Hur gamla är vi?

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Iamia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 212
  • Visningar Visningar 9 403

Bukefalos 30 år!

Hur gammal är du?

• <18

Röster: 1 0,3%
  • 18 - 25

Röster: 4 1,1%
  • 26 - 40

Röster: 167 47,4%
  • 41- 60

Röster: 157 44,6%
  • > 60

Röster: 23 6,5%

• Antal omröstningsdeltagare
    352
Ja, när jag började skriva här för typ 100 år sedan så hade vi ett ungdomsforum och ett för senior. Det var rätt sällan vi på ungdom var intresserade av trådarna på senior.
Hästunderforumen var mer mixat.
Kommer ni ihåg när det fanns en avdelning som hette "vuxen" ? 😄 🤔

Namnet avsåg nog senioravdelningen.

Själv fyller jag 53 i mars. Har funnits med sen stallet - tiden.

Jag tänker ibland att många här svarar som om de pratar med jämnåriga. Det låter ju inte som att det var så i din tråd, men jag menar överlag. Om jag pratar med en jämnårig eller äldre vän så unnar jag mig nog att vara lite mer rakt på sak än om jag pratar med min lillasyster som är 20. Jag tänker ibland att vi skulle kunna vara bättre på att anpassa språket efter mottagaren.

Med det sagt har jag blivit uppläxad av damer här i alla år (började skriva som 13-åring) och det har nog fått mig att växa en hel del. Men en del budskap går ju också rakt förbi om man är på helt olika frekvens.
Nu har jag inte jättemycket kontakt med de som är i åldersgruppen 15-25, men umgås regelbundet med folk från 30-75 typ och jag anpassar inte språket. Vid 30 ungefär brukar man ju ha landat rätt bra i vem man är och jag tycker att det händer väldigt lite efter det. Nu råkar jag ha en pappa med en mognadsgrad på 12 år och en mamma som har ett gäng år kvar till sin mentala ålder på 95 men när jag umgås med andra i deras ålder slås jag ofta över hur vanligt det är att kroppen åldras 10 ggr snabbare än självbilden och den mentala mognaden.

Jag har precis fyllt 46 år och fattar inte alls hur jag kan ha levt så länge. Nu har jag hängt på Buke halva mitt liv (fast i ärlighetens namn något längre än så, skrev lite redan innan det. Tror jag började -99 eller -00 i samband med att hästen skulle säljas.

Nu har jag inte jättemycket kontakt med de som är i åldersgruppen 15-25, men umgås regelbundet med folk från 30-75 typ och jag anpassar inte språket. Vid 30 ungefär brukar man ju ha landat rätt bra i vem man är och jag tycker att det händer väldigt lite efter det. Nu råkar jag ha en pappa med en mognadsgrad på 12 år och en mamma som har ett gäng år kvar till sin mentala ålder på 95 men när jag umgås med andra i deras ålder slås jag ofta över hur vanligt det är att kroppen åldras 10 ggr snabbare än självbilden och den mentala mognaden.

Jag har precis fyllt 46 år och fattar inte alls hur jag kan ha levt så länge. Nu har jag hängt på Buke halva mitt liv (fast i ärlighetens namn något längre än så, skrev lite redan innan det. Tror jag började -99 eller -00 i samband med att hästen skulle säljas.

Just med hur man uttrycker sig tänker jag att det främst kan vara relevant när man pratar med unga personer, tonåringar och unga vuxna. Jag förväntar mig inte att någon i 60-års åldern pratar annorlunda med mig än med jämnåriga, men däremot kan det som sagt vara klokt att ha i beaktande att man levt 20 år längre när man pratar om vissa saker.

Precis så känner jag också.

Det här självsäkra, riviga och bitiga är hur charmigt som helst nu när jag förstått att det är närapå ingen här som vill något ont någonsin. Finns så mycket kunskap och kloka människor här! Jag har fått massor med kunskap och också växt som person och omprövat min världsbild massor.
Men för en yngre person kanske det inte känns så inkluderande, eller vad man ska säga.

Men....hur gammal är du? Får för mig runt min ålder?

Jag räknade tillbaka och insåg att jag skapade mitt konto när jag var 14 år. Då hade jag nog hängt här utan konto ett tag också, kanske sedan jag var 12 år. Jag hängde först på ungdomssidan, jag kommer ihåg att jag längtade tills jag var tillräckligt gammal för ÄU (äldre ungdom) :D Jag smög dock in där och skrev ibland ändå.

Kan tillägga att det var rätt många år sedan jag var 14 :D :angel:

Det står att jag haft mitt konto i snart 18 år 🤣 då var jag 14. vet att jag läste endel innan också. Läste mycket men skrev nog högst sporadiskt ända tills jag betäckte mitt sto 2021 och det var så mycket funderingar och spänning genom hela dräktigheten sedan.
Jag är 32 år gammal.

Jag är 57 och en inventarie som finns kvar sen stallettiden...

Stallet och sen buke har följt mig genom hela mitt 25 år långa förhållande, som blev ett äktenskap med 4 barn och avslutades med skilsmässa förra året. Jag fanns på stallet innan jag träffade exet och är kvar efteråt. Det är några år kvar tills jag varit med i halva livet, men...
Jag har träffat många vänner via Buke, som jag haft IRLkontakt med i många år - även om det i de flesta fall är mest på distans.

Liknande trådar

• Svensk politik 8
  • Buke mot Earth Overshoot Day
  • Flytt till Malmö
  • Byta jobbinriktning som "gammal"?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?

Barn