Bukefalos 30 år!

Han går i stor hage 12 timmar/dag och travar lite självmant under dagen. Så att han springer 10 meter in från hagen på kvällen kvittar.

Vid utsläpp i morse endast liten markering och väldigt glad häst! Han har nu blivit sån vän med korna att han gnäggar efter dom när han kom ut🐮
Ok, förstår. Du vet såklart själv vad som är bäst för din häst. :) Ville bara dela med mig om hur jag hade tänkt, men jag hade å andra sidan inte vågat ha i stor hage heller.
Vad skönt att han är bättre! 🙏

Ok, förstår. Du vet såklart själv vad som är bäst för din häst. :) Ville bara dela med mig om hur jag hade tänkt, men jag hade å andra sidan inte vågat ha i stor hage heller.
Vad skönt att han är bättre! 🙏
Börjar bli rätt härdad med skador och undviker boxvila in i det längsta. Har dom på box endast vid skelettskada (ben) och gips. Upplever att de håller sig betydligt lugnare om de får gå kvar i sin hage. Men jag förstår verkligen att hellre ha på box!

Börjar bli rätt härdad med skador och undviker boxvila in i det längsta. Har dom på box endast vid skelettskada (ben) och gips. Upplever att de håller sig betydligt lugnare om de får gå kvar i sin hage. Men jag förstår verkligen att hellre ha på box!
Box undviker jag också in i det längsta - hellre sjukhage. Men det vill ju till att de håller sig lugna där då... 😅

Kollade honom på linan ikväll och nu finns det enbart en halv grad i vissa steg kvar! Så han får vila i hagen en vecka nu och sen kollar jag igen. Är vansinnigt lättad att han förbättrats så snabbt!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka