Hur gör ni med era foton?

Gissar att alla ni som har en smartphone har precis som jag, en extrem mängd foton. Jag vill inte radera foton och filmklipp för de är så värdefulla, men samtidigt försvinner allt i mängden när man har 58835 bilder från BB och det fortsätter likadant. Någonstans inser jag att jag måste rensa och prioritera för att minnena ska kunna vara tillgängliga i framtiden. Men hur ska man kunna radera något, och om inte, hur ska man kunna lagra allting?

Hur gör ni med era foton och filmklipp?
Jag gör minnesalbum varje år där jag lägger in dom för mig viktigaste fotona. Den sparas allt på USB per år

Barnen gillar att titta igen ibland
 
Vi framkallar en del varje år, typ topp 20, sen vet jag inte vad som händer med resten. 3 mobiler ligger nånstans och skräpar i en låda och där är säkert massa fina bilder i dom med men stressar inte över det. Brukar inte titta så mkt på bilder ändå. Är väl kul att ha några på barnen, övriga släkten och andra för oss viktiga personer samt från speciella tillfällen men inte så mkt mer än det. Vi sätter in framkallade foton i traditionella album gärna utan datum så vi kan sitta å klura på när nu detta var lååångt senare 🫣😅
 
Gissar att alla ni som har en smartphone har precis som jag, en extrem mängd foton. Jag vill inte radera foton och filmklipp för de är så värdefulla, men samtidigt försvinner allt i mängden när man har 58835 bilder från BB och det fortsätter likadant. Någonstans inser jag att jag måste rensa och prioritera för att minnena ska kunna vara tillgängliga i framtiden. Men hur ska man kunna radera något, och om inte, hur ska man kunna lagra allting?

Hur gör ni med era foton och filmklipp?

Jag har börjat göra en fotodagbok. I den skriver jag bara om roliga, positiva och härliga upplevelser, händelser och dagar. Jag skriver ut foton jag tagit med mobilen och har skaffat en fin anteckningsbok där jag sätter in dem m.h.a. dubbelhäftande tejp och så skriver jag lite kort om dem. Jag började med det för att jag ville ha nåt som påminner mig om att livet är rätt härligt trots allt! Egentligen gör jag den bara för min egen skull. Men ibland visar jag den för andra.

Det kan vara allt från stora händelser som resor till en cykeltur i hemstaden då utsikten över havet var extra fin så jag stannade och tog en bild.

Tyvärr glömmer jag ibland att ta en bild på åt jag sen kommer på att jag ville ha med i min fotodagbok.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
825
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 708
Senast: Rie
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 586
Senast: Ramona
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 654
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp