Fiorano
Trådstartare
@sthu Det tär ngt helt vansinnigt att få reda på att folk anser en vara så otroligt besvärlig. Tror att min stallägare hann säga det minst tio gånger under vårt samtal igår att andra anser mig besvärlig (men att hon inte gör det) och att folk har ifrågasatt hur hon kan ha mig inhyrd öht. Att jag är otroligt nogrann med hur jag sköter mina och de andras hästar är tydligen av sekundär art till min besvärliga person.
Amledningen till att jag anses så otroligt besvärlig är min ärlighet. Jag är väldigt rak och om folk frågar mig om något får de ett helt ärligt svar. Vill man ha saker inlindat i bomull frågar man inte mig helt enkelt. Däremot gå jag inte runt och kräker ur mig "ärligheter" hit och dit för att såra folk. Men mitt ord är egentligen allt jag har och då är det för mig viktigt att stå för allt det jag säger. Att då bli anklagad för att säga helt vidriga saker om andras barn sårar något helt vansinnigt. För är det något jag vill att folk i min närhet ska vara säkra på så är det att vad jag säger är sant.
Det jag dock om och om igen bittert får erfara är folks tolkningar av vad jag säger. Tex har jag sagt till en vän som letar lånehäst att jag tycker att hon ska hitta en äldre utbildad häst vilket jag även berättat för en gemensam vän. När detta återberättades för vännen som letar häst heter det att jag är otroligt negativ till att hon ska låna häst öht. Liksom va? HUR är det möjligt att ens få det dit.
Enkel lärdom är att sluta prata med folk om annat än vädret antar jag.
Åh nu dravlar jag bara om mitt
. Önskar att jag hade en massa peppande att säga till dig mer än att jag vet precis hur du känner! Den hästen jag har som ska motioneras har fått vila ända sen i måndags då denna affären har utspelat sig. Har inte haft en möjlighet till energi eller ens haft vilja att befinna sig i stallet när sånt här händer. Idag longerade jag iaf och har träffat stallägaren och hennes barn i stallet och allt känns bra
. Det kommer att lösa sig för dig också! I ett större stall hade jag nog bara försökt isolera mig och stänga de andra ute. Lättare sagt än gjort iofs:/.
Amledningen till att jag anses så otroligt besvärlig är min ärlighet. Jag är väldigt rak och om folk frågar mig om något får de ett helt ärligt svar. Vill man ha saker inlindat i bomull frågar man inte mig helt enkelt. Däremot gå jag inte runt och kräker ur mig "ärligheter" hit och dit för att såra folk. Men mitt ord är egentligen allt jag har och då är det för mig viktigt att stå för allt det jag säger. Att då bli anklagad för att säga helt vidriga saker om andras barn sårar något helt vansinnigt. För är det något jag vill att folk i min närhet ska vara säkra på så är det att vad jag säger är sant.
Det jag dock om och om igen bittert får erfara är folks tolkningar av vad jag säger. Tex har jag sagt till en vän som letar lånehäst att jag tycker att hon ska hitta en äldre utbildad häst vilket jag även berättat för en gemensam vän. När detta återberättades för vännen som letar häst heter det att jag är otroligt negativ till att hon ska låna häst öht. Liksom va? HUR är det möjligt att ens få det dit.
Enkel lärdom är att sluta prata med folk om annat än vädret antar jag.
Åh nu dravlar jag bara om mitt