Hur hade du reagerat?

Nej, det anser jag inte. Däremot måste någon köra, och vi har som överenskommelse att den som har relationen till värdfolket får unna sig drickat. Som sagt, nu är det inte ett egentligt problem. Samma i arbetssammanhang, jag känner inte att jag måste dricka. Det är ingen stor sak att avstå det där glaset.

Särskilt i arbetssammanhang har jag dessutom sedan många, många år en samordnande funktion som går väldigt dåligt ihop ens med en lätt lummighet.
Fast ni dricker väl inte på jobbet då ni jobbar, va?

Det är ju tråkigt att du känner dig nervös inför dem men om de själva inte dricker så blir det ju ganska naturligt att "avstå".
Tråkigt och tråkigt, det är som det är. Även om de hade druckit hade jag låtit bli, just för att jag känner mig själv. För mig är det lite skillnaden mellan niphredil 22 och niphredil 30 år liksom.
Det blev ju lite ny slang där, gillart!
:D

Än igen, intressant diskussion.

Kan tillägga att ångesten och gråten kom en dag efter det inträffade. Dagen efter om hen inte ihåg vad som skett och undrade i fall hen sagt nåt dumt eftersom partnern var uppenbart arg/besviken/ledsen.

@tott Tycker att ditt angrepp att insinuera att någon har problem med alkoholen för att de väljer att avstå från det är sjukt osmakligt. Mycket för att jag är så otroligt less på den alkoholbejakande kultur vi lever i. Inte fan har en alkoholproblem för att en INTE vill dricka. Det var bland det dummaste jag hört.

Mycket för att jag är så otroligt less på den alkoholbejakande kultur vi lever i. Inte fan har en alkoholproblem för att en INTE vill dricka. Det var bland det dummaste jag hört.

Har också funderat ett varv på detta. När jag deklarerar att jag inte har något problem att avstå alkohol i vissa situationer får jag löpa gatlopp för att jag antas ha problem med alkohol? Well, det är ju verkligen en flagga för den som inte vill göra väsen av sig.

Jag har hela tiden trott att reklamen är en parodi, men det är verklighet - uppenbarligen.

@Lovisaleonora Tycker att de reklamerna är helt suveränt gjorda! Ffa den där en person hetsas att ta en kaka fast han inte vill. För det ÄR i allra högsta grad verklighet. Den situationen reklamen du länkar till visar är inte heller så hemskt ovanlig, även om den är lite tillspetsad. Jag har fått försvara mig många gånger för att jag prompt vägrar dricka i samband med personaltillställningar.

@tott Tycker att ditt angrepp att insinuera att någon har problem med alkoholen för att de väljer att avstå från det är sjukt osmakligt. Mycket för att jag är så otroligt less på den alkoholbejakande kultur vi lever i. Inte fan har en alkoholproblem för att en INTE vill dricka. Det var bland det dummaste jag hört.

:bow:
Det tycks vara väldigt provocerande att välja bort att dricka. Förutom om man säger "nej tack, jag kör", då är det ok. Men nästan varje gång jag sagt "nej tack" bara eller "nej tack, jag dricker inte" så blir det en jävla diskussion om saken.

Än igen, intressant diskussion.

Kan tillägga att ångesten och gråten kom en dag efter det inträffade. Dagen efter om hen inte ihåg vad som skett och undrade i fall hen sagt nåt dumt eftersom partnern var uppenbart arg/besviken/ledsen.

Läser du rätt så torde du se att det inte var så jag menade. Jag känner flera som inte dricker, och det är deras goda val. Är bara fundersam över att man låter bli att dricka i vissa sammanhang - sådana sammanhang där det inte är bra att göra bort sig. Har man koll på sitt intag behöver man inte göra bort sig.

:bow:
Det tycks vara väldigt provocerande att välja bort att dricka. Förutom om man säger "nej tack, jag kör", då är det ok. Men nästan varje gång jag sagt "nej tack" bara eller "nej tack, jag dricker inte" så blir det en jävla diskussion om saken.
Läs mitt svar ovan.

Jag får smått panik vid blotta tanken och tänker på nötet jag dejtade i tonåren som hävde ur sig allt möjligt dumt. Om jag skulle stannat kvar i situationen vilket jag betvivlar hade jag antagligen arkebuserat samtliga.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 970
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 800
Senast: corzette
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 391
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 133
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V