Hur hålla sig sval en varm dag?

Jag brukar ha en luftiga tunika (indiska) och håller tuttarna på plats (intill kroppen) med ett linne under. Det finns bra linnen i bomull som är "styva" trots att det är mjukt.
Men då måste de vara tighta? Fixar inte korvskinn i värmen. Lösa linnen är ju värdelösa på att hålla dem på plats och då fungerar ju en bomullsbh bättre, plagg som plagg .
 
Det är ju en tanke det med men jag är inte rädd för att visa att jag är varm och svettig utan jag mår riktigt dåligt av värmen, känner mig sjuk av den och kan inte hantera den. Svettas lite, men är nog mer oerhört varm, utan att svettas kopiöst. Ibland önskar jag det kunde vara tvärtom, att svettas kopiöst så jag inte var så varm.

Svarta och blåa kläder går tyvärr helt bort här pga pälsig hund :D Min svarta linneklänning som jag rollade noga och tog på preciiiis innan jag gick hemifrån och hade på mig sedan när jag kom hem och sa hej till hunden vid ytterdörren och sedan nästan direkt tog av, ser ut som en pälsboll :D

Duscha fötter och smalben ska jag göra!
Fattar! Det är typ jobbigaste läget att vara varm och det känns som att kroppen kokar och svullnar, men inte svettas. Punktkyla det som går, som fötter/vrister/handleder, är det enda som hjälper för mig. Samt lägga mig på golvet under ACn och flämta - där jag bor är det en självklarhet att ha AC i den typ av hus jag bor i.

Jag har en vit fluffig katt och håller envist fast vid mina färgval. Jag gillar klädrollers? :D

Sen, även om det inte är någon tröst i ditt läge just nu, så vänjer sig kroppen oftast och blir bättre på att hantera värmen. Men precis när det slår om är det tufft. Jag tycker numera att 25 är lite...friskt. :o
 
Men då måste de vara tighta? Fixar inte korvskinn i värmen. Lösa linnen är ju värdelösa på att hålla dem på plats och då fungerar ju en bomullsbh bättre, plagg som plagg .
Både ja och nej, det värsta är korvskinn, så det gäller att leta.
Eftersom jag sover i linne så har jag testat mig fram till favoriter. Viktigt är att de också är tillräckligt långa så att det inte blir någon glipa till trosorna.
Ja har du bh du trivs i behöver du ju såklart inte linne!
 
Många i samhället tycker ju att tjocka människor är äckliga när de visar tex bara axlar, därför är det så svårt att göra det, tycker jag. Jag vet ju vad andra tycker.

Det är bra att du har slutat bry dig, hoppas jag också kan göra det!
Jag vet, men man får försöka tänka på att det är ett inlärt beteende, ingen kommer ut ur livmodern med dom tankarna och känslorna.
Tänk på alla som inte tänker någonting speciellt, du är en människa i mängden eller dom som tänker att du är fin/har en fin klänning.
Varför ska man gå och lida för att någon annan människa kanske tänker något negativt? Fuck den i så fall, det är den människans ynkliga problem.
Jag hoppas också att du också kan tillåta dig själv att ha på dig det DU vill.
 
Fattar! Det är typ jobbigaste läget att vara varm och det känns som att kroppen kokar och svullnar, men inte svettas. Punktkyla det som går, som fötter/vrister/handleder, är det enda som hjälper för mig. Samt lägga mig på golvet under ACn och flämta - där jag bor är det en självklarhet att ha AC i den typ av hus jag bor i.

Jag har en vit fluffig katt och håller envist fast vid mina färgval. Jag gillar klädrollers? :D

Sen, även om det inte är någon tröst i ditt läge just nu, så vänjer sig kroppen oftast och blir bättre på att hantera värmen. Men precis när det slår om är det tufft. Jag tycker numera att 25 är lite...friskt. :o
Usch ja, kokande kropp liksom, det är skönt nu när det fläktar svalt från balkongen, nästan lite kyligt så att jag då och då får putta igen dörren lite för att det inte ska bli för kallt :D Hunden är på balkongen och har till och med lekt lite där med sina pipleksaker istället för att vara varm och halvdöd. :)

Jag gillar inte klädrollers, jag vill inte ha mer jobb än jag har :D Dottern har massor av svart och klagar på hår och jag bara "färg kära du, färg, så syns det inte" :D

Jag tror också kroppen vänjer sig lite, varmt kan plötsligt verka lite kyligt i slutet av sommaren.... det har jag funderat på! Men längtar ändå lite, men det får man inte säga för jag längtade ju efter värme eftersom jag har börjat bli frusen som tusan. Lagom är bäst dock :D
 
Både ja och nej, det värsta är korvskinn, så det gäller att leta.
Eftersom jag sover i linne så har jag testat mig fram till favoriter. Viktigt är att de också är tillräckligt långa så att det inte blir någon glipa till trosorna.
Ja har du bh du trivs i behöver du ju såklart inte linne!
Undrar om inte jag har två sådana som kanske kan funka. De är svarta och pälsmagneter så jag använder inte dem, de är långa, nu är de kanske för stora, vet inte riktigt, men jag får testa, minns att jag störde mig på att de satt hyfsat tight, men var lite långa, och så svarta. Får kolla det!

BH blir ju varmt tyvärr, det är sömnlös från kappahl, bra, men lite tjock och varm. Vill inte köpa nya ännu pga viktnedgången.

Har i dag testat lite kläder i värmen- i morse tältlinneklänningen när jag var ute med hunden, den åkte av när jag kom in. Då kom caprileggins och linnelinnet på, sedan gick jag ut med hunden igen och då bytte jag linne mot min rosa klänning, när jag kom in drog jag på mig linnet igen, nu i kväll gjorde jag samma när hunden var ute, när jag kom in testade jag att ta av bhn under linnet men banden störde mig så linnet gled liksom runt. Bytte linne till ett annat och stördes av banden på det med utan bh, bytte till en annan klänning. En spetsklänning, vit, knäkort, söt och inte med dubbelt tyg, men helt fel passform för min kropp, men här hemma duger den väl... nja, den har som en liten krage och jag höll på att explodera av frustration för den irriterade mot min varma hud. Slet av den och drog på mig min rosa klänning. Var nyss ute med hunden på kvällskiss och hade inte ens leggingen på mig, ingen ute ju, svalt och skönt.
 
Jag vet, men man får försöka tänka på att det är ett inlärt beteende, ingen kommer ut ur livmodern med dom tankarna och känslorna.
Tänk på alla som inte tänker någonting speciellt, du är en människa i mängden eller dom som tänker att du är fin/har en fin klänning.
Varför ska man gå och lida för att någon annan människa kanske tänker något negativt? Fuck den i så fall, det är den människans ynkliga problem.
Jag hoppas också att du också kan tillåta dig själv att ha på dig det DU vill.
Du har rätt, det vet jag. Bara svårt att förändra.
 
Undrar om jag inte har en vit skjorta av det materialet någonstans. Undanlagd eftersom den lätt skrynklas och är vit och jag vet inte vad jag ska ha under eftersom de få linnen jag har inte passar ihop med vit skjorta (har ett blått med en massa mönster på i olika färger i rött, gult, grönt och olika blått, älskar det, men lyser igenom vit skjorta). Jag vet att jag har ett linne av samma material som skjortan faktiskt, också vit, men kan man ha vit skjorta och vit linne i det materialet utan att det ser märkligt och lager på lager ut? Tyvärr är linnet kort, så trött på modet att visa magen, när jag köpte det såg det större ut än det var, och jag har inte velat retunera det, sitter ändå bra, men jag har bara använt det hemma pga det.

om man inte orkar stryka, reagerar man på att någon är skrynklig eller är det något man egentligen inte reflekterar över, det blir inte så mycket skrynkligt att det verkligen ser hemskt ut?
Om linne under....
Jag har ju bara ett bröst och vägrar därför BH. Så jag har linne under allt som är lite genomskinligt eller för tunt (så bröstvårtan framträder. Eller djupt urringat - då hjälper ett linne under. .

Sommartid har jag oftast "fladderbyxor" Dvs löst sittande byxor med resår i midjan. Ett par i linnetyg - som är rejält skrynkliga. Linne ÄR skrynkligt. Det går helt enkelt inte att hålla linne slätt - det skrynklar efter en millisekund. :D Samma med bomull. Det är bara slätt en kort stund.
 
Om linne under....
Jag har ju bara ett bröst och vägrar därför BH. Så jag har linne under allt som är lite genomskinligt eller för tunt (så bröstvårtan framträder. Eller djupt urringat - då hjälper ett linne under. .

Sommartid har jag oftast "fladderbyxor" Dvs löst sittande byxor med resår i midjan. Ett par i linnetyg - som är rejält skrynkliga. Linne ÄR skrynkligt. Det går helt enkelt inte att hålla linne slätt - det skrynklar efter en millisekund. :D Samma med bomull. Det är bara slätt en kort stund.
Jag har svårt för skrynkliga kläder, minns mammas tjat om att stryka så använder inte kläder man måste stryka :D Men det får med andra ord vara skrynkligt numera alltså! hellre sval och skrynklig än varm och slät.

När jag tidigt i morse var ute med hunden drog jag på jeansshorts och linne, det var svalt och skönt även om det började bli varmt, sedan när han fick en runda till drog jag på samma kläder och det var ok men när jag kom in kände jag verkligen hettan slå emot. Här inne har jag min rosa klänning på mig igen. tur jag har två likadana, den åker i tvätten i dag och den andra får dras fram :D allt annat är verkligen för varmt inomhus. Bor i ett drivhus, värmemässigt. Blommor som älskar värme älskar sitt liv här, blommor som inte älskar värme och gassande sol, dör omedelbart....

Jag förstår linne under genomskinligt tyg, men som i dag är allt på kroppen för mycket, till och med kroppen är för mycket. Just nu är jag i "skjut mig" stadiet liksom, tror inte det finns något att göra kanske, finns inga svala kläder när det är så här varmt.
 
Jag förstår linne under genomskinligt tyg, men som i dag är allt på kroppen för mycket, till och med kroppen är för mycket. Just nu är jag i "skjut mig" stadiet liksom, tror inte det finns något att göra kanske, finns inga svala kläder när det är så här varmt.
Svala kläder finns inte i den här hettan. För mig handlar det mest om att min svett inte ska vara så påtagligt uppenbar :D

Mina fladderbyxor avslöjar inte att mina trosor är genomblöta. :up:
Inte min lösa blus heller.

De här byxorna sitter på en smal person, men tro mig jag har inte varit smal tidigare. Fladder gjord mig inte tjockare. Resår i midjan är ett måste för att de inte ska sitta för tight.
1656252162987.png
 
Svala kläder finns inte i den här hettan. För mig handlar det mest om att min svett inte ska vara så påtagligt uppenbar :D

Mina fladderbyxor avslöjar inte att mina trosor är genomblöta. :up:
Inte min lösa blus heller.

De här byxorna sitter på en smal person, men tro mig jag har inte varit smal tidigare. Fladder gjord mig inte tjockare. Resår i midjan är ett måste för att de inte ska sitta för tight.
Visa bifogad fil 93809
Men om du svettas blir du väl lite svalare, är det inte därför man svettas? Jag svettas väldigt lite nu! :( Visst, precis som för dig är min trosor fuktiga på sina ställen, precis under brösten är jag lite fuktig samt över ett ställe på näsan, inte ens hela näsan eller resten av ansiktet utan ett ställe över näsan, och i dag är jag lätt fuktig under armarna, inte alls mycket. Under hängmagen är jag alltid fuktig, tror inte det beror svett bara, varken mer eller mindre än vanligt i dag. På resten av kroppen är jag bara väldigt väldigt varm, som om jag kokar inifrån.

Har tunna bomullsbyxor, de svarta kan jag bara ha hemma pga pälsmagnet, men de gröna får jag vackert börja använda när jag går någonstans och låta bli jeansen, och släppa tankarna att jag tycker att det ser något slarvigt ut. :D
 
Svala kläder finns inte i den här hettan. För mig handlar det mest om att min svett inte ska vara så påtagligt uppenbar :D

Mina fladderbyxor avslöjar inte att mina trosor är genomblöta. :up:
Inte min lösa blus heller.

De här byxorna sitter på en smal person, men tro mig jag har inte varit smal tidigare. Fladder gjord mig inte tjockare. Resår i midjan är ett måste för att de inte ska sitta för tight.
Visa bifogad fil 93809

Vilka otroligt fina byxor! I vilken affär kan de tänkas finnas att köpa? :)
 
Nu verkar ju värmeböljan vara över för den här gången men… Jag säger bara: Kläder av bambu! Har sedan tidigare både underkläder, t-shirts och klänningar av bambu för att det är så mjukt och skönt. Har inte förrän nu insett hur svalt och skönt det är med bambu! Finns gott om löst sittande designer på tex bambubutiken.se.

Vill passa på att tacka er som tipsat om kylklamp i sängen! Hela familjen har sovit gott med varsin kylklamp i sängen. 👍
 
Nu verkar ju värmeböljan vara över för den här gången men… Jag säger bara: Kläder av bambu! Har sedan tidigare både underkläder, t-shirts och klänningar av bambu för att det är så mjukt och skönt. Har inte förrän nu insett hur svalt och skönt det är med bambu! Finns gott om löst sittande designer på tex bambubutiken.se.

Vill passa på att tacka er som tipsat om kylklamp i sängen! Hela familjen har sovit gott med varsin kylklamp i sängen. 👍
Det var nytt för mig med kläder av bambu! Jag har tandborste av bambu, den är... inte mjuk :D Får kolla upp det känner jag :D

Ja, i natt fick jag lägga min åt sidan under kudden för att det blev lite föööör kyligt då och då, men bara att sträcka sig efter den igen när jag behövde :D Och vända på kudden, för då var den ju kall som frysen på andra sidan också :D
 
Kylklamp var ju fantastiskt! Min 12-åring som vanligtvis sover gott så snart huvudet landar på kudden kan inte sova när det är varmt. Han springer upp och ner och har det jättejobbigt när det är varmt. Nu har han varje kväll hämtat sin kylklamp och sovit gott! 👍
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp