Hur fort vaxer klor egentigen?

Doris skulle jag nog kunna klippa varje dag just nu för att hålla tillbaka pulpan men brukar väl klippa en gång i veckan iaf. Men missar man en vecka växer pulpan utåt på en gång.
 
En gång i veckan klipper jag. Går det två veckor (gjort när jag varit på semester nån gång) är de hemskt långa.
På lagotton hörs det att klorna tar emot när hon går nästan jämt. Bara en eller max två dagar efter klippning det inte hörs. Labben är lite bättre där, kan gå 1,5 vecka utan att det är någon katastrof.
 
Klipper klor utefter hur de växer på hundarna. På två av dem så klipper jag minst en gång i veckan. Klorna växer jättefort på tiken och hennes brorson!!! De andra två klipps varannan vecka ungefär.
 
Min ena har hemska klor... Lång pulpa och en jobbig böjd form, så har hon alltid sett ut och hennes syskon ser likadana ut. Så störigt. Men jag försöker klippa en gång/vecka, när jag inte glömmer.
Min andra har världens bästa klor, skulle nog kunna strunta i att klippa på ett par månader, det syns knappt.
 
Klipper med 1-2 veckors mellanrum ca, brukar klippa fram klorna ena veckan och bak andra, detta pga min lilla vovve tyvärr fortfarande blir stressad vid kloklippning.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Miss Mandy ar 10 ar, har cancer och jag vet att hon "ar pa vag ut" ... jag borjar bli orolig att hon har ont. Mandy skar tander en...
Svar
4
· Visningar
1 018
Övr. Hund Mandy och Diva fick prova pa "dock diving" for nagra veckor sedan nar vi var i Californien. Mandy hoppade bara i fran rampen som ar pa...
2
Svar
26
· Visningar
1 798
Senast: Lona
·
Övr. Hund Min lilla skrutta tycks ha hittat sin rost i dag. :p Jag har sagt att jag har hunden som inte alls skaller. Hon gnaller och det har...
Svar
0
· Visningar
722
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 275
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • WE-tråden
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp