kan jag inte hålla ordning på huvudet och därmed inte heller somna.
Hur kom du fram till att det är just 56 minuter i genomsnitt? :confused::)
 
Jag brukar ställa en podd på 30 minuter. Ibland somnar jag nog inom 5-10 minuter och ibland måste jag starta om den. Men snittet är nog 15-20 min. Jag sover i snitt 9h/ natt. :)
 
I soffan framför tvn 1 sekund. Det värsta är att jag vaknar inte förrän på morgonen. I sängen kan jag vrida och vända mig i evigheter.
 
Jag tillhör de kvällspigga och har svårt att gå ner i varv på kvällen eftersom hjärnan är i full gång. Mitt ideal är att sova 01-09 då mår jag som bäst.

Men i arbetsveckan försöker jag att somna före 24 genom att släcka senast 23:30. Har jag tur somnar jag inom en halvtimme men det är långt ifrån alltid som jag har sådan tur. Hjärnan vill gärna fortsätta gå på högvarv ett tag till.
 
Klockan är ett och allt är vääääl! 😅 Vi är vakna allihop härhemma, och jag är pigg. Lägger jag mig nu kommer jag förmodligen att kunna somna inom en timme eller så, sedan vakna runt tre och eventuellt gå upp på toa... sedan somna om, vakna igen runt fem, somna om, vakna strax före klockan som ringer halv åtta och då snegla ut genom fönstret och bestämma mig för moronrutinen (är det skitväder snoozar vi för då vill shiban inte ut ändå.).

Väntar jag tills jag är riktigt trött kan jag med tur sova hela natten.
 
Det jag tycker är ännu intressantare är de som somnar "mitt i" en aktivitet som när man tittar på film. Jag känner det på mig att det kommer hända och bestämmer om jag vill somna eller inte.
Det har hänt mig två gånger sen jag var ett litet barn att jag somnar utan att vara med på noterna och hör verkligen till det avvikande.
 
Det jag tycker är ännu intressantare är de som somnar "mitt i" en aktivitet som när man tittar på film. Jag känner det på mig att det kommer hända och bestämmer om jag vill somna eller inte.
Det har hänt mig två gånger sen jag var ett litet barn att jag somnar utan att vara med på noterna och hör verkligen till det avvikande.

Jag kan lätt slockna om jag ligger i sängen och tittar på TV. Utan problem! Somnar dock inte på andra ställen. Kan inte sova på flyg, bil, buss, sällan i soffan osv. Fast jag somnade i solstolen härom veckan. Det var skönt.
 
Det jag tycker är ännu intressantare är de som somnar "mitt i" en aktivitet som när man tittar på film. Jag känner det på mig att det kommer hända och bestämmer om jag vill somna eller inte.
Det har hänt mig två gånger sen jag var ett litet barn att jag somnar utan att vara med på noterna och hör verkligen till det avvikande.
Samma här. Framförallt har jag svårt att stänga av tillräckligt mycket för att faktiskt somna när en film eller tv-serie är igång samtidigt, jag måste verkligen vara extremt trött för att det ska hända. Ljudböcker och poddar kan jag somna riktigt gott till, men inte sådant som innefattar tittande.
 
Vilken app har du? :)
sbfpTww.png

👌🏻😁
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ett helsike att vakna på morgonen och starta dagen. Jag ställer larmet på mobilen för att vakna, men det funkar inte. På...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
19 463
Senast: bettysmatte
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Humla
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
67 439
  • Artikel
Hästnyheter Den svenska fälttävlansryttaren Dag Albert meddelar på Facebook att han har låtit sin mästerskapshäst somna in. Who's Blitz blev 31 år...
Svar
0
· Visningar
126
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp