Hur förvara reflexer på bästa sätt?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Madeleine Nilsson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 176
M

Madeleine Nilsson

Som bekant håller ju inte reflexer hur länge som helst. Jag har precis köpt ett reflextäcke för att vi ska synas ännu bättre! Men det är ju lite trist att behöva köpa nytt om ett år eller så... Finns det något sätt att förvara det så det håller längre? Ska det förvaras mörkt eller i dagsljus eller vad?
Man tycker ju att reflexer borde hålla längre om de inte utsätts för så mycket ljus?

Sv: Hur förvara reflexer på bästa sätt?

det kan säkert vara klokt att förvara reflexer mörkt. Det ser man ju på såna här självlysande stjärnor o grejer som man sätter i taket, att de blir sämre med tiden.
Sen kan det ju vara bra att testa reflexerna innan vintern så man vet att de "funkar", tex hänga dem på ett staket och lysa med bilen eller så.

Ja, testa dem får jag ju göra sen nästa vinter.
Mina stjärnor i taket har jag haft i en massa år och de är fortfarande lika bra! Får hoppas att täcket håller lika länge!

Jag har haft mitt reflextäcke en vinter, är inne på den andra nu! Funkar fint än så länge, är som nytt! :) Förvarar det inte på något speciellt sett, har inte ens tänkt på att det har någon betydelse:o

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
481
Senast: warg
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
721
Senast: cowgirl81
·
Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
9 254
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka