Hur hålla sig sval en varm dag?

Mina är i skjortklänningsmodell, luftigt men ändå lite figursytt. Funkar bra tycker jag, man behöver ju inte dra åt så hårt i midjan.

U3folI7.jpg
Den ser inte ut att vara dubbelt tyg? Då blir det kanske lite svalare. Ska kika på det! :)
 
Smart!

Var har ni kylklampar och petflaskor i sängen för att ni ska kylas ner som bäst?
Jag tycker bästa ställena är i nacken och på bröstet. Då kan jag lägga båda handlederna också mot de två isklamparna på dessa ställen.

I knävecken är också bra.

Mvh från hängmattan med isklampar just så. :D

Edit: en klamp innanför byxlinningen som sticker upp lite mellan brösten är guld! Dagtid. (Du kan även tina middagsmaten så. Fiskpaket har perfekt form! :angel: )
 
Arkenzoo har rimliga priser för sina, jag vet att även Lidl ibland säljer billigt.
Däremot så är det varierande kvalité, om du trycker med fingertopparna och du inte känner skillnad inom någon sekund att det blir svalare så köp inte.
Den första jag köpte var kass, sen köpte jag en dyr en (kanske onödigt dyr) men det var skillnad + att översidan inte är så plastig så det går att sitta direkt på.
Kanske var det som var felet med hundens! Jag tyckte inte den kylde tillräckligt. Dottern sa att det var skillnad, men inte askall direkt och hunden bara glodde på förnärmat huskyvis och klev av igen och la sig bredvid.... När det är för varmt att vara ute på balkongen så ligger han under min säng. Helt klart ett bra ställe, smarta hunden alltså! Jag har frågat om jag får krypa in till honom i hans "koja", men han bara glor med sina isblå huskyögon så jag har beslutat mig att inte göra det, han verkade inte tycka om min smarta idé! :D

Jag kanske ska köpa en annan kylmatta. Denna var köpt på Lidl.
 
För att du inte tittar på andra människor med samma kritiska ögon som du tittar på dig själv med.
Orsaken till att du tycker alla andra är fina men inte du, sitter med 99.999% säkerhet mellan öronen så kanske du kan försöka se lite snällare på dig själv?
Jag vet inte hur man gör.
 
Det har väl att göra med hur man har sett på sig själv hela livet och vilka mantran man matar sig själv med dagligen.
Man tenderar för det mesta att vara hårdare mot sig själv än mot andra. Om du ser på andra människor med blicken att dom är fina så finns det folk som ser på dig med samma blick även om du själv inte gör det.

Samhället/media/sociala medier är inte heller så bra på att visa tjocka kroppar i olika former så man får känna sig representerad.

Jag har bara slutat orka bry mig.
Många i samhället tycker ju att tjocka människor är äckliga när de visar tex bara axlar, därför är det så svårt att göra det, tycker jag. Jag vet ju vad andra tycker.

Det är bra att du har slutat bry dig, hoppas jag också kan göra det!
 
Jag tycker bästa ställena är i nacken och på bröstet. Då kan jag lägga båda handlederna också mot de två isklamparna på dessa ställen.

I knävecken är också bra.

Mvh från hängmattan med isklampar just så. :D

Edit: en klamp innanför byxlinningen som sticker upp lite mellan brösten är guld! Dagtid. (Du kan även tina middagsmaten så. Fiskpaket har perfekt form! :angel: )
Låter ju alldeles härligt! Jag har faktiskt två stora isklampar i frysen, nästen så jag längtar till i kväll nu för att sova :D

Jag undrar vad barnen skulle säga! :D

"Mamma, vad ska vi ha till middag?"
"Vi ska ha fisk, här har ni!" Och så halar jag upp fick från byxorna :D
 
Smart!

Var har ni kylklampar och petflaskor i sängen för att ni ska kylas ner som bäst?

Jag brukar sova med en kudde (som jag antingen kramar eller ligger uppepå) som jag har två kylklampar i, så en ligger på magen och en på bröstet typ. Har alltså både kudde och kylklampar i ett örngott och kylklamparna närmast huden med bara örngott emellan.
 
Ja, jag är säker på att de hade beställt om jag tagit upp det. Jag har bara inte velat ta upp det, det har inte känts bra. Sedan gjorde jag operationen i november och har gått ner i vikt och ska väl fortsätta gå ner i vikt är det tänkt så i så fall får jag nog prova först och se hur det är, det kanske slutar om ett halvår att jag ändå passar något förutom rocken. Men det är alltså därför jag inte tagit upp det, jag vet ju inte hur det blir viktmässigt och då känns det dumt om de köper in något som passar nu och är förs stort om 6 månader.

Har aldrig tänkt dem som luftiga, bara extremt värma faktiskt, har haft arbetskläder som städerska och höll på att dö varma dagar, rocken är ju av samma material som kläderna när jag städade så jag har tänkt att det andra också är det, men det är nog inte så. Ska kolla upp det :) Vårdpersonal dör ju inte som flugor vad jag vet :) Men brukar de klaga på varma kläder? Det är däremot vanligt hos städpersonal :D

Tyvärr ingen aning. Mest för att de sjukhus jag jobbat på har haft det omvända problemet: det är för kallt. På nuvarande arbetsplats sitter jag med ylletröja på mig året om. Har dock inte upplevt sjukhuskläderna som instängda.

Nu vet jag givetvis inte hur det fungerar hos er men jag tror att man i min region köper in kläder centralt. Beställningarna de enskilda enheterna gör innebär alltså inte nya inköp utan är uthämtningar från befintligt lager.
 
Många i samhället tycker ju att tjocka människor är äckliga när de visar tex bara axlar, därför är det så svårt att göra det, tycker jag. Jag vet ju vad andra tycker.

Det är bra att du har slutat bry dig, hoppas jag också kan göra det!
Dom människorna är inte värda vårt medlidande. Tvärtom. Det är dom som får ta på sig sitt äckliga beteende. Oftast är dom små små varelser med problem. Låt inte dom ta över din värld. Och ja, jag vet att det är skitsvårt för det sitter så inpräntat i hela vårt väsen. Kasta ut dom!
 
Jag brukar sova med en kudde (som jag antingen kramar eller ligger uppepå) som jag har två kylklampar i, så en ligger på magen och en på bröstet typ. Har alltså både kudde och kylklampar i ett örngott och kylklamparna närmast huden med bara örngott emellan.
Vad bra, en sådan kudde har jag också, så den kan få en kylklamp! :)
 
Tyvärr ingen aning. Mest för att de sjukhus jag jobbat på har haft det omvända problemet: det är för kallt. På nuvarande arbetsplats sitter jag med ylletröja på mig året om. Har dock inte upplevt sjukhuskläderna som instängda.

Nu vet jag givetvis inte hur det fungerar hos er men jag tror att man i min region köper in kläder centralt. Beställningarna de enskilda enheterna gör innebär alltså inte nya inköp utan är uthämtningar från befintligt lager.
Ingen aning hur man gör här, är ju en privat vc, men det kanske fungerar liknande ändå. Bra att de inte upplevs instängda, får prata med kollegan hur hon upplever dem, hon vet ju hur våra är :)

Jag har för mig att på sjukhuset i Lund har man problem med att det är varmt som tusan på sommaren, och jag minns på en vc jag jobbade så var fläkt nödvändigt för att kunna hålla sig arbetsför i värmen, men här där jag jobbar nu har jag inte de problemen. Vi kanske har AC? Ingen aning, men det är inte för varmt oftast utan snarare för kallt hela vintrarna att gå i kortärmat så jag fryser, och så är det nu på somrarna när det drar på så här i värmen som det kan bli varmt, men jag har inte upplevt jobbet som lika jobbigt som ute eller hemma i alla fall. Varmt när det är närmare 30 grader ute men inte alls som jag har det här hemma tex.
 
Dom människorna är inte värda vårt medlidande. Tvärtom. Det är dom som får ta på sig sitt äckliga beteende. Oftast är dom små små varelser med problem. Låt inte dom ta över din värld. Och ja, jag vet att det är skitsvårt för det sitter så inpräntat i hela vårt väsen. Kasta ut dom!
Vi får se om jag lyckas! Hoppas det så jag slipper vara så varm.
 
En stor sval kaftan/sommarklänning som inte sitter åt. Inget polyester eller likn. Ingen bh. Svala trosor i bomull. Barfota i sandaler uppsatt hår om du har långt hår som värmer nacken. Gärna hatt
Det är faktiskt något jag märkt, bomullstrosor är bättre, bh är ASVARMT faktiskt. Tyvärr hänger mina som två bråkstakar och ser oformliga ut framtill så de behöver hållas på plats liksom, men det blir liksom ett onödigt plagg till som värmer!

Jag får se vad jag hittar i klänningsväg. Kikade lite på HM i går och tyckte inte om vad jag såg, men gillade någon som jag får fundera lite till på.
 
Jag är också en jeans-människa, men kjol är oslagbart när det är så här varmt. Jag har en sådan här sportigare variant som är tunn, sval och stretchig och som jag bor i just nu. Funkar både på jobbet och fritiden.

https://www.sportamore.com/se/produ...0yQkAWjj6bqLfnQhgwVAx160N_VTHNSBoCz5AQAvD_BwE
Mja, den är för kort och tight för min kropp, misstänker jag. Gillar nog mer långkjolar. Samma med klänning, ovanför knäna är för kort egentligen.
 
Jag har gett upp på att hålla mig sval (när det inte finns AC) och har gått över till taktiken att välja färger, material och passform där det inte blir väldigt synligt att jag svettas. Därför ofta svart eller marinblått, i lite behagliga material som sitter ganska luftigt. Gärna linne under skjorta, eftersom linnet tar upp svetten.
Ofta en tunn sjal över axlarna om jag har klänning/topp med bara axlar.

Solfjäder :love:

Samt duscha fötter och smalben innan jag ska sova, så att de får torka lite långsamt i vinddraget.
 
Jag har gett upp på att hålla mig sval (när det inte finns AC) och har gått över till taktiken att välja färger, material och passform där det inte blir väldigt synligt att jag svettas. Därför ofta svart eller marinblått, i lite behagliga material som sitter ganska luftigt. Gärna linne under skjorta, eftersom linnet tar upp svetten.
Ofta en tunn sjal över axlarna om jag har klänning/topp med bara axlar.

Solfjäder :love:

Samt duscha fötter och smalben innan jag ska sova, så att de får torka lite långsamt i vinddraget.
Det är ju en tanke det med men jag är inte rädd för att visa att jag är varm och svettig utan jag mår riktigt dåligt av värmen, känner mig sjuk av den och kan inte hantera den. Svettas lite, men är nog mer oerhört varm, utan att svettas kopiöst. Ibland önskar jag det kunde vara tvärtom, att svettas kopiöst så jag inte var så varm.

Svarta och blåa kläder går tyvärr helt bort här pga pälsig hund :D Min svarta linneklänning som jag rollade noga och tog på preciiiis innan jag gick hemifrån och hade på mig sedan när jag kom hem och sa hej till hunden vid ytterdörren och sedan nästan direkt tog av, ser ut som en pälsboll :D

Duscha fötter och smalben ska jag göra!
 
Det är faktiskt något jag märkt, bomullstrosor är bättre, bh är ASVARMT faktiskt. Tyvärr hänger mina som två bråkstakar och ser oformliga ut framtill så de behöver hållas på plats liksom, men det blir liksom ett onödigt plagg till som värmer!

Jag får se vad jag hittar i klänningsväg. Kikade lite på HM i går och tyckte inte om vad jag såg, men gillade någon som jag får fundera lite till på.
Jag brukar ha en luftiga tunika (indiska) och håller tuttarna på plats (intill kroppen) med ett linne under. Det finns bra linnen i bomull som är "styva" trots att det är mjukt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp