Hur gör ni med Facebook?

Tualma

Trådstartare
Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam?
Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst på senare tid.
Men jag är ju ganska aktiv på ansiktsboken av och till och har en del foton och texter som jag vill ha fortsatt tillgång till.
Jag går även in och skriver på makens sida ibland, för att hålla hans minne levande.

Hur gör ni?
 
Det skulle inte falla mig in att betala så mycket för en så dålig produkt.
Det är ju dessutom bara reklamen de tar bort, algoritmen för vilka inlägg man ser i sitt flöde ändras ju inte, och kommer då att vara lika dålig som nu.
Och enligt vad jag förstår så kommer alla de här tipsen om sidor jag kanske kunde gilla att finnas kvar, eftersom de inte är egentliga annonser.
 
jag betalade,
man kan ju sluta med det med
Berätta gärna hur flödet och allt börjat se ut efter det, jag är genuint nyfiken då så mycket är reklam och annonser idag.

Jag betalar inte, och som det ser ut idag så har jag svårt att tro att jag kommer göra det eftersom jag, precis som @Tuvstarr tycker att det är en för dålig produkt i nuläget för att vilja betala för det (speciellt så mycket som 12€/månad).
Som jag uppfattade det så skulle det väl bara fortsätta att se ut som det gör i nuläget om man inte betalar.
 
Det skulle inte falla mig in att betala så mycket för en så dålig produkt.
Det är ju dessutom bara reklamen de tar bort, algoritmen för vilka inlägg man ser i sitt flöde ändras ju inte, och kommer då att vara lika dålig som nu.
Och enligt vad jag förstår så kommer alla de här tipsen om sidor jag kanske kunde gilla att finnas kvar, eftersom de inte är egentliga annonser.

Det är väl inte annonserna som tas bort? du betalar för att de inte skall sälja din information till annonsbolag (och andra)
 
Berätta gärna hur flödet och allt börjat se ut efter det, jag är genuint nyfiken då så mycket är reklam och annonser idag.

Jag betalar inte, och som det ser ut idag så har jag svårt att tro att jag kommer göra det eftersom jag, precis som @Tuvstarr tycker att det är en för dålig produkt i nuläget för att vilja betala för det (speciellt så mycket som 12€/månad).
Som jag uppfattade det så skulle det väl bara fortsätta att se ut som det gör i nuläget om man inte betalar.
Inte en enda annons. ett företags FB sida kom som förslag men det var inte en annons. Ser bara vänner och grupper jag är med i.
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Det är väl inte annonserna som tas bort? du betalar för att de inte skall sälja din information till annonsbolag (och andra)
Jag ser ju just de annonser jag ser eftersom facebook säljer mina uppgifter så att jag kan få riktade annonser. Om jag betalar så får jag inga annonser alls.
 
Berätta gärna hur flödet och allt börjat se ut efter det, jag är genuint nyfiken då så mycket är reklam och annonser idag.

Jag betalar inte, och som det ser ut idag så har jag svårt att tro att jag kommer göra det eftersom jag, precis som @Tuvstarr tycker att det är en för dålig produkt i nuläget för att vilja betala för det (speciellt så mycket som 12€/månad).
Som jag uppfattade det så skulle det väl bara fortsätta att se ut som det gör i nuläget om man inte betalar.
Ja, om man inte betalar så fortsätter allt vara som det har varit hittills.

Någon bekant var halvt hysterisk över att nu börjar facebook sälja information om henne, och hon kommer att börja få reklam på facebook, utan att inse att det är precis så som det har varit i alla år.
 
Det är väl inte annonserna som tas bort? du betalar för att de inte skall sälja din information till annonsbolag (och andra)
Man ger sitt samtycke till att meta får fortsätta att "bomba" en med riktade annonser.
Innan gjorde de samma sak, fast utan samtycke vilket inte är lagligt, därav att man nu antingen ger samtycke till att ha det exakt som förut, eller betala och då slippa riktade annonser.

De säljer alltså noll och ingen information om en till andra parter.
 
Senast ändrad:
Man ger sitt samtycke till att meta får fortsätta att "bomba" en med riktade annonser.
Innan gjorde de samma sak, fast utan samtycke vilket inte är lagligt, därav att man nu antingen ger samtycke till att ha det exakt som förut, eller betala och då slippa riktade annonser.

De säljer alltså noll och ingen information om en till andra parter.
Fast lagligt har det ju varit innan också, det är ju så dom tjänar pengar. Dom hade aldrig haft råd att ha något som Facebook om dom inte fick in pengar på annonser. Nu har man bara möjligheten att slippa annonser och dom får ändå in pengar vilket jag tycker är ganska förståeligt ändå.
 
Efter att mitt konto blev kapat och det var omöjligt att fa ngn kontakt med Meta och utan reaktion fran deras hall trots att manga vänner anmält mitt konto som kapat skulle jag helst vilja skippa fb helt. Var utan ngr veckor men saknade ngr grupper sa skapade ett nytt konto enbart för det.
Skulle aldrig betala sa mkt som det kostar för att slippa anonserna, jag ignorerar dom. Tycker att alla förslag pa grupper och videos är värre.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
301
Senast: Myrten
·
IT & mobiler Jag har en facebook-sida för min bok/mitt författande. När jag skriver inlägg på mitt privata facebook-konto ser rutan där man skriver...
Svar
6
· Visningar
652
Senast: Migo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 881
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 989
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp