Bukefalos 28 år!

Hur fungerar uppfördarpremierna?

Masse

Trådstartare
Jag har ju fått ut mina första varmblod och den första ska ut på banan i veckan som kommer. Eftersom jag hållit på med andra raser innan har jag inte riktigt koll på hur det fungerar. Någon som är mer insatt i hur det går till vad som ev kan förväntas?
 
Sv: Hur fungerar uppfördarpremierna?

Har du egna uppfödda hästar får du 10% på allt dom springer in..blir dom exporterade får du 10% på vad dom springer in upp till en miljon..du får även uppfödarpengar på premielopp
 
Sv: Hur fungerar uppfördarpremierna?

Utbetalning av uppfödarpengar görs varje månad så med lite tur får du in dina första redan i juli då :)

I vissa klassiska unghästlopp är det 20% i uppfödarpengar, t ex Derbyt, Stochampionatet och Krititeriet och några till.

Här kan du läsa lite om du inte redan varit där:
https://www.travsport.se/artikel/uppfodarpremier
 
Sv: Hur fungerar uppfördarpremierna?

Tack allihop för svaren. Det blir med andra ord till att hålla tummarna på onsdag då.
En annan sak hur fungerar utbetalningarna från STC? Jag menar kommer det på en utbetalning eller kan man lämna konto?
Hittills så har det ju alltid handlat om att betala in för min del och inte ut.
 
Sv: Hur fungerar uppfördarpremierna?

Så är det ja, men det spelar ingen roll om hästen är exporterad eller inte utan gäller alla utlandsstarter.
 

Liknande trådar

INK
Hästvård Har en häst med inkar, som behandlats 4 gånger med cellgifter och elektroterapi på Strömsholm, varje gång har en del av inken trillat...
Svar
3
· Visningar
365
Senast: Valle
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
698
Senast: Nordthor
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 972
Senast: Amha
·
Tävling Vet inte om det blir rätt prefix, men jaja. Hur fungerar tre- och fyraårstest? Jag har en medryttarponny som jag rider in, och med honom...
Svar
2
· Visningar
831

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Måla på häst
  • Beta slagen mark
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp