Bukefalos 26 år!

Hur gör man för att ta reda på mer om en härstamning?e.Asterix-Krevad

B

**BORTTAGEN**

Hej! Hur gör jag för att ta reda på / se bilder /få reda på inriktning / ras på härstamningen e.- Asterix-Krevad
Tjing från rudis :confused:
:banana:

Görel

Moderator
Båda var halvblod. Asterix 694 var e:Arram 564 (Nepal -Arkimedes) u:Naritza 12921 e:Bordeaux 502 u:Nathalie 10016 e:Niarchos 391 - Lansiär 377 - Salvator 226 - Reval 213 - Nagel 171 - Corsänger - Fleuron xx - Nabob - Paulex
Krevad 579 var e:Qantas xx (Casanova - Trigo) u:Ravena 8377 e:Ravello 405 u:Freja 4854 e:Novarro 179 - Eko - My Pet II xx - Ingo xx - Insterburg - Billesdon xx
Jag vet det för att jag har stamböcker och hingstkataloger. Tyvärr har jag ingen scanner, men om du går in på t ex Google och söker på hingstens namn + stamboksnummer så hittar du säkert bilder.

Vill du ha tag på mamman så går det bra att skriva hästens födelseår, färg, kön och eventuellt namn här (tillsammans med e och ue förstås).
Det finns alltid folk som kan hjälpa genom att kolla stamböcker.
Ibland står fölens namn med i stoets föllista (tyvärr, måste jag säga, så är halvblodsstamböckerna inte helt bra på det :( - men det verkar bli bättre :)).

Fast är det en ren efterlysning så hör den frågan hemma på annonssidorna...

Susanne

Den sida när verkligen super nu kan jag på allvar släktforska på min häst i alla led!
Har kommit till 1500-talet i ett eller ett par led på mammans sida, men med hjälp av denna sida kommer jag kunna hitta på faderns sida också!!! :) :bump:

TACK!!! :bow: :bow:

Re: Hur gör man för att ta reda på mer om en härstamning?e.Asterix-Kre

Asterix - Krevad...

Roligt, känner faktiskt en häst med just den härstamningen. :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag skrev ett tidigare inlägg om att jag kanske tänkt lite på att skaffa en psykisk hälsahund. Jag spånar lite inför framtiden och...
Svar
5
· Visningar
672
Skola & Jobb Nu får ni gärna hjälpa mig att fundera på vad som är smartast att göra. Den 10/12, får jag reda på om jag har kommit in på...
Svar
14
· Visningar
1 226
Övr. Barn Vi var nyligen på utvecklingssamtal för äldsta barnet, som går i fyran. Vid samtalet fick vi höra att han ligger väldigt långt fram i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
3 987
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
55 176

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi CLIX
  • Epilator till underlivet
  • Adventskalendertråden 2022

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat