Hur hade du reagerat?

Hur dricker du egentligen??? Att man alltid riskerar en snedtändning kan vara det larvigaste jag hört. Särskilt i en tråd där vi ostar om en snubbe som satt uppe sent och bara söp sig aprak och inte nån som smuttat på vitt vin på tom mage och blivit jobbigt fnittrigt alldeles för fort.
Kan du visa någon källa på att det alltid är garanterat hur man kommer reagera på alkohol? Faktiskt så kan man mer eller mindre däcka för mindre om det är så. Det händer.

Kan du visa någon källa på att det alltid är garanterat hur man kommer reagera på alkohol? Faktiskt så kan man mer eller mindre däcka för mindre om det är så. Det händer.

Men alltså seriöst hur vanligt är det med världens snedtändning på ingenting?

Nu var det ju inget litet glas som steg partnern över huvudet i det här fallet, utan hen satt uppe länge och drack helt enkelt. Hen har nog inte "snedtänt" utan druckit åt helvete för mycket.

Varför det när det inte behövs? Du skapar ju ett problem som inte finns? :confused:
Grattis till att ni är tankeläsare då antar jag. Jag hade inte vetat om det ifall ingen sa att den hade ett problem med det. Och om nån hade sagt det så bör man respektera det, inget konstigt med det.
Jag tycker du borde se över dina dryckesvanor. De flesta vuxna utan missbruksproblem kan dricka ett glas vin till maten utan att riskera att pissa ned garderober.
Och alla vuxna drickvana personer kan riskera att reagera dåligt på alkohol.

Men alltså seriöst hur vanligt är det med världens snedtändning på ingenting?
Har inte någonstans skrivit att det är vanligt, men risken finns alltid.
Nu var det ju inget litet glas som steg partnern över huvudet i det här fallet, utan hen satt uppe länge och drack helt enkelt. Hen har nog inte "snedtänt" utan druckit åt helvete för mycket.
Ja och? Han mådde dåligt innan han drack, alkoholen skapar ännu mera ångest och han dricker lite till och det blev för mycket. Dåligt val men förhoppningsvis en engångshändelse.

Jag går på vad som mest sannolikt. Och eftersom jag aldrig, 32 år gammal, har däckat av så små mängder så anser jag det säkert.

Ja men vad är sannolikheten? Seriöst nu. Om @micaelathegreat s vuxna partner däckar på ett glas vin kommer hon nog inte kasta ut honom så det behöver du knappast oroa dig över.

Men grattis till dig då, det är ingenting som säger att bara för det inte hänt dig så händer det ingen. Även om risken är liten så finns den.
Ja, för det var ju precis vad hon sa. Snacka om att du bara försöker hugga på allt du kan.

Ja det var ju precis det jag sa. Den risken måste vara otroligt jäkla liten alltså. Och ja, om han, 85 kg muskelknutte, däckar på ett glas vin då är ju nåt seriöst fel. Och då dumpar jag såklart inte.
Fortfarande en risk även om den är liten. Risken försvinner inte för det. Sen handlade det om konjak och inte av ett glas vin. Med konjak måste man inte ta särskilt mycket för att det ska påverka starkt.

Fortfarande en risk även om den är liten. Risken försvinner inte för det. Sen handlade det om konjak och inte av ett glas vin. Med konjak måste man inte ta särskilt mycket för att det ska påverka starkt.

Nej, men då skulle det heller inte vara en tårfylld ursäkt om för mycket på jobbet utan ett "vad fan hände?!" Det är ju liksom en helhetsbild i trådstarten som jag reagerar på.

Nej, men då skulle det heller inte vara en tårfylld ursäkt om för mycket på jobbet utan ett "vad fan hände?!" Det är ju liksom en helhetsbild i trådstarten som jag reagerar på.
Ja, det som var stressigt på jobbet ledde förmodligen till att det blev för mycket alkohol. Hade han bara druckit för mycket i sitt normala glada friska tillstånd hos nåns vänner, då är det värre tycker jag, då är det ett mera medvetet val även ifall man kan råka dricka för mycket även som glad.

Men jag vet hur starkt alkohol kan påverka ett mående om man redan är lite nere, då är risken stor att det blir ett glas för mycket och man däckar, speciellt om det är starksprit. Misstag som sagt som förhoppningsvis då inte görs om, att han lär sig något om sig själv där. Och det hade vart betydligt värre om han drack öl eller vin då det krävs mycket mera för att däcka av det. Då är det ett medvetet val att dricka sig redlös. Med starksprit är det inte så, det går fort, man hinner dricka en hel del innan man ens känner av det.

Ja, det som var stressigt på jobbet ledde förmodligen till att det blev för mycket alkohol. Hade han bara druckit för mycket i sitt normala glada friska tillstånd hos nåns vänner, då är det värre tycker jag. Men jag vet hur starkt alkohol kan påverka ett mående om man redan är lite nere, då är risken stor att det blir ett glas för mycket och man däckar, speciellt om det är starksprit. Misstag som sagt som förhoppningsvis då inte görs om, att han lär sig något om sig själv där.

Ja och där tycker vi olika. Jag förväntar mig, som sagt, att min partner har omdömet nog att veta hur han mår och hur mycket han klarar av att dricka.

Då låter man bli att dricka. Man råkar inte hälla i sig massa alkohol av misstag.
Som sagt, ingen vet hur hans alkoholvanor var sen innan då det inte står. Kanske inte alls är van vid att dricka och missbedömde. Alla som är 40+ är inte vana vid att dricka och vet exakt hur dom reagerar på allt.

Ja och där tycker vi olika. Jag förväntar mig, som sagt, att min partner har omdömet nog att veta hur han mår och hur mycket han klarar av att dricka.
Ja, och jag vet vad ett dåligt mående kan göra med en, att man inte alltid fattar bra beslut när man inte mår bra. Förhoppningsvis så har ens partner förståelse för att man har det jobbigt och fattade fel beslut en gång.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 970
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 800
Senast: corzette
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 391
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 133
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V