Bukefalos 28 år!

Hur gamla är ni egentligen?

Hur gammal är du?

  • Under 15 år

    Röster: 1 0,2%
  • 15-20 år

    Röster: 10 1,9%
  • 20-25 år

    Röster: 44 8,3%
  • 25-30 år

    Röster: 127 23,9%
  • 30-35 år

    Röster: 134 25,2%
  • 35-40 år

    Röster: 72 13,6%
  • 40-45 år

    Röster: 58 10,9%
  • 45-50 år

    Röster: 34 6,4%
  • 50-55 år

    Röster: 29 5,5%
  • Över 55 år

    Röster: 22 4,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    531
Jag kan ibland sakna åren mellan 19-23 då jag var fast i ett skitförhållande och missade så mkt. Studentliv, umgänge med kompisar, testa roliga saker...

Eftersom jag var en lugn tonåring (nykterist) så känns det typ som jag blev vuxen för fort. :(

Där kan jag känna igen mig...Jag var nykterist och aldrig ute som tonåring/ung vuxen..Har jag tagit ikapp en smula sedan jag träffade min sambo i vuxen (precis fyllda 25 :p)ålder, inte på nått sätt rejält eller så, bara varit ordentligt full en gång men kan lixom dricka alkohol utan att känna att det är fel....Eller hur jag ska förklara..:).
 
Jag tycker det läskiga är mina och mina vänners föräldrars ålder. För mig är föräldrar runt 40 !!!men de är för sjutton pensionärer eller närmare 60 !!!
 
När jag var kring 25 var jag osäker på om jag skulle bli 30 och att bli 40 fanns inte i min sinnevärld. Jag mådde som sagt inte speciellt bra och var rätt säker på att jag skulle ha avslutat det hela vid det laget. Dvs jag hade inte någon uppfattning om hur 40 skulle vara.

Faktum är att jag tvångsvårdades i 20-årsåldern och tappade en del år till depression och rätt kraftig medicinering så jag fattar vad du menar men det har jag som tur är lagt så långt bakom mig att jag inte ens tänkte på det förrän du påminde mig. ;)
 
Där kan jag känna igen mig...Jag var nykterist och aldrig ute som tonåring/ung vuxen..Har jag tagit ikapp en smula sedan jag träffade min sambo i vuxen (precis fyllda 25 :p)ålder, inte på nått sätt rejält eller så, bara varit ordentligt full en gång men kan lixom dricka alkohol utan att känna att det är fel....Eller hur jag ska förklara..:).

Jag funderar på att bli alkis som pensionär. :angel:

Nä, men jag fattar fortfarande inte riktigt grejen att dricka något som smakar illa och som man mår dåligt av...

Klart ett glas öl/vin kan vara trevligt för andra, det begriper jag, men i övrigt har jag svårt att förstå tjusningen.
 
Jag har förvisso körkort (och bil), men bor i en hyrd etta på landet och är singel. Bästa tiden i mitt liv är nu! :heart
Samma här, precis separerar och bor i en etta med mina hundar. Mår så jävla bra !! Jag sover och lagar mat och chillar, annars är jag ute :) känner inte att jag får panik för det är litet. Tvärtom bara mysigt , sover med hundarna i min stora säng som täcker nästan hela sovrummet :D
 
Samma här, precis separerar och bor i en etta med mina hundar. Mår så jävla bra !! Jag sover och lagar mat och chillar, annars är jag ute :) känner inte att jag får panik för det är litet. Tvärtom bara mysigt , sover med hundarna i min stora säng som täcker nästan hela sovrummet :D

Plus sååå lättstädat! :love:
 
Apropå det här med hur man känner sig utifrån sin ålder osv:
Jag är väldigt lillgammal till sättet och alltid varit. Flera har sagt saker i stil med "hjärna som en 60 åring, kropp som en 20 åring", "lilla mormor" etc. etc. Liksom, jag nattvandrar med tonårsföräldrar, istället för att själv vara ute och festa, bara för att ta ett exempel.
Men samtidigt, nu när min 20 års dag står för dörren, så känner jag mig så otroligt misslyckad på något sätt. Och uppvaknandet i den där CSN-tråden gjorde definitivt inte saken bättre. :( Det är så himla mycket jag gått miste om i mina tonår, både pga. de år jag mådde dåligt pga. mobbningen, men också som jag varit förbjuden ifrån, som jag hade velat hinna göra.
Som alla trevliga fikastunder jag gått miste om, alla kompismiddagar jag aldrig gått på, killar jag aldrig ens träffat, än mindre kysst eller legat med etc. etc. Jag har inte heller något körkort, och bara övningskört en gång, vilket är otroligt handikappande när man är hästtjej :(
 
Jag fyller snart 16 och vill inte bli äldre. Ett barn frågade mig om jag var vuxen och jag kände för att skrika rakt ut. Jag är inte redo!! :arghh::nailbiting:

Hahaha det påminner mig om när jag som 18- åring satt barnvakt åt en sju- resp nioåring. Nioåringen frågade mig hur gammal jag var och när jag svarade 18 utbrast han förvånat "men då går du ju snart i pension!" och jag lite smått chockad svarade att jag gärna ville ta studenten först :rofl:
 
Apropå det här med hur man känner sig utifrån sin ålder osv:
Jag är väldigt lillgammal till sättet och alltid varit. Flera har sagt saker i stil med "hjärna som en 60 åring, kropp som en 20 åring", "lilla mormor" etc. etc. Liksom, jag nattvandrar med tonårsföräldrar, istället för att själv vara ute och festa, bara för att ta ett exempel.
Men samtidigt, nu när min 20 års dag står för dörren, så känner jag mig så otroligt misslyckad på något sätt. Och uppvaknandet i den där CSN-tråden gjorde definitivt inte saken bättre. :( Det är så himla mycket jag gått miste om i mina tonår, både pga. de år jag mådde dåligt pga. mobbningen, men också som jag varit förbjuden ifrån, som jag hade velat hinna göra.
Som alla trevliga fikastunder jag gått miste om, alla kompismiddagar jag aldrig gått på, killar jag aldrig ens träffat, än mindre kysst eller legat med etc. etc. Jag har inte heller något körkort, och bara övningskört en gång, vilket är otroligt handikappande när man är hästtjej :(

När jag var i din ålder gjorde jag heller inte mycket sånt, jo förutom hästarna umgicks jag med kompisar men jag hade inte körkort när jag var 20 (var lite slö med det...:o) och jag hade heller inte kysst eller legat med någon, dröjde tills jag var precis fyllda 25, i mitt fall pga av en barndomsväns far ofredade mig sexuellt i tonåren och det gav sina spår..Ända tills jag träffade min första och enda partner...!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur gamla känner ni er? Och hur gamla tror folk att ni är? Jag är dryga 40, och jag kände mig länge mycket äldre än jag egentligen var...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
6 543
Senast: Lazy Lady
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 203
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 679
Senast: cewe
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
11 045
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp