Hur har ni gjort?

Sv: Hur har ni gjort?

Jag håller med dig.

Till TS: Den låter lite ensidig, er relation, och den är till på köpet ny. Han hjälper dig, punkt. Det innebär att det han får ut av detta har något annat värde än att det är ömsesidig och jämlik omtanke i nuläget och det kan vara värt att reflektera över det. Det finns en maktobalans som jag tycker att man bör se upp med att utnyttja med en ny kompis. Att det känns som att er relation tål att du ringer klockan 12 på natten gör det inte till riktigt rätt sak att göra. Jag tänker att har man möjligheten att intressera en person att engagera i en sån relation under såna förutsättningar så får man vara lite rädd om hen. Även om det inte är en traditionell kärleksrelation ni startar så är mönstren lite dem samma och man bör vara ganska schysst mot folk, anser jag. Risken är annars att du blir HANS stora problem.
 
Sv: Hur har ni gjort?

Delvis Kl

Kanske är dax att förtydliga lite. Min nya vän är en person som jag har känt i 2 år. Vi har snackat en hel del på bussen. Men innan var det inte mer än så. En kväll började vi snacka lite på fb. Han hade tråkigt då han var sjukskriven och jag hade precis kommit hem från jobbet och varvade ner. Och det är via fb som vi snackar nu med.

Att vårt vänskapsförhållande har tagit den riktningen som den nu har beror på en (fd) vän och kollega, som jag för övrigt litade på. Denna person har totalt förstört min tillit och tro på mänskligheten. Och det genom att förgripa sig på mig (och inte lönt att komma med följd frågor om detta, för det kommer inte att besvaras).

Så ja, nu handlar det mycket om att hjälpa mig. Men det kan tex vara genom att berätta något tokigt som hans katt har gjort eller liknade. Något som gör att just för stunden får mig att skratta och glömma det som har hänt.

Jag vill inte orsaka något mellan han och hans tjej. Och jag respekterar att han har en tjej och henne. Jag kräver liksom inte att han ska vara tillgänglig hela tiden, även om han har valt det. Så vist jag kan baka undan. Och får göra det.

Tänkte bara om jag berättade för henne vad som har hänt, kanske hon skulle förstå varför jag behöver någon att prata med. Någon mer än kuratorn vill säga. Och mina andra vänner är inte där för mig. Antagligen är gemensamma vänner med "kollegan". Eller vänner som har känt mig sen barndomen = vänner som inte riktigt förstår att jag kan må dåligt och behöver prata med någon.
 
Sv: Hur har ni gjort?

Jag tror inte problemet ligger i huruvida du har känslor för honom eller inte, utan det handlar väl mer om hur han ser på saken.
Att du får ut något av er vänskap är tydligt och jag har all förståelse för ditt behov.
Frågan är vad hans flickvän tycker och tror att pojkvännen får ut av er vänskap.
Att hjälpa en medmänniska är fint och en god gärning, men är det värt osämja med flickvännen från hans sida?
Och varför är det så viktigt från hans sida om han vet att flickvännen har problem med det?

Jag menar inte att du ska svara på detta, men jag tror att detta är frågor som flickvännen ställer sig och honom.
Så jag tror med andra ord inte att du kan göra eller säga något för att förbättra situationen.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 359
Senast: Whoever
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 231
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 074
Senast: jemeni
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 794
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp