Hur hantera "paus"?

Sv: Hur hantera "paus"?

Vist är det svåra/jobbiga frågor.

Vet att amn kan få tvivla och kan få /kunna komma tillbaka.
Men känner mig beredd att ge honom tiden han vill för att tänka och komma tillbaka.
Käner mig inte redo att lämna honom.


Har tänkt lite på sånt oxå, måste skänka bort två hästar o avliva en gammal häst för att få det fungera leta bostad o en stallplats.

Men han har sagt o det tror jag på, att han inte kommer kasta ut mig. Men vill ju inte vara där om han inte vill vara tillsammans...
 
Sv: Hur hantera "paus"?

Vill bara skicka en styrkekram till dig! Det är säkert riktigt jobbigt för dig just nu!:(
 
Sitter här igen knappt 1½ år efter pausen som efter 2 veckor ledde till en starkare relation. Med många kul planer och gemensamma önskemål om framtiden. En flytt har vi hunnit med till "storstan" :)
Hade ett litet gräl om att han tyckte katterna var otroligt frustrerande och irriterande för 4 veckor sedan (katterna som flyttade in för att han ok:a med "gör som du vill, vill du ha dem ta hit dem då, men jag vill inte göra nått med dem" vi komr överens om att jag skulle ändra lite rutiner och sen prata efter meetingen jag skulle på i mitten på juli.

Men så långt hann vi inte. I tisdags när jag kom hem så ville han inte möta min blick. Vinnkänslig som jag är så frågar jag på en gång vad det är. Han kommer fram och håller om mig och säger "vet inte om det här funkar längre"
Han har vist inte känslor för mig längre tror han. Han var en god vän och höll mig sällskap i min missär tisdag natt. Men nu har han åkt till sina föräldrar med sin dator och alla sina kläder (igår).

Vi ska höras på lördag för att se hur jag mår, om jag fortfarande är vek så har han erbjudit sig att hänga hos mig på söndag när jag tar emot födelsedags gäster - för att slippa frågan "var är V?" och då antaligen bryta ihop när jag ska säga vart han är eller ljuga så dåligt att jag får blickar som gör jag bryter ihop.


Svårt att inte tänka på att pausen för 1½ år sen var början på slutet... Hoppas dock verkligen han saknar mig och vill tillbaka. Känner mig som så vek som tar tillbaka en kille så hela tiden, men i min värld kan det inte vara lätt att vara som han - känslomässigtförstoppad isch.

Nu bor jag i våran hyreslägenhet och satt ut annonser om byte och det känns så skumt att sitta här och han inte är borta på semester - han är bara borta. Allt i lghn förutom en fotölj och frysen är hans eller vårat. Det står V skrivet på allt och det luktar V om allt.
Läser tillbaka på alla era tips om att ägna tid till mig själv, att försöka landa och inte bara gräva ner sig och vänta.

Var lättare i februari förra året att få tiden att gå. Nu är jag pank, "alla" är på semester med sina familjer och jag har massor med tid att tänka, sakna och vara ledsen

Skriver här igen mest för att lätta mitt hjärta till dem som inte känner varken mig eller V, för ord, tips, tröst
Hoppas inte det är fel
 
Sitter här igen knappt 1½ år efter pausen som efter 2 veckor ledde till en starkare relation. Med många kul planer och gemensamma önskemål om framtiden. En flytt har vi hunnit med till "storstan" :)
Hade ett litet gräl om att han tyckte katterna var otroligt frustrerande och irriterande för 4 veckor sedan (katterna som flyttade in för att han ok:a med "gör som du vill, vill du ha dem ta hit dem då, men jag vill inte göra nått med dem" vi komr överens om att jag skulle ändra lite rutiner och sen prata efter meetingen jag skulle på i mitten på juli.

Men så långt hann vi inte. I tisdags när jag kom hem så ville han inte möta min blick. Vinnkänslig som jag är så frågar jag på en gång vad det är. Han kommer fram och håller om mig och säger "vet inte om det här funkar längre"
Han har vist inte känslor för mig längre tror han. Han var en god vän och höll mig sällskap i min missär tisdag natt. Men nu har han åkt till sina föräldrar med sin dator och alla sina kläder (igår).

Vi ska höras på lördag för att se hur jag mår, om jag fortfarande är vek så har han erbjudit sig att hänga hos mig på söndag när jag tar emot födelsedags gäster - för att slippa frågan "var är V?" och då antaligen bryta ihop när jag ska säga vart han är eller ljuga så dåligt att jag får blickar som gör jag bryter ihop.


Svårt att inte tänka på att pausen för 1½ år sen var början på slutet... Hoppas dock verkligen han saknar mig och vill tillbaka. Känner mig som så vek som tar tillbaka en kille så hela tiden, men i min värld kan det inte vara lätt att vara som han - känslomässigtförstoppad isch.

Nu bor jag i våran hyreslägenhet och satt ut annonser om byte och det känns så skumt att sitta här och han inte är borta på semester - han är bara borta. Allt i lghn förutom en fotölj och frysen är hans eller vårat. Det står V skrivet på allt och det luktar V om allt.
Läser tillbaka på alla era tips om att ägna tid till mig själv, att försöka landa och inte bara gräva ner sig och vänta.

Var lättare i februari förra året att få tiden att gå. Nu är jag pank, "alla" är på semester med sina familjer och jag har massor med tid att tänka, sakna och vara ledsen

Skriver här igen mest för att lätta mitt hjärta till dem som inte känner varken mig eller V, för ord, tips, tröst
Hoppas inte det är fel

Fy vad tråkigt att höra! Jag finns här igen om du vill/behöver prata. Ett gästrum finns här på ön också om du vill komma bort lite. :heart Du klarar det här också! Du är stark! :heart
 
Fy vad tråkigt att höra! Jag finns här igen om du vill/behöver prata. Ett gästrum finns här på ön också om du vill komma bort lite. :heart Du klarar det här också! Du är stark! :heart
Gulle! Svårt att åka bort längre tid när katterna är här och ingen annan. Hästen klarar sig däremot bra på betet - lite för bra dock
 
Sitter här igen knappt 1½ år efter pausen som efter 2 veckor ledde till en starkare relation. Med många kul planer och gemensamma önskemål om framtiden. En flytt har vi hunnit med till "storstan" :)
Hade ett litet gräl om att han tyckte katterna var otroligt frustrerande och irriterande för 4 veckor sedan (katterna som flyttade in för att han ok:a med "gör som du vill, vill du ha dem ta hit dem då, men jag vill inte göra nått med dem" vi komr överens om att jag skulle ändra lite rutiner och sen prata efter meetingen jag skulle på i mitten på juli.

Men så långt hann vi inte. I tisdags när jag kom hem så ville han inte möta min blick. Vinnkänslig som jag är så frågar jag på en gång vad det är. Han kommer fram och håller om mig och säger "vet inte om det här funkar längre"
Han har vist inte känslor för mig längre tror han. Han var en god vän och höll mig sällskap i min missär tisdag natt. Men nu har han åkt till sina föräldrar med sin dator och alla sina kläder (igår).

Vi ska höras på lördag för att se hur jag mår, om jag fortfarande är vek så har han erbjudit sig att hänga hos mig på söndag när jag tar emot födelsedags gäster - för att slippa frågan "var är V?" och då antaligen bryta ihop när jag ska säga vart han är eller ljuga så dåligt att jag får blickar som gör jag bryter ihop.


Svårt att inte tänka på att pausen för 1½ år sen var början på slutet... Hoppas dock verkligen han saknar mig och vill tillbaka. Känner mig som så vek som tar tillbaka en kille så hela tiden, men i min värld kan det inte vara lätt att vara som han - känslomässigtförstoppad isch.

Nu bor jag i våran hyreslägenhet och satt ut annonser om byte och det känns så skumt att sitta här och han inte är borta på semester - han är bara borta. Allt i lghn förutom en fotölj och frysen är hans eller vårat. Det står V skrivet på allt och det luktar V om allt.
Läser tillbaka på alla era tips om att ägna tid till mig själv, att försöka landa och inte bara gräva ner sig och vänta.

Var lättare i februari förra året att få tiden att gå. Nu är jag pank, "alla" är på semester med sina familjer och jag har massor med tid att tänka, sakna och vara ledsen

Skriver här igen mest för att lätta mitt hjärta till dem som inte känner varken mig eller V, för ord, tips, tröst
Hoppas inte det är fel

Låst genom tråden och tänkte för mig själv (en paus är alltid en varning på att något är fel) för det är min erfarenhet, har haft två långa förhållanden, i båda har vi haft pauser, "hittat tillbaka" och sen har det tagit slut efter 1-1,5 år senare. Jag tror det bara är bättre för dig att släppa honom! Någonstans MÅSTE du vet det själv. Kom inte med en massa ursäkter. "han har svårt att visa känslor mm" utan han har nu två gånger tvekat på sina känslor för dig, ordentligt (samt troligtvis tänkt på detta mycket under ert förhållande)
Är inte du värd någon som vet vad dem vill och vill satsa fullt ut på ett förhållande med dig tycker du?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 105
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 891
Senast: jemeni
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 389
Senast: Sirap
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 605
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp