Hur har barn förändrat ert liv rent praktiskt?

Sv: Hur har barn förändrat ert liv rent praktiskt?

Lite så känner jag också :)

Visst jag ska inte sticka under stolen med att det är mysigt med en sovande bebis på bröstet, men jag blev uttråkad den första tiden..
Nu är liten är över året är det mer givande och roligt att vara mamma. Att följa hennes utveckling, se henne lära sig, få utbyte av att prata med henne, respons m.m
 
Sv: Hur har barn förändrat ert liv rent praktiskt?

Första året så var det inte mycket alls som förändrades, mer än att jag ständigt hade en liten tjej med mig. (ja, så gott som ständigt)

Sedan när dottern blev mer rörlig var jag tvungen att lägga av med hästarna. Hade fadern funnits kvar i bilden hade det förmodligen varit en helt annan historia, men eftersom hans intresse ligger på noll så var jag tvungen att prioritera bort det när det inte längre fungerade att ha med henne till stallet.

Annars är det väl inte jättestora förändringar. Lagad mat har jag alltid ätit eftersom det är ett av mina större intressen,städningen är lika obefintlig som innan och redan före dotterns tid så spenderade jag allt för mycket tid med att titta på tecknat. :angel:

Jag kan dock inte vara fullt så spontan som innan, men relativt, eftersom jag har en otroligt stöttande familj som mer än gärna har min lilla tjej. Jag umgås med vänner i samma utsträckning, fast vi spenderar mer tid hemma hos mig eftersom tösen sover tidigt, jag går ut och dansar lika ofta, vilket inte är så skrämmande ofta ens från början. (Går i vågor, ibland 2 gånger i månaden ibland 1 gång på 4 månader).

Så den stora förändringen är väl hästarna, och just faktumet att jag sedan 2½ år faktiskt har ett barn. :p
 
Sv: Hur har barn förändrat ert liv rent praktiskt?

För många (som jag känner) är första året (eller i vissa fall de första 2-3) år som man ser som en 'transportsträcka', alltså de älskar ju barnen men de skaffar dem liksom inte för de första åren - hade barnen alltid varit små hade de aldrig skaffat dem. Min vänninna skaffade nr 2 när ettan var 5 år, för det var först då hon insåg att det var värt hela resan en gång till... innan ville hon bara ha ett barn.
Men de tycker att de kan göra hundåren för att få belöningen sedan, typ. Det låter lite kallt och kantigt men jag tror många tänker så! Jag skulle nog egentligen gärna få en ettåring på en gång, även om det är sött med bebis :o

Min syster resonerar likadant, är dock inte säker på att jag gör det. :p Önskar varje dag att dottern var så snäll och lätthanterlig som hon var det första året. Nu har hon precis passerat (peppar, peppar, hoppas hoppas) ett halvår av ren och skär trotts och vi har bitvis skytt varandra som pesten. En 2 åring med temperament för ungefär 3½ fulla dagis har varit lite kämpigt. :p Men jag hoppas på soligare humör inför sommaren.
 
Sv: Hur har barn förändrat ert liv rent praktiskt?

Visst har det förändrat en del.

Jag rider fortfarande och jobbar lite. Men det är ju pga att jag har familj som stöttar och hjälper till med barnpassning. Annars hade det nog varit en större omställning.

Visst måste jag planera mera. Och även försöka få tillräckligt med sömn. Det är inte bara att åka ut till stallet när jag känner för det. Det ska passas in när Viktor ska sova och jag kan inte gå ner till tvättstugan när jag vill heller. Man får liksom bara "passa på".
 
Sv: Hur har barn förändrat ert liv rent praktiskt?

He he! Riven också salladen med bara händerna, blir minst lika bra! :laugh:

Jag har börjat baka mer, bakar dock limpor, thekakor eller frallmodellen tar alldeles för lång tid.
Kör lite lugnare i trafiken och känner faktiskt inte mig stressad längre, kommer fram ändå! :p
Tar med min sonen och åker och storhandlar, han älskar att åka vagn! Tar det så lugnt och jämför priser och tänker mer på ekonomin.

Köpt kokböcker och nu börjar jag laga mat efter recept. Roligt och uppskattat av sambon och vännerna! :d
 
Sv: Hur har barn förändrat ert liv rent praktiskt?

Jag har slutat vika kläderna rättvänt när jag hänger tvätt. Är de utochin får det vara det när de torkar. Allt för att spara tid.

Jag har slutat städa och grejja när barnet sover. Då är det bara ta det lugnt och göra vuxensaker som gäller. Läsa, film, tv, hångla :)

Slutat rida helt. Men det är på paus. Jag vill verkligen komma igång igen.

Slutat hänga på Buke med. Men kanske blir ändring på nu :)

och säger som Ajda: "Vi äter vid köksbordet istället för framför tvn. Men sover dottern så äter vi framför tvn. "

:-)
 

Liknande trådar

Mat Jag tycker inte om att laga mat. Så jag vill sluta med det (åtminstone till vardags). Samtidigt vill jag äta nyttigt, veganskt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 793
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp