Fiorano
Trådstartare
Med risk för att låta väldigt präktig, så hur väl känner du dig själv och kan du bena ut vad som är värst och på vilket sätt? För det verkar handla om olika typer av motgångar som inte går att hantera på samma sätt, några som du kan lösa praktiskt (skaffa en bättre ridlärare tex?) andra där du måste hantera förvåning och besvikelse över ett oväntat tjuvnyp (dumpad av kompisen på FB) och tredje en sorg (att hästen är skadad). Själv lyckas jag nästan alltid bita ihop när det gäller praktiska problem, jag är bra på att komma på lösningar. Jag kan också hantera sorgsna motgångar på sitt sätt. Men sociala tjuvnyp tar hårt på mig. Där måste jag verkligen jobba med mig själv och i den typen av mindre händelser som du beskriver helt enkelt bara bestämma mig för att jag är vuxen och jag har inte tid att låta såna här småsaker påverka mig så mycket. Folk ÄR idioter ibland, men det är deras problem.
Nej jag tycker inte du låter präktig! Dessutom har du verkligen en poäng att dessa problemen jag har nu är tre vitt skilda som alla kräver olika lösningar. Min ridning och hästen hållbarhet har jag redan en plan för, först är det en månads vila som gäller för henne och den kommer nog verka motiverande för oss båda
Det stora problemet som inte vill lämna mitt huvud är situationen med vännen och facebook. Hon är min stallägare och jag är tveksam till att hon ens vill att jag ska stå kvar i stallet även om hon inte sagt det rakt ut. Detta är inte ngt hon har haft problem att säga till andra förr som blivit uppsagda, så jag vet inte riktigt. Känner att vi måste prata ut om situationen men jag är uppriktigt rädd för hur det samtalet kommer att utspelas. Jag har stått i stallet i 2,5 år och under våren kommer jag och min sambo leta gård och förhoppningsvis hitta nåt ställe innan hösten. Så tanken var att stå kvar i stallet tills dess. Det känns så där att hålla på att flytta hästarna för en relativt kort period (vilket man iofs aldrig vet när det handlar om att hitta rätt ställe att köpa). Det jag sen också är nervös över är om hon kommer att prata en massa om mig och alla rykten som naturligtvis kommer att startas om jag flyttar därifrån. Jag anses redan vara en himla besvärlig typ vilket är ett rykte jag inte vill ha, och inte riktigt förtjänar.
Så för det problemet har jag ingen klar lösning och det stör mig och rubbar verkligen min balans.