Hur hade du gjort?

Ja, nu skrev jag imorse precis när jag skulle sova så skrev inte så långt, men jag använder det också i allt.

I tonåren var jag blyg och tillbakadragen, i gymnasiet beståmde jag mig för att jag ville vara mer utåtriktad och bara låtsades att jag var helt bekväm i det. Det var jag inte - då. Nu får jag istället jobba med att inte ta så mycket plats utan släppa fram andra.

Och samma med att älska mig själv, det har jag inte alltid gjort men det gäller att som jag skrev vara övertygande nog om att man är en helt grym person och till sist kommer man att tycka det. Och alla andra också. Och tycker inte alla andra det så tough shit, det är ändå din egen åsikt som spelar roll i det stora hela. Alla kan inte älska alla liksom. Men när man väl kommit så långt att man tycker att man själv är bäst så spelar det inte så stor roll liksom. :)
Jag personligen känner igen mycket i det du skriver, har också varit blyg och tillbakadragen i tonåren, men sen jag började jobba så har jag fått visa framfötterna.

Speciellt första jobbet som kassörska på Hemköp och nu jobbar jag som lastbilschaufför och kör styckegods, träffar dagligen kunder som jag måste vara trevlig mot. På jobbet är jag väldigt glad och social men så fort jag kommer hem blir jag som en liten rädd höna. Så konstigt egentligen att det kan skilja så på situationerna.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 956
Senast: jemeni
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 199
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 304
Senast: Petruska
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 531
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp