Hur hålla sig sval en varm dag?

Jag pratar om jobbet, borta, hemma. Gå ut på kvällen gör jag inte, om vi inte räknar att gå ut med hunden, men jag har svårt att tänka mig att det var precis DET du menade! :angel:

AC har jag inte och tänker inte lägga pengar på heller, inte en enda fläkt kommer innanför dörren heller, den förra slog jag bokstavligt talat sönder i ett frustrerat raserianfall 2019 pga ljud och utförande. Så oerhört högljudd (andra tyckte inte den var det), men det här surrandet, monotona, förskräckliga, det ger mig huvudvärk, och så blåser de luft på en. Inte naturligt svalkande utan antingen mycket lite så håren på armarna snurras lite och det kittlar eller så som full storm ute så att huden på armarna/ansiktet/var luften nu kommer nästan får blåmärken.... känns det som. Oavsett styrka jag ställde in så kändes den fel, den lät fel, den gjorde ett pissdåligt jobb på att svalka, den blåste bara luft på en plätt på kroppen. Den gav huvudvärk. Den fick dö.

Jag sover med täcke, det är hyfsat tjockt, kan inte sova utan och kan inte sova med tunt utan måste vara en viss tyngd i täcket, men när det är varmt lägger jag en triangel över höft och rumpa, det räcker för att jag ska känna mig täckad. Har balkongdörren öppen nattetid och när solen inte står på, stängd dagtid. Mörkläggningsgardiner för balkongdörren och fönster när solen står på. Alla fönsterna stängda dagtid, lampor släckta.

Det är 26 grader nu här och när det är så varmt så är jag för varm även helt näck. Att gå i jeansshorts (vilket jag gör hemma) och t-shirt är för varmt. Men något måste man ha på sig. Att sedan sätta sig på tåg och buss och åka till jobbet eller till tandläkaren eller vårdcentral eller till affären, oavsett destination måste man vara klädd.
Jag är likadan, har svårt att sova utan täcke, men efter ett tag funkar påslakan.
Däremot fryser jag in PET-flaskor och sover med vilket gör det mer uthärdligt.
 
Blöt hår funkar inte för mig, blir som ett våtvarmt omslag på mig iallafall.
Tog en kall dusch lite snabbt när jag kom in med hunden i förmiddags, eftersom jag var så varm, och först är det ju skönt, men så fort temperaturen går upp i kroppen, vilket den gör fort så blir det varmt även på huvudet, så det blöta håret blev nästan lite varmt bara en kort stund efter duschen, när kroppen återställt sig från kylen i vattnet.
 
Har du långt/tjockt hår? Riktigt varma dagar får jag småpanik av hur håret funkar som mössa, så då snor jag upp det i en tight knut. Då kan jag dessutom torka av nacke och hals med en kall handduk för extra svalka. :)

Sen är jag känslig för värme när jag sover, men fixar inte att sova med något över mig. Fick tipset att blöta ett påslakan/underlakan med kallvatten och sova under det. Funkar jättebra även om det låter skumt!
 
Jag är likadan, har svårt att sova utan täcke, men efter ett tag funkar påslakan.
Däremot fryser jag in PET-flaskor och sover med vilket gör det mer uthärdligt.
Var lägger du dem? Blir det int blött omkring dem? Har fått rådet förut och att linda in i handduk, men det är inte nog kallt, det slutade med att jag sparkade ner skiten på golvet och hade fötterna bara, ville inte ha dem nära något som var lite varmt, som en handduk.

Jag är väldigt känslig har jag kommit på, men vinden, helt naturligt ute funkar. Att sova på toaletten har jag gjort flera gånger, kallt klinkergolv och badkar och toalett är kallt...Jag har migrän och kräks, så att ligga en stund på toagolvet för att man just då inte riktigt pallar ta sig därifrån har jag gjort många gånger. Och somnat med pannan mot det kalla svalkande.

Men fläktar som blåser onaturligt eller handdukar som är ljumna efter 3 minuter eller något som är blött har jag svårt för att stå ut med har jag kommit på. :o
 
Funkar linne även om det inte är oversized? Jag har alltid dragit mig lite för linne eftersom det känns så hårt och strävt, varmt liksom på sommaren. Men så är det alltså inte? Hur funkar det ihop med päls, är det ett material som är pälsmagnet?
Mina är i skjortklänningsmodell, luftigt men ändå lite figursytt. Funkar bra tycker jag, man behöver ju inte dra åt så hårt i midjan.

U3folI7.jpg
 
Jag är också team linne. :love: Stryker inte.

Bortsett från kläder så skulle du kunna titta på handledskylare (finns även olika typer av bandana och hatt på den sajten). Jag har blivit värmeintolerant av sjukdom och de där är guld värda! Eftersom jag är en gnutta fåfäng så har jag inte deras väst utan har köpt en som går att bära under kläderna, det kan jag också verkligen rekommendera. Ett billigt sätt att kolla om konceptet passar dig är att köpa en kylhandduk, kostar under en hundring. Känner många som har en sådan slängd runt halsen/nacken. För alla dessa grejer gäller att kyleffekten aktiveras med vatten. Smidigt!

Att ha en blöt tunn sjal snyggt slängd över huvud och axlar svalkar verkligen bra om du har fläkt i utrymmet du jobbar, luften som far genom tunt blött tyg ger AC-effekt. Det användes mycket där jag bodde i Indien. Vi hade temperaturer över 50 grader några veckor varje sommar. :crazy:
Handledskylare kan jag tänka mig tror jag, om de inte bara blir varma snabbt igen? Och om de inte bara sitter åt och stör?
 
Handledskylare kan jag tänka mig tror jag, om de inte bara blir varma snabbt igen? Och om de inte bara sitter åt och stör?
Jag tycker de är bra! De håller fukten i upp till 5 dagar. När det är över ca 27 grader upplever jag att jag behöver ta av dem någon minut ca varje halvtimme för att de ska svalka igen, men är det svalare så svalkar de kontinuerligt. Jag uppskattar mycket att de just svalkar och inte kyler genom is, vilket vissa kylprodukter gör. Jag har förstått att denna sorts evaporerande kylprodukter inte svalkar i hög luftfuktighet (logiskt ju), men det är ju nästan aldrig ett problem här hos oss.

För mig är de inte i vägen.

Edit: de sitter med kardborre, så en kan själv välja hur hårt eller löst de ska sitta. 👌🏼
 
Var lägger du dem? Blir det int blött omkring dem? Har fått rådet förut och att linda in i handduk, men det är inte nog kallt, det slutade med att jag sparkade ner skiten på golvet och hade fötterna bara, ville inte ha dem nära något som var lite varmt, som en handduk.

Jag är väldigt känslig har jag kommit på, men vinden, helt naturligt ute funkar. Att sova på toaletten har jag gjort flera gånger, kallt klinkergolv och badkar och toalett är kallt...Jag har migrän och kräks, så att ligga en stund på toagolvet för att man just då inte riktigt pallar ta sig därifrån har jag gjort många gånger. Och somnat med pannan mot det kalla svalkande.

Men fläktar som blåser onaturligt eller handdukar som är ljumna efter 3 minuter eller något som är blött har jag svårt för att stå ut med har jag kommit på. :o
Fuktigt blir det kanske, men jag märker det inte fören det blir "varmt" (mindre iskallt).
Jag håller med att rullar man in det i en handduk så blir det inte tillräckligt kallt, så jag har bara handduken ett varv runt isklampen/ flaskan.

Det låter som att en bra kyldyna är något för dig?
När det är 30 grader (uppåt 40 när jag är utomlands) så bryr jobbet mig inte om fukt så länge jag kan hålla mig sval.
 
Vad har ni på er när det är varmt? För att inte dö värmedöden alltså, och inte svettas floder?

Jag är varm som tusan av mig och har så alltid varit, även som liten och smal, minns som litet barn när jag helt sonika sprang omkring i underkläderna och vägrade kläder hemma och sedan blev det bikini/baddräkt när jag blev något äldre och i och ur pool ute somrarna igenom. Men jag är inget barn nu och har inte ledigt hela sommaren... måste jobba och se vettig ut. Vad har man på sig? Jeans är varmt, t-shirt är varmt, skor är varmt, strumpor är varmt.

På vintern ska man ju tänka lager på lager för att hålla sig varm, hur på sommaren för att hålla sig sval?

Jag har mycket emot regn faktiskt så jag ska inte klaga, men jag och värme har svårt för att samspela ok liksom. Oavsett hur noga jag dricker slutar det med migrän eller huvudvärk, matlusten försvinner så fort graderna kryper över 20 grader, orken försvinner och jag längtar efter is och kyla och vinter och snö och ännu mer is. Hjärnan kokar!

(Och jag hatar fläktar. Jag hatar ljudet och skulle kunna slå dem i miljoner bitar bara pga ljudet. Och så blåser de bara på kroppen så det stör och kittlar. OSKÖNT!!!!!!!!!!!!!! :D )
Min sambo tål värme väldigt dåligt jag köpte handledskylare till honom honom hjäper det. Man har dem i vatten 1-2 minuter och kramar ur överflödigt vatten och sätter sen runt handlederna. Han säger att det kyler i flera timmar. Googla handledskylare så hittar du ställen att köpa på om du är intresserad.

Edit: Märke nu att jag inte var först på den bollen :D
 
Ovanpå klänning (eller linne) med tunna band kan man ha en öppen linne- eller sidenskjorta. Blir mer "klätt" på jobbet och det är faktiskt mindre varmt än bar hud i solen.
Annars är jag ett stort fan av siden. Speciellt på resor till värmen (35+). Svalt, väger inget och torkar fort. Linne är också bra men väger och skrynklar mer. Sedan kan man ha siden i sängen också ...
Är inte siden lite halt att ha i sängen? Jag skulle kunna ha linne i sängen, ville inte ha något extra mjukt och gosigt där utan svalt och lite "strävt"/hårt liksom, älskar de lakanen som är styvare i materialet :D Det är ju också de materialen som om man vänder på sin varma kudde så är den sval på andra sidan liksom, perfekt :D

Sidenkläder har jag nog aldrig testat på, får kolla upp!

Tog på min linneklänning osm ser ut som ett tält i dag när jag gick ut med hunden. Tog på linneskjortan över men tyckte dne var för skrynklig och kände hur varmt det kunde bli... tog då min jeansjacka som är lite luftigare... eh, ja sorry, jag vet, mycket tjockare :D... och blev för varm utan och knöt den runt midjan, men på så vis kunde jagg ha nycklar och bajspåsar med mig ändå ju.

Men på riktigt klänningen ÄR varm. Dubbelt tunt tyg blir för mycket, svalast var över de bara axlarna och de vill jag inte ha bara eftersom jag inte tycker det ser bra ut på mig. Klänningen är stor och luftig men det är som att den inte andas utan värmen från min kropp kapslas in under klänningen. Tar jag bort ena tyget går det att se igenom klänningen, så tyget är ju tunt. Antingen är det fel på min kropp eller så har någon skapat en vinterklänning och råkat sälja den som sval sommarklänning. Så den åkte av när jag kom in igen, kvar har jag mitt dåliga varma humör, huvudvärken, korta leggings och så drog jag på mig mitt linnelinne med för långa oinställdbara axelband (insåg jag, men tja, bara jag hemma och jag byter när jag går ut med hunden). :(
 
Vad har ni på er när det är varmt? För att inte dö värmedöden alltså, och inte svettas floder?

Jag är varm som tusan av mig och har så alltid varit, även som liten och smal, minns som litet barn när jag helt sonika sprang omkring i underkläderna och vägrade kläder hemma och sedan blev det bikini/baddräkt när jag blev något äldre och i och ur pool ute somrarna igenom. Men jag är inget barn nu och har inte ledigt hela sommaren... måste jobba och se vettig ut. Vad har man på sig? Jeans är varmt, t-shirt är varmt, skor är varmt, strumpor är varmt.

På vintern ska man ju tänka lager på lager för att hålla sig varm, hur på sommaren för att hålla sig sval?

Jag har mycket emot regn faktiskt så jag ska inte klaga, men jag och värme har svårt för att samspela ok liksom. Oavsett hur noga jag dricker slutar det med migrän eller huvudvärk, matlusten försvinner så fort graderna kryper över 20 grader, orken försvinner och jag längtar efter is och kyla och vinter och snö och ännu mer is. Hjärnan kokar!

(Och jag hatar fläktar. Jag hatar ljudet och skulle kunna slå dem i miljoner bitar bara pga ljudet. Och så blåser de bara på kroppen så det stör och kittlar. OSKÖNT!!!!!!!!!!!!!! :D )

Linnekläder.
 
Är inte siden lite halt att ha i sängen? Jag skulle kunna ha linne i sängen, ville inte ha något extra mjukt och gosigt där utan svalt och lite "strävt"/hårt liksom, älskar de lakanen som är styvare i materialet :D Det är ju också de materialen som om man vänder på sin varma kudde så är den sval på andra sidan liksom, perfekt :D

Sidenkläder har jag nog aldrig testat på, får kolla upp!

Tog på min linneklänning osm ser ut som ett tält i dag när jag gick ut med hunden. Tog på linneskjortan över men tyckte dne var för skrynklig och kände hur varmt det kunde bli... tog då min jeansjacka som är lite luftigare... eh, ja sorry, jag vet, mycket tjockare :D... och blev för varm utan och knöt den runt midjan, men på så vis kunde jagg ha nycklar och bajspåsar med mig ändå ju.

Men på riktigt klänningen ÄR varm. Dubbelt tunt tyg blir för mycket, svalast var över de bara axlarna och de vill jag inte ha bara eftersom jag inte tycker det ser bra ut på mig. Klänningen är stor och luftig men det är som att den inte andas utan värmen från min kropp kapslas in under klänningen. Tar jag bort ena tyget går det att se igenom klänningen, så tyget är ju tunt. Antingen är det fel på min kropp eller så har någon skapat en vinterklänning och råkat sälja den som sval sommarklänning. Så den åkte av när jag kom in igen, kvar har jag mitt dåliga varma humör, huvudvärken, korta leggings och så drog jag på mig mitt linnelinne med för långa oinställdbara axelband (insåg jag, men tja, bara jag hemma och jag byter när jag går ut med hunden). :(
Siden kan vara strävt, det beror på väven! Sen är det lättast att hitta siden som är satinvävd, men det finns annan också:)
 
Jag har linne och kjol eller klänning. Utan ärmar.
Alternativt Capri leggings och linne.
Blir väldigt lätt överhettad och orkar inte bry mig om utseende enbart bekvämlighet när det är varmt.
Jag tycker bättre om tajta kläder (är tjock) då lösa kläder får huden att kladda i sig själv. Alltid barfota samt något på huvudet som skuggar ansiktet. Tycker absolut att det hjälper med något på huvudet, det kan bli svettigt under men hellre det än skållad av solen.
Då är jag klädd i dag som du beskriver här ovan, caprileggiings, måste det heta det jag har, och så ett linne. Svalt och skönt faktiskt. Svalare än klänningen jag hade på tidigare och svalare än klänningen i går, tror det är de bara axlarna som bidrar också. Jag gissar att jag får utmana mig där och gå ärmlöst mer. Jeans, t-shirt och till och med jacka är vanligast på mig, man ser aldrig mig lättklädd på något vis, för då visar jag ju min kropp....

Jag ser ofta tjocka personer göra det och jag blir avundsjuk för det ser bra och naturligt ut, men så ser jag mig själv och det ser inte alls bra och naturligt ut, verkligen inte. Jag förstår inte hur tjocka personer kan klä sig snyggt och se snygga ut i samma kläder som jag medan jag inte kan, jag fattar liksoom inte vad jag gör annorlunda elelr vad jag är annorlunda. Nu har jag mycket extra hängande hud också på armarna tex vilket inte är positivt för självförtroendet. Förut var ju fettet liksom fast och såg ut som fett, nu är det fett och lös hängande hud. Jag dömer inte andra tjocka så, de ser ju inte ut som jag, inte ens när de har fett och löst hängande hud ser de ut som jag, de ser bara bra ut. Jag begriper inte varför jag ser så fel ut i tex linne och barärmade klänningar när andra inte gör det?!

Håller nog med om tighta kläder, det är lite så jag känner, kanske är det därför kroppen också får lite panik i tältklänningen, värmen är innestängd liksom och finns på kroppen under tyget.

jag bränner mig aldrig, har aldrig gjort så jag behöver inte tänka på att skydda mig mot solen, så jag får nog skippa huvudbonad om det gör en mer svettig. Jag reagerar till och med när jag har mina hörlurar, sådana man har på huvudet, och har börjat tycka att det är lite jobbigt att lyssna på ljudbok eller musik när jag är ute och går i solen, bågen värmer ju lite. Byter hörlurssort gör jag inte utan jag går i tystnad tills det inte är så varmt istället.
 
Så luftiga kläder som möjligt, helst linne, linne/bomullsmix.
Brukar slå in en isklamp i en handduk att sitta på eller ha mellan låren om jag är hemma och hänger.
Sitter gärna på hundens kyldyna, eller har isklamp mellan låren och fötterna på kyldynan. Är fötterna svala så tycker jag att värmen blir lättare att härda ut.

Dricker kranvatten med citron i och ett par gånger i veckan resorb. En annan favorit är kolsyrat vatten med hallon blandsaft.
Annars brukar jag tänka på att äta något salt då och då.
Jag som skänkte bort hundens kyldyna eftersom han inte ville använda den :D

Får testa isklamp igen kanske, har försökt med handduk och plastpåse, det blöta stör mig och när det blir ljummet stör mig.

Håller med om fötterna, har balkongdörren vid fotändan av sängen och det är svalt när det fläktar av vinden på dem, det svalkar hela kroppen bara det lilla med kall vind!

Jag är med i huskygrupper på facebook och jag har sett många huskyägare i USA som fyller en pool med en massa isbitar till sin husky och så ligger hunden där i och har det mysigt. Jag skulle vilja ha en ismaskin och så skulle jag kunna ligga i en pool med is! Min husky också förstås, kanske, han gillade ju inte ens kylmattan, men ändå, is är ju inte samma sak :D Men i brist på den mängden av isbitar så fyller jag mitt glas proppfyllt med is och har i vatten, loka, cola zero eller juice flera gånger om dagen. Folk skrattar när jag säger att jag har ett proppfyllt glas med isbitar och häller loka päron över- vatten på vatten, men det är så gott!!! Kallt och svalkande och gott! Samma med petflaska i frysen och ha vatten i. Gott med kallt. Och det kyler faktiskt kroppen innifrån på något vis.
 
Jag som skänkte bort hundens kyldyna eftersom han inte ville använda den :D

Får testa isklamp igen kanske, har försökt med handduk och plastpåse, det blöta stör mig och när det blir ljummet stör mig.

Håller med om fötterna, har balkongdörren vid fotändan av sängen och det är svalt när det fläktar av vinden på dem, det svalkar hela kroppen bara det lilla med kall vind!

Jag är med i huskygrupper på facebook och jag har sett många huskyägare i USA som fyller en pool med en massa isbitar till sin husky och så ligger hunden där i och har det mysigt. Jag skulle vilja ha en ismaskin och så skulle jag kunna ligga i en pool med is! Min husky också förstås, kanske, han gillade ju inte ens kylmattan, men ändå, is är ju inte samma sak :D Men i brist på den mängden av isbitar så fyller jag mitt glas proppfyllt med is och har i vatten, loka, cola zero eller juice flera gånger om dagen. Folk skrattar när jag säger att jag har ett proppfyllt glas med isbitar och häller loka päron över- vatten på vatten, men det är så gott!!! Kallt och svalkande och gott! Samma med petflaska i frysen och ha vatten i. Gott med kallt. Och det kyler faktiskt kroppen innifrån på något vis.
Jag lägger kylklampar i ett örngott. Tunt nog för att kylan ska komma igenom men ändå något som tar upp vätan.
 
Jag som skänkte bort hundens kyldyna eftersom han inte ville använda den :D

Får testa isklamp igen kanske, har försökt med handduk och plastpåse, det blöta stör mig och när det blir ljummet stör mig.

Håller med om fötterna, har balkongdörren vid fotändan av sängen och det är svalt när det fläktar av vinden på dem, det svalkar hela kroppen bara det lilla med kall vind!

Jag är med i huskygrupper på facebook och jag har sett många huskyägare i USA som fyller en pool med en massa isbitar till sin husky och så ligger hunden där i och har det mysigt. Jag skulle vilja ha en ismaskin och så skulle jag kunna ligga i en pool med is! Min husky också förstås, kanske, han gillade ju inte ens kylmattan, men ändå, is är ju inte samma sak :D Men i brist på den mängden av isbitar så fyller jag mitt glas proppfyllt med is och har i vatten, loka, cola zero eller juice flera gånger om dagen. Folk skrattar när jag säger att jag har ett proppfyllt glas med isbitar och häller loka päron över- vatten på vatten, men det är så gott!!! Kallt och svalkande och gott! Samma med petflaska i frysen och ha vatten i. Gott med kallt. Och det kyler faktiskt kroppen innifrån på något vis.
Arkenzoo har rimliga priser för sina, jag vet att även Lidl ibland säljer billigt.
Däremot så är det varierande kvalité, om du trycker med fingertopparna och du inte känner skillnad inom någon sekund att det blir svalare så köp inte.
Den första jag köpte var kass, sen köpte jag en dyr en (kanske onödigt dyr) men det var skillnad + att översidan inte är så plastig så det går att sitta direkt på.
 
Jag dömer inte andra tjocka så, de ser ju inte ut som jag, inte ens när de har fett och löst hängande hud ser de ut som jag, de ser bara bra ut. Jag begriper inte varför jag ser så fel ut i tex linne och barärmade klänningar när andra inte gör det?! Jag begriper inte varför jag ser så fel ut i tex linne och barärmade klänningar när andra inte gör det?!

För att du inte tittar på andra människor med samma kritiska ögon som du tittar på dig själv med.
Orsaken till att du tycker alla andra är fina men inte du, sitter med 99.999% säkerhet mellan öronen så kanske du kan försöka se lite snällare på dig själv?
 
Då är jag klädd i dag som du beskriver här ovan, caprileggiings, måste det heta det jag har, och så ett linne. Svalt och skönt faktiskt. Svalare än klänningen jag hade på tidigare och svalare än klänningen i går, tror det är de bara axlarna som bidrar också. Jag gissar att jag får utmana mig där och gå ärmlöst mer. Jeans, t-shirt och till och med jacka är vanligast på mig, man ser aldrig mig lättklädd på något vis, för då visar jag ju min kropp....

Jag ser ofta tjocka personer göra det och jag blir avundsjuk för det ser bra och naturligt ut, men så ser jag mig själv och det ser inte alls bra och naturligt ut, verkligen inte. Jag förstår inte hur tjocka personer kan klä sig snyggt och se snygga ut i samma kläder som jag medan jag inte kan, jag fattar liksoom inte vad jag gör annorlunda elelr vad jag är annorlunda. Nu har jag mycket extra hängande hud också på armarna tex vilket inte är positivt för självförtroendet. Förut var ju fettet liksom fast och såg ut som fett, nu är det fett och lös hängande hud. Jag dömer inte andra tjocka så, de ser ju inte ut som jag, inte ens när de har fett och löst hängande hud ser de ut som jag, de ser bara bra ut. Jag begriper inte varför jag ser så fel ut i tex linne och barärmade klänningar när andra inte gör det?!

Håller nog med om tighta kläder, det är lite så jag känner, kanske är det därför kroppen också får lite panik i tältklänningen, värmen är innestängd liksom och finns på kroppen under tyget.

jag bränner mig aldrig, har aldrig gjort så jag behöver inte tänka på att skydda mig mot solen, så jag får nog skippa huvudbonad om det gör en mer svettig. Jag reagerar till och med när jag har mina hörlurar, sådana man har på huvudet, och har börjat tycka att det är lite jobbigt att lyssna på ljudbok eller musik när jag är ute och går i solen, bågen värmer ju lite. Byter hörlurssort gör jag inte utan jag går i tystnad tills det inte är så varmt istället.
Det har väl att göra med hur man har sett på sig själv hela livet och vilka mantran man matar sig själv med dagligen.
Man tenderar för det mesta att vara hårdare mot sig själv än mot andra. Om du ser på andra människor med blicken att dom är fina så finns det folk som ser på dig med samma blick även om du själv inte gör det.

Samhället/media/sociala medier är inte heller så bra på att visa tjocka kroppar i olika former så man får känna sig representerad.

Jag har bara slutat orka bry mig.
 
Men om alternativen är arbetskläder utan rock eller privata kläder med rock så låter det förra alternativet svalare? Sjukhuspyjamasar brukar vara ganska figurlösa vilket inte må vara så smickrande men har fördelen att vara luftiga. Och när alla går omkring i samma säckar så gör det ju utseendet det samma.

Och storlekar måste det ju finnas. Arbetsgivaren ska kunna beställa om de inte har det i lager. På sjukhus jag har jobbat så har storlekarna snarare varit rymliga än tvärtom. Jag hade testat!
Ja, jag är säker på att de hade beställt om jag tagit upp det. Jag har bara inte velat ta upp det, det har inte känts bra. Sedan gjorde jag operationen i november och har gått ner i vikt och ska väl fortsätta gå ner i vikt är det tänkt så i så fall får jag nog prova först och se hur det är, det kanske slutar om ett halvår att jag ändå passar något förutom rocken. Men det är alltså därför jag inte tagit upp det, jag vet ju inte hur det blir viktmässigt och då känns det dumt om de köper in något som passar nu och är förs stort om 6 månader.

Har aldrig tänkt dem som luftiga, bara extremt värma faktiskt, har haft arbetskläder som städerska och höll på att dö varma dagar, rocken är ju av samma material som kläderna när jag städade så jag har tänkt att det andra också är det, men det är nog inte så. Ska kolla upp det :) Vårdpersonal dör ju inte som flugor vad jag vet :) Men brukar de klaga på varma kläder? Det är däremot vanligt hos städpersonal :D
 
Har du långt/tjockt hår? Riktigt varma dagar får jag småpanik av hur håret funkar som mössa, så då snor jag upp det i en tight knut. Då kan jag dessutom torka av nacke och hals med en kall handduk för extra svalka. :)

Sen är jag känslig för värme när jag sover, men fixar inte att sova med något över mig. Fick tipset att blöta ett påslakan/underlakan med kallvatten och sova under det. Funkar jättebra även om det låter skumt!
Jag hade förr tjockt hår men numera mycket tunt och och trist, nackdel på vintern när man fryser lätt oom nacken (eller för en vecka sedan när jag tyckte det drog kallt om halsen när jag väntade på tåget), men positivt på sommaren då jag sätter håret som du. Så det är inte mycket hår som värmer egentligen heller.

Får fundera på blött lakan om det blir olidligt på nätterna. Som det är nu är balkongdörren öppen hela nätterna och sängen står vid balkongdörren så det fläktar ju skönt på benen och fötterna.. Hunden sover på balkongen på nätterna :) Klockan 5 ca går han dock in och lägger sig i soffan och öppnar därmed balkongdörren på vid gavel. Dock puttar han inte igen den efter sig så jag vaknar av att det blir lite kylig, går upp och puttar till dörren lite och säger "För helvete Vavilon, du kan väl åtminstone stänga dörren efter dig" och så går jag och lägger mig igen :D Så än så länge har varma nätter inte varit ett större problem överlag, kommer kanske denna veckan.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp