Hur går det till med prispengar på stora tävlingar?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Catthhh
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 148
C

Catthhh

Som med globen där tex Peter Eriksson vann en halv miljon i prispengar o hästarna ägs av andra.
Hur fördelar dom detta?
Bara nyfikenhet i största allmänhet.
Någon som vet?

Sv: Hur går det till med prispengar på stora tävlingar?

Det beror väl på vilket avtal ryttaren-hästägaren har, premierna tillfaller ju alltid hästägaren men oftast har ju ryttaren en viss procent på dessa.

Nej, numera tillfaller de ryttaren eftersom det kan vara svårt att avgöra vem som är hästägare då våra register är dåligt uppdaterade, däremot vem som är ryttare är lättare att hålla reda på ;).

Ja, och vem får bilen?
Fast kanske samma där som med pengarna..
Tycker att ryttaren ska ha mest ju... men så är det kanske inte..

Som fio skriver så är det upp till hästägare och ryttare att avtala vem som får vad.

Liknande trådar

Hundhälsa Lyssnade lite på riksdagsdebatten om hundsmuggling och blir sååå beklämd. Nu hamnade jag mitt i och ärligt talat orkade jag inte lyssna...
Svar
5
· Visningar
746
Senast: Bulldoozer
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
471
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När... 3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 441
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 415

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka