hur funkar det vara inlagd på psykavd?

:heart stort tack för era svar.



vore det inte för jobbet o så livrädd för konsekvenserna för frånvaro skulle jag nog kapitulerat nu.. men fortsätter försöka ta en dag i taget. längre än så orkar jag inte tänka.
Hade du tänkt likadant om du varit fysiskt sjuk?
 
Man får kapitulera och retirera när hälsan sviker❤
Hade du tänkt likadant om du varit fysiskt sjuk?

men det är så svårt :(. klarar? klarar inte? klarar lite? klarar ibland? klarar idag? klarar imorgon? kanske går det bara jag biter ihop tillräckligt mkt.

vet inte hur jag hamnade här. det känns som sån dj-vla rävsax jag satt mig i o känner mig så usel.. känns som vad än jag gör kommer det bli jättefel -- skapa problem både för mig o andra.

grät så fick knappt luft framför datorn idag -- men hur berättar en det för chefen? en har koncentrationsförmåga som ett barn o gråter utan anledning. det går inte ta på -- inte som en termometer som påvisar en är för sjuk för sitta upprätt. alla har mkt göra nu -- är väll bara ta sig samman..

vågade inte prata med ngn på jobbet o fick kollega bli ’sur’ -- fall det inte vart min överdrivna tolkning pgutav situationen.. -- mitt i allt. fattade det dåliga beslutet ringa anhörig i paniken o fick dåligt samvete pgutav hen så klart inte kunde göra nåt mer än själv bli illa påverkad.

vågade inte ringa mottagningen heller för dom kan heller inte göra nåt mer än evt sjukskriva eller lägga in.. vet heller inte vem jag skulle få prata med där nu.

jättetacksam för alla som delat erfarenheter i tråden men -- Vågar inte. Vill klara dethär. Vet inte om jag mår dåligt ’på riktigt’ eller bara vek.. hur det är normalt o känna.

men ffa efter idag osäker fall jag gör nåt rätt mot ngn alls oavsett vad jag gör iaf.
 
Jag tror att det är dags för dig att retirera. Du behöver komma ifrån jobbet. Jag tror att du befinner dig i en nedåtgående spiral.
Det hade varit skönt att läsa att du skrev att det fanns någon i din närhet som sa;
-nähäpp det här går inte lägre. Nu tar jag över, är det okej hjärtat?
-ja svarar du. Och så tar någon över, bokar läkarbesök och fixar allt åt dig.
Jag hade önskat det åt dig.
Nu velar du, tvivlar och famlar dig fram dag för dag. Jag befarar att ditt självförtroende blir sämre för var dag.

Ge dig själv det du behöver. Tid och bortkoppling från ditt jobb och kanske vissa anhöriga. Tag hjälp. Jag tror inte man blir starkare av en kris, men jag tror att man blir vis. Man blir också ödmjuk. Så när du väl blir bättre kommer du att vara än mer vis och ödmjuk än idag.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 894
Senast: Yrsel
·
Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 287
Senast: Trissa
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 869
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Vill ha input ang inklämning (impingment) i höft eller ngt liknande (eller kanske inte alls). //Läkarna = flertalet vid vårdcentral...
2
Svar
38
· Visningar
2 940
Senast: CillaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp