Hur har ni det i värmen med alla bränder överallt?

Gissar det är en svettig dag på Byggmax...
37700838_10155475761302601_4263360764812722176_n.jpg
Andra butiker har ju slutat sälja så gissar att det finns en marknad..

När jag jobbade i butik (annan än Byggmax dock) gick direktreklamen i tryck 8 veckor innan aktuell försäljningsvecka. Det är knappast så att Byggmax har sällsynt dålig taktkänsla eller vill profitera på torkan.
 
Skrev till min bror att han skulle vara försiktig på uttryckningen idag. En stund senare skickade han en selfie från brandbilen och skrev "så, hemma igen. Allt gick bra":love: Bra att han lugnar sin nojiga syrra haha.

Alltid läskigt när han är iväg och vad som helst kan hända.
 
Skrev till min bror att han skulle vara försiktig på uttryckningen idag. En stund senare skickade han en selfie från brandbilen och skrev "så, hemma igen. Allt gick bra":love: Bra att han lugnar sin nojiga syrra haha.

Alltid läskigt när han är iväg och vad som helst kan hända.
Du är inte nojig 😊 tänk på mig när chefen är på utryckning och man inte hör något från han , och kunder ska ha tag i han. Nåja han brukar höra av sig om de är allt för allvarligt.
 
Nån dum :devil: har börjat anlägga bränder här. Härom dan brann det i grannbyn, gamla hus/skjul typ. Nu hade det brunnit vid en av våra sjöar. Blir så förbannad. Men det är väl nån sjuk människa.
Usch fy vad otäckt hoppas verkligen att de får tag i personen/personerna som gör detta. Och att ni slipper fler bränder nu.
 
Ett bra straff för de som eldar trots förbud skulle vara att de tvingas delta i släckningsarbetet vid någon av storbränderna. :rage:
Förstår ideen men hade jag varit brandman hade jag störtvägrat ta emot såna stolpskott till hjälp. Om dem är så pantade att man eldar nu då undrar man ju hur iq befriade dem är och jag hade inte vågat låta dem gå nånstans i närheten av en eld. Dem hade väl tuttat på sig själva i bara farten. :meh:
 
Alla de här bränderna får mig att tänka på en bok som en f. d. kollega läste på 80-talet. Den var skriven av (eller handlade om) en man vars hela familj (föräldrar etc) dött i koncentrationslägren under andra världs kriget. Som vuxen förlorade han fru och barn i en skogsbrand i södra Frankrike, elden vände plötsligt riktning och kom ifatt bilen de flydde i (om jag minns rätt). Den här personen byggde senare upp ett varnings- och skyddssystem/organisation för skogsbränder i Frankrike, dvs det var en verklig person.
Jag har själv sett hur man bl a placerar ut brandbilar på strategiska platser när det är torrt (gissar att de både spanar och kan vara på plats snabbare).
Är det någon som känner till namnet på den här personen och/eller boken?
 
Ja fy fasen.
Ett smart drag nu vore ju om Ryssland var lite schysta och gick in och hjälpte Grekland. När vi får så mycket hjälp från andra länder, Grekland behöver ju hjälp dem också.
Risken är betydligt större att hjälp till Sverige dras in eftersom Grekland tillhör EU, dessutom får vi ju betala notan för att de är här och släcker, hur ska Grekland ha råd med sina finanser?

Ett annat problem, Grekland är med i NATO, Trump spräcker väl ett blodkärl om ryssarna tillåts flyga över ett NATO-land och även ryssarna har problem med bränder. :crazy:
 
Risken är betydligt större att hjälp till Sverige dras in eftersom Grekland tillhör EU, dessutom får vi ju betala notan för att de är här och släcker, hur ska Grekland ha råd med sina finanser?

Ett annat problem, Grekland är med i NATO, Trump spräcker väl ett blodkärl om ryssarna tillåts flyga över ett NATO-land och även ryssarna har problem med bränder. :crazy:
Hmm det har du rätt i, tänkte inte så långt.
Sambon läste nu dock att de fått kontroll på bränderna i Grekland, så hoppas att de lyckas släcka dem helt
 
Mina föräldrar gick en promenad härom kvällen och kände elddoft. Visade sig vara några 15åriga kids som grillade med öppen eld på en klippa. Träd och buskar fanns omkring. Innan de hann reagera kom en man stormandes helt rosenrasande och släkte elden. Sen tog han regnumret på deras moppar och ringde hem till kidsens föräldrar.
 
Mina föräldrar gick en promenad härom kvällen och kände elddoft. Visade sig vara några 15åriga kids som grillade med öppen eld på en klippa. Träd och buskar fanns omkring. Innan de hann reagera kom en man stormandes helt rosenrasande och släkte elden. Sen tog han regnumret på deras moppar och ringde hem till kidsens föräldrar.
Gillar inte att de eldar utan personen som både släckte och kontaktade föräldrarna, hoppas ungarna fick skämmas rejält!
 
Mina föräldrar gick en promenad härom kvällen och kände elddoft. Visade sig vara några 15åriga kids som grillade med öppen eld på en klippa. Träd och buskar fanns omkring. Innan de hann reagera kom en man stormandes helt rosenrasande och släkte elden. Sen tog han regnumret på deras moppar och ringde hem till kidsens föräldrar.
Skönt att mannen hann se det och stoppade elden. Bra gjort att kontakta föräldrarna också
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp