Hur gör ni med Facebook?

Förstår inte vad du frågar efter riktigt? Det jag svarade på gällde att Facebook kunde spåra dig på andra sajter, dvs med hjälp av t.ex Facebookpixeln som går som tredjepartscookies.

———
Kan ju också tillägga att den funktionen fungerar ju bara om du når hemsidan i fråga från Facebook, dvs t.ex genom en annons. Det är ju inte så att du slentriansurfar via din webbläsare och så delas den infon till Facebook även om sajten använder FB-pixeln, för då har den ju ingen koppling till ditt Facebookkonto.
Ja, du ser. Jag är uppenbart förvirrad över det hela.

Släpp den delen jag skrev till dig. Jag missförstod någonstans i det du svarat andra på tidigare.

Jag planerar ju ändå mest troligt att stänga fb kontot så då försvinner ju den spårningen sedan.
Ska nog bara göra det och inte försöka förstå nåt mer detaljerat 😅🙈.
 
Ja, du ser. Jag är uppenbart förvirrad över det hela.

Släpp den delen jag skrev till dig. Jag missförstod någonstans i det du svarat andra på tidigare.

Jag planerar ju ändå mest troligt att stänga fb kontot så då försvinner ju den spårningen sedan.
Ska nog bara göra det och inte försöka förstå nåt mer detaljerat 😅🙈.
Inte lätt att förstå! Jag gick ju en utbildning för att begripa. :rofl:
 
Skulle aldrig betala.
Får i perioder mycket reklam.
Det som fungerar är att blockera ALLT och då menar jag verkligen allt.
Nu får jag nästan ingen reklam … bara för att jag skriver detta kommer det säkert jättemycket (obs, jag skämtar).
 
Beror på att uppdateringar till flera miljontals människor världen över sker i etapper, server efter server.
Det förstår jag givetvis. Det är bara lite roligt att jag alltid får allt i efterhand och är sen med nyheter. När de testade missillarmet på alla mobiltelefoner här i UK kom mitt tjugo minuter senare, tack för den liksom! :D
 
Förstår inte vad du frågar efter riktigt? Det jag svarade på gällde att Facebook kunde spåra dig på andra sajter, dvs med hjälp av t.ex Facebookpixeln som går som tredjepartscookies.

———
Kan ju också tillägga att den funktionen fungerar ju bara om du når hemsidan i fråga från Facebook, dvs t.ex genom en annons. Det är ju inte så att du slentriansurfar via din webbläsare och så delas den infon till Facebook även om sajten använder FB-pixeln, för då har den ju ingen koppling till ditt Facebookkonto.
@Hedinn En kanske korkad förtydligande fråga. Ibland får jag ju ändå upp någon annons på fb av intresse som jag vill kolla. Jag gör dock uteslutande så att jag stänger fb-appen och slår in webbadressen direkt i webbläsaren. Bryter man denna "kontroll" då? Att fb vet och lämnar ut info. Jag vill ju tro det och därför jag gör så men känns som att hur man än gör är man övervakad överallt av alla och alla är "emot" en. 😏
 
Så skumt! Får väl se om någon poppar upp här också så småningom. :)
Det här är väl en regional grej som har med EU-lagstiftning att göra och berör EU och EES-länder om jag förstått det rätt? Så inget världsomspännande och i så fall kanske du inte omfattas mtp var du bor.
 
Det här är väl en regional grej som har med EU-lagstiftning att göra och berör EU och EES-länder om jag förstått det rätt? Så inget världsomspännande och i så fall kanske du inte omfattas mtp var du bor.
Ahh, jag trodde det var FB i hela världen som gav de här två alternativen, att det bara var ännu ett sätt för plattformen att tjäna pengar på.
 
Är nu facebook och instagramfri.
Eller rättare sagt kontona är markerade för borttag vilket tar 30 dagar.
Tack Meta för sparken i baken för det som jag ändå övervägt.
Laddade ned min historik där ifall jag vill bli nostalgisk om något.
Det jobbiga är väl vissa klubbar och sånt som har mycket info på facebook, men det löser sig nog ändå.
En del har fortfarande hemsidor också, och andra gör medlemsutskick.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
301
Senast: Myrten
·
IT & mobiler Jag har en facebook-sida för min bok/mitt författande. När jag skriver inlägg på mitt privata facebook-konto ser rutan där man skriver...
Svar
6
· Visningar
652
Senast: Migo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 881
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 989
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Masked Singer 2024
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp