Hur gör ni med Facebook?

Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam?
Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst på senare tid.
Men jag är ju ganska aktiv på ansiktsboken av och till och har en del foton och texter som jag vill ha fortsatt tillgång till.
Jag går även in och skriver på makens sida ibland, för att hålla hans minne levande.

Hur gör ni?

Har aldrig haft något konto där och kommer inte skapa ett nu heller. Betalsystemet lät lite som en gimmick för att visa på att delande av data inte är så viktigt för konsumenterna (dvs om ganska få väljer att betala).
 
Jag kommer aldrig betala. Aldrig. Tyvärr kan jag inte avsluta mitt konto utan att tappa kontakten med både lokala vallhundsklubben och en del av min inkomst, men användandet har minskat drastiskt.

Här i Norge är det uppe på nyheterna att deras nya betalningslösning bryter mot lagen den med, så jag ser fram emot att de ska åka dit igen.

Maken avinstallerade alla Metas appar och lämnade skiten.
Ja, det är just den delen jag stör mig på. Det finns en lag om personuppgifter och Meta hittar ett sätt att bryta den.

Hittade en artikel i ämnet. Känner inte igen sidan den ligger på sedan innan, men för allt jag kunnat läsa mig till så är det de skriver som läget är.

https://techlaw.se/eu-noyb-invander...manad-for-annonsfri-instagram-eller-facebook/
 
Jag väntade ett par dagar och funderade på att lägga ner insta och facebook, men idag går mycket av mitt styrelsearbete och professions-frågor via facebook så det får hänga kvar ett år till åtminstone.
Men det stör mig, jag brukar aktivt välja bort cookies på hemsidor osv. Så jag väntar lite på att Metas lösning ska underkännas, i så fall kommer jag att dra tillbaka samtycket.
 
Här i Norge är det uppe på nyheterna att deras nya betalningslösning bryter mot lagen den med, så jag ser fram emot att de ska åka dit igen.
På vilket sätt? Erkänner att jag ler elakt med tanke på hur lite de bryr sig om sin handelsvara, användarna

Jag fortsatte som tidigare. Att betala det ockerpriset för sidan kommer inte på tal. Egentligen vill jag bara avsluta kontot då sidan numera är helt oanvändbar. Jag har kvar den av två orsaker 1. stallchatten, 2 ett spel jag spelar via fb (borde gå att spela på annat sätt).
Jag använder inte fb i telefonen alls, någonsin, överhuvudtaget.
 
Betalar inte. Väntar på att deras betallösning ska anmälas och underkännas av EU.
:cool:
Har ändå inte så mkt nytta av Facebook. Blir mest irriterad av att surfa där.
 
Priset är ju satt för att man inte ska välja det alternativet. Funderar på vad jag kan ha som alternativ till typ Messenger dock.
Gratis alternativet är ju samma som det alltid har varit.

Whatsapp? Meta det med. MEN detas integritetspolicy var lite trevligare att läsa i alla fall.

Telegram finns ju tex. (den har dock andra problem, kanske)

Signal är ur många aspekter ett bra val integritetsmässigt. Tyvärr är man ju beroende av vad ens bekantskapskrets valt att använda i kommunikationsväg, så det är ju inte så lätt att bara byta till det man själv tycker är bäst. :down:
 
Tyvärr kan jag inte avsluta mitt konto utan att tappa kontakten med både lokala vallhundsklubben och en del av min inkomst, men användandet har minskat drastiskt.
Kan du inte se något värde i en tjänst som hjälper dig att generera inkomster och som är helt gratis?
 
Kommer inte betala. Får inte upp reklam på FB om inte tips på andra grupper räknas som reklam. Går direkt till meny-grupper- dina grupper och in på den gruppen jag vill till. Nej jag har inga vänner på FB utan är med i grupper som intresserar mig och sälj grupper.
 
Vill inte betala. Skulle gärna ditcha Facebook helt men kommer inte undan eftersom 1) evenemang och aktivitetsbokningar där och 2) hålla koll på en och annan söt äldre släkting som faktiskt postar grejer där än
 
Nej, jag betalar inte. När det kan dyka upp veckogamla uppdateringar från vänner så är det för dåligt.
 
Jag har något vagt minne av att jag nångång har gått in djupt bland inställningarna på FB och valt bort allt som gick att välja bort om datainsamling till annonser. Som jag uppfattar det kommer jag alltså inte att kunna ha kvar de inställningarna nu utan att betala?

Klickade på en länk idag som ville öppna FB-appen, men då kom jag bara till att jag antingen måste betala eller acceptera för att kunna komma vidare, så jag stängde ner skiten och nu grubblar jag på hur jag ska göra framöver - om jag ska ha kvar FB eller ej överhuvudtaget...
 
Har inte de flesta här smarta mobiler? De samlar ju en massa information om användaren så jag antar att de också ska slängas nu?
Fast bara för att man står naken framför spegeln hemma kanske man inte vill stå naken på torget. Jag utvärderar varje enskilt ställe för sig och har ingen policy som går rakt igenom. När jag köpte ny mobil sist så valde jag medvetet bort HuaWei pga detta men en telefon behöver jag så något måste jag ju skaffa.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
299
Senast: Myrten
·
IT & mobiler Jag har en facebook-sida för min bok/mitt författande. När jag skriver inlägg på mitt privata facebook-konto ser rutan där man skriver...
Svar
6
· Visningar
652
Senast: Migo
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 989
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 807
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp