Bukefalos 28 år!

Hur göra med hund som vill avbryta kramande mellan husse & matte?

N

Nozer

Så fort jag o sambon ska gosa ner oss i soffan o glo på film eller dyl ska valpis avbryta o lägga sig emellan.

Är rätt säker att det beror på att han tror vi bråkar pga att vi e nå nära varann, så på så sätt kan man förstå hans beteende.

Problemet e att det börjar bli rätt irriterande. Går inte att kramas på kvällarna längre pga att då sätter sirenen igång. Han ylar, gläfser o beter sig som f*n. Biter o hoppas o jadu...

Han är trygg i allmänhet annars. Men just när vi är nära varann som han får total spel o börjar.

Vi försöker ignorera honom, men efter en halvtimme börjar man bli rätt trött, o det slutar med varsin soffända för husse & matte så han lugnar ner sig.
Om man inte backar för honom, utan knuffar bort honom osv när han håller på är han tillbaka lika snabbt igen.

Givetvis har vi även försökt kela med honom, prata med honom etc så han ska se det är lugnt mellan oss.

Hur har ni löst detta "problem", om ni nu haft det dvs?

/Tobbe
 
Sv: Hur göra med hund som vill avbryta kramande mellan husse & matte?

Jag hade låtit han gå och lägga sig i köket. Jag ser framtida problem om hunderiet sätter stopp för mys mellan husse och matte.
 
Sv: Hur göra med hund som vill avbryta kramande mellan husse & matte?

Jag tycker det låter som om han försöker styra flocken - och lyckas. Säg åt honom att gå och lägga sig, han ska definitivt inte äga en av er. Genom att ge efter för hans nycker nu bäddar ni för verkliga problem vid könsmognaden.
 
Sv: Hur göra med hund som vill avbryta kramande mellan husse & matte?

Säger precis som de andra.
Ni försöker ignorera honom med tappar tålamodet och han vinner.
Han fick sitta på sin plats i soffan. Ska han få vara i soffan över huvud taget?
Ta ner honom om han försöker sig upp och mota bort honom från rummet om han inte ger sig.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 696
Senast: Hyacinth
·
Småbarn Nån annan som har samma "problem"? Är inte det enda, sonen på snart 14 månader är väldigt sen i mycket, pratar inte, pekar inte, har...
2
Svar
28
· Visningar
8 074
Senast: Sonic76
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
35 070
Senast: monster1
·
Övr. Hund Hej! Jag och min sambo är relativt nya adoptivägare (sen ca 7 mån) till en kastrerad bullterrierkille på 2.5 år. Vi trivs jättebra ihop...
2 3
Svar
41
· Visningar
18 089
Senast: SandraM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp